Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تنگ‌تر شدن محاصره عناصر داعش در محورهای مختلف شمال عراق، این روزها خبرهای زیادی از هلاکت سرکردگان رده بالای این گروه تروریستی منعکس می‌شود.
با شکست تکفیری‌ها در عراق، تروریست‌های داعش، جنوب غربی تلعفر را برای فرار به‌سمت مرزهای سوریه انتخاب می‌کنند؛ اما رزمندگان عراقی ضمن به‌هلاکت رساندن عناصر تکفیری این توطئه را نیز خنثی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*سریال هلاکت سرکردگان داعش؛ از معاون ابوبکر بغدادی گرفته تا مسئولان اداری و نظامی تکفیری‌ها!

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس داده‌های اداره اطلاعات نظامی، جنگنده‌های نیروی هوایی با انجام حملاتی دقیق، پایگاه فرماندهی نظامی تروریست‌های داعش را در منطقه «القائم» غربی از توابع الانبار هدف قرار دادند.
در این حمله «ایاد حامد الجمیلی» ملقب به "ابو یحیی" فرد شماره دو داعش پس از ابوبکر البغدادی و معاون وی که وزیر جنگ تروریست‌ها نیز محسوب می‌شود، به‌هلاکت رسید.
اعلام‌الحربي نوشت: طی این حمله هوایی، «ترکی جمال الدیلمي» ملقب به "ابوهاجر" مسئول نظامی عناصر داعش در منطقه «القائم» نیز به‌هلاکت رسید.به‌علاوه سالم مظفر العجمي ملقب به "ابو خطاب" مسئول اداری عناصر تکفیری در این منطقه هم کشته شد.
*خیابان‌های پیرامون مسجد النوري، به میدان جنگ تبدیل شده است

بر اساس اعلام منابع میدانی، درگیری‌ میان نیروهای عراقی و عناصر داعش حاضر در حومه "مسجد النوري" موصل قدیم، به‌شدت افزایش یافته به‌گونه‌ای که خیابان‌های این منطقه به میدان جنگ تبدیل شده است.
تروریست‌های تکفیری 10 خودروی شهروندان را در محیط این مسجد به‌آتش کشیدند.هم‌چنین هواپیماهای ارتش عراق مواضع داعش را در موصل قدیم هدف قرار دادند.
*کشف موشک‌های کاتیوشای تروریست‌ها در منطقه تکریت

بخش‌های اداره عمومی اطلاعات و امنیت عراق با هماهنگی پلیس صلاح‌الدین، چندین بمب دست‌ساز متعلق به عناصر داعش را در محله «البو عبید» منطقه تکریت کشف کردند.
این بمب‌ها در انبار یکی از منازل این محله قرار داشت که از آنجا خارج و در مکانی دیگر منفجر شد.
هم‌چنین یکی از بخش‌های میدانی با مشارکت پلیس دیالي، جعبه‌های تسلیحاتی حاوی گلوله‌های خمپاره، چاشنی‌های انفجار و تجهیزات نظامی دیگر را کشف و ضبط کردند.
به‌علاوه جعبه‌هایی حاوی 4 موشک کاتیوشا در روستای حبیب العبدالله منطقه "خالص" یافت شد.
*هلاکت 200 تروریست فراری به‌سمت سوریه

فرماندهی عملیات نیروهای مشترک عراق اعلام کرد: بر اساس یافته‌های اداره اطلاعات و امنیت، جنگنده‌های تیزپرواز نیروی هوایی با انجام تعدادی حملات، 3 محل از اماکن تجمع تروریست‌های داعش را که از خروجی البعاج در جنوب غرب تلعفر به سوریه وارد شده بودند، هدف قرار دادند که در این حمله 150 الی 200 تن از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند.
*حکایت بمب‌های تروریست‌ها که جان خود داعشی‌ها را می‌گیردبه‌نقل از منابع محلی در استان صلاح‌الدین؛ درپی انفجار بمبی دست‌ساز در مسیر گشت پیاده تروریست‌ها در منطقه «المطبیجة» این استان، سه تن از عناصر تکفیری داعش به‌هلاکت رسیدند.

لازم به‌ذکر است که داعش به‌منظور هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و حشدالشعبی عراق، ده‌ها بمب دست‌ساز در مسیرهای المطبیجة کار گذاشته اما شروع این انفجارها هلاکت عناصر تروریستی را به‌دنبال داشته است؛ چرا که این بمب‌ها به‌صورت تصادفی کاشته شده و غالبا در رویارویی‌های تکفیری‌ها با نیروهای امنیتی و یا بمباران‌های هوایی ارتش عراق، موجب هلاکت عناصر تروریستی می‌شود.
*بمباران مواضع داعش در جنوب غرب کرکوک

اما منابع امنیتی در استان کرکوک اعلام کردند که بالگردهای عراقی مواضع تروریست‌های داعش را در روستای «مجمع الشهید» و سه ناحیه دیگر در منطقه «الرشاد» (35 کیلومتری جنوب غرب کرکوک) بمباران کردند.
این حمله هوایی ارتش عراق موجب هلاکت 5 نفر از عناصر داعش و زخمی شدن 10 تن دیگر شد، به‌علاوه در میان تروریست‌های هلاکت یافته سرکردگان ارشد داعش نیز حضور داشتند.
گزارش از: وحید امیدی موحد
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

بنابر گزارش فارس، عملکرد سردار حجازی در سالهای مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود.

در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیروهای مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کارهای مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد.

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896412

دیگر خبرها

  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد