Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: مدیر مسئول کیهان گفت: انتشار گزارش‌های غیر واقعی و یکطرفه در برنامه‌های صدا و سیما می‌تواند افکار عمومی را درباره کارنامه چهار ساله دولت به اشتباه بیاندازد و مانع انتخاب نامزد شایسته از سوی آنان شود.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: آقای دکتر روحانی ضمن آنکه رئیس جمهور کشرمان می‌باشند و اخبار و گزارش های مربوط به ایشان از سوی صدا و سیما پوشش داده می شود، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم نیز هستند و اما از سوی دیگر صداوسیما موظف به حفظ بی طرفی خود در ارائه فرصت‌های تبلیغاتی مساوی و یکسان به نامزدهای ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بنابراین انتظار منطقی و قانونی از رسانه ملی آن است که در پوشش اخبار، گزارش‌ها و سخنرانی‌های رئیس جمهور و سایر دولتمردان به دو نکته اساسی توجه جدی داشته باشد، اول آن که میان گزارش ها و سخنرانی های کاری دولت و سخنان و گزارش هائی که سمت و سوی تبلیغات انتخاباتی دارد، تفاوت قائل شود و برای حفظ حق سایر نامزدها از دادن پوشش خبری به سخنرانی های تبلیغاتی دولتمردان خودداری کند، این روال در دوره‌های قبلی نیز رعایت می‌شد و حق طبیعی و قانونی مردم و نظام است.

مدیر مسئول کیهان، رعایت نکته دوم را با اهمیت‌تر از نکته قبلی دانست و گفت: این روزها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به فراوانی دیده می شود که رئیس جمهور و برخی دیگر از دولتمردان درباره فعالیت چهار ساله دولت یازدهم گزارش‌هائی می‌دهند که متاسفانه برخی از آنها با واقعیت های موجود فاصله زیادی دارد نظیر آنچه درباره دستاوردهای برجام می‌گویند و یا گزارش هائی که از نرخ رشد اقتصادی ارائه می‌کنند و ادعاهایی مانند تک رقمی شدن تورم، بهبود معیشت مردم، عبور از رکود، ایجاد اشتغال، مبارزه با فساد، برخورد با حقوق های نجومی، گشایش اقتصادی، رونق کسب و کار، حمایت از تولید و نظایر آن که بسیاری از این ادعاها صحت ندارد.
شریعتمداری تاکید کرد: انتشار این گزارش های غیر واقعی و یکطرفه در برنامه‌های صدا و سیما می‌تواند افکار عمومی را درباره کارنامه چهار ساله دولت به اشتباه بیاندازد و مانع انتخاب نامزد شایسته از سوی آنان شود.

مدیر مسئول کیهان افزود: از رسانه ملی که خوشبختانه یکی از برادران متعهد و انقلابی سکاندار آن است انتظار می رود در مقابل این آدرس های غلط ساکت نباشد و در انجام رسالت خود که اطلاع رسانی دقیق و روشنگرانه است، روی دیگر این سکه ها را نیز به مردم نشان بدهد.

وی ادامه داد: مثلا وقتی چند طرح و پروژه که قبلا راه اندازی شده برای بار دوم هم افتتاح می‌شوند، رسانه ملی باید خبر افتتاح قبلی را هم منتشر کند و یا هنگامی که از رونق تولید گزارش داده می شود، گزارش های رسمی درباره تعطیلی نزدیک به ٦٠ درصد از مراکز تولید را به اطلاع مردم برساند و یا وقتی اعلام می کنند به منتقدان پاداش می‌دهند! نمونه‌هائی از ناسزاگوئی‌های پی در پی به منتقدان را بازگو کند و یا درباره هدر دادن ٤ سال ازفرصت ها و امکانات دولت برای توافق هسته ای و دستاورد تقریبا هیچ آن به ملت توضیح بدهند و نمونه های دیگری از این دست که متاسفانه کم نیستند و گزارش یکسویه آن جفا به مردم و نظام و ضایع شدن حق سایر نامزدهاست.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای معاونان سازمان، گفت: این سازمان برنامه و بودجه نقش مهمی در تحقق شعار امسال دارد و در همین ابتدای سال، برنامه‌های لازم را برای عملیاتی کردن شعار جهش تولید با مشارکت مردم، در تعامل و هم‌اندیشی با دستگاه‌ها تهیه و ابلاغ خواهیم کرد.

منظور افزود: همچنین کارگروهی نیز در سازمان برای عملیاتی کردن این شعار و همچنین تحقق و پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه وظایف سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شده است و با برگزاری جلسات منظم، برنامه‌های عملیاتی لازم را ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با کارگزاران نظام، ضمن تحسین تحرک و تلاش دولت در حوزه‌های مختلف، دغدغه‌هایی درباره برخی واقعیات تلخ اقتصاد از جمله گرانی، بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی داشتند که ما نیز خود را ملزم و مکلف به برنامه‌ریزی و اقدام جدی برای رفع این دغدغه‌ها می‌دانیم.

وی تصریح کرد: تمرکز سازمان برنامه و بودجه بر کاهش کسری بودجه، افزایش بهره‌وری، مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی حداکثری‌، تحقق حداکثری منابع درآمدی دولت و تخصیص‌های مبتنی بر نیازسنجی و ناظر بر نیازهای ضروری دستگاه‌ها، از جمله راهکارهای موجود برای رفع این دغدغه‌هاست. شعار دولت سیزدهم، عدالت اجتماعی است و باید نسبت به کاهش فاصله طبقاتی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

منظور با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با حضور وزیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی در مرحله تنظیم بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: این اقدام تعاملی بی‌سابقه در سازمان برنامه و بودجه کشور، منجر به ایجاد همدلی و جلب رضایت دستگاه‌ها شد و پیام امید به جامعه داد.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، وی اظهار کرد: نقش این سازمان این است که مجموعه ظرفیت‌های کشور را به صورت یکپارچه در خدمت رشد کشور و کاهش فاصله طبقاتی قرار دهد و در این راستا، ضرورت دارد بخش‌های مختلف به صورت جدی حرکت کنند. در گام نخست، مرکز آمار ایران ضمن بررسی دقیق و تعیین وضعیت شاخص‌های نابرابری در کشور، مجموعه حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیرنقدی دولت از خانوارهای ایرانی را احصا و در اختیار نظام برنامه‌ریزی قرار دهد تا تصویر روشنی از وضعیت عدالت اجتماعی در کشور داشته باشیم.

کد خبر 6078824 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • جلسه داوری سومین دوره جشنواره عکس «همه جا در دسترس» برگزار شد
  • دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی است
  • چگونه از دام کمال‌گرایی رها شویم؟
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • واکنش حسن روحانی به حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • حسن روحانی : صهیونیست‌ ها حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند/ جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد
  • حسن روحانی: صهیونیست‌ها درس بگیرند و حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد /باید خودانتقادی را آغاز کنیم /کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است
  • آموزش نصب تلویزیون روی دیوار گچی