Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:51:03 GMT

دانش‌آموزان معتاد به بهزیستی معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۵۹۶۶

دانش‌آموزان معتاد به بهزیستی معرفی می‌شوند

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور آخرین وضعیت راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه دانش‌آموزان را تشریح کرد.

مجید رضا زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان آنکه سازمان بهزیستی تعریف خاصی برای کمپ ویژه دانش‌آموزان ندارد و قرار نیست کمپی ویژه این افراد راه‌اندازی کنیم گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان بهزیستی کشور و وزارت آموزش و پرورش، تنها دانش‌آموزانی که مشخص می شود در مدارس اعتیاد دارند طبق یک فرآیند، جهت درمان به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در خصوص چگونگی شناسایی دانش آموزان معتاد اظهار کرد: دانش آموزان معتاد از سوی مربیان پرورشی شناسایی شده و به سازمان بهزیستی کشور ارجاع داده می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به روند ترک اعتیاد کودکان و نوزادان خاطر نشان کرد: برای ترک اعتیاد کودکان و نوزادان، مراکزی در سراسر کشور راه‌اندازی شده و از این بابت با مشکلی مواجه نیستیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور همچنین تاکید کرد: نوزادان و کودکان برای سم زدایی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند اما در حال حاضر تعداد این مراکز محدود است.

رضازاده در خصوص ظرفیت مراکز ترک اعتیاد ویژه بزرگسالان نیز گفت: ظرفیت هر کمپ سازمان بهزیستی ۶۰ نفر است و در برخی از مواقع شاهد هستیم که تا ۷۲ نفر نیز در این مراکز پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور