Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره اصلاح طلب معتقد است: آقای احمدی نژاد نه رجل سیاسی بود و نه تخصصی در مدیریت شهرداری داشت بنابراین مصداق احمدی نژاد را باید از حوزه مدیریت شهری جدا دید. او یک پدیده ای بود که با یکسری شعارهای پوپولیستی توانست خود را به جایگاه ریاست جمهوری برساند. پس ما اعتقاد نداریم که آن رویه می تواند رویه درستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که محمود احمدی نژاد از خیابان بهشت به پاستور پل زد و 8 سال سکاندار حوزه اجرایی کشور شد این ایده در ذهن خیلی ها نقش بست که حتما نباید رئیس مجلس بود و بعد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. کما اینکه قالیباف نیز سال 92 خواست از همین مسیر شانس خود را امتحان کند اما به توفیقی دست نیافت. این روزها ایده انتخاب یک شهردار زن برای شهر تهران از اردوگاه اصلاح طلبان به گوش می رسد، آیا شهردار زن هم می تواند پلی به سمت پاستور بزند؟

با اشرف بروجردی عضو حزب اتحاد ملت ایران و مسئول بانوان ستاد انتخابات روحانی به گفتگو نشستیم.

***

در چند دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری خیلی تلاش شد که شورای نگهبان زنان را نیز مصداق رجل سیاسی و مذهبی تشخیص دهد، از طرفی چند وقتی است در فضای مجازی بحثی مطرح می شود که با توجه به شانس قوی اصلاح طلبان برای کسب کرسی های پارلمان شهری، شورای شهر پنجم تهران برای اولین بار یک خانم را به عنوان شهردار تهران انتخاب کند، نظر شما چیست؟

اگر از منظر توانایی ها بخواهیم ارزیابی کنیم، قاعدتا این ظرفیت و توانایی وجود دارد برای اینکه یک زن شهردار تهران شود. در دور اول آغاز کار شوراها، خانم کیا در فیروزکوه شهردار شد که کارنامه موفقی را هم از خود به جای گذاشت و مردم آن شهر نیز بسیار از مدیریت او رضایت داشتند و به کارنامه عملکردی شهردارهای قبلی نمره پایین تری می دادند. پس ظرفیت وجود دارد اما باید دید شهرداری تهران می خواهد چه مجموعه مدیریتی را داشته باشد. به عبارت دیگر به دلیل گستردگی شهر تهران و مشکلاتی که این کلانشهر از فساد مالی تا سایر موارد دارد و با آن رو به رو است این مسئله مقداری کار را سخت می کند.

به هر حال تلاش هایی که صورت می گیرد تا خانم ها در عرصه مدیریت کلان وارد شوند می خواهند خانم ها در جایگاه های متعارف به لحاظ مسئولیت قرار بگیرند یعنی این طور نباشد که مجبور شوند برای جبران خرابی های گذشته زمان بگذارند. معتقدم هر منطقه در تهران خود یک شهر محسوب می شود زمانی در منطقه 7، یک خانم شهردار بود که او نیز خیلی موفق عمل کرد. به هر صورت مسئله منتفی نیست ولی تحقق آن نیاز به ارزیابی جامع و کاملی دارد که بشود شرایط بهتری را برای ورود خانم ها به عرصه مدیریت کلان فراهم کرد.

آیا در جناح اصلاحات خانمی است که در سطح قبول مسئولیت شهردار تهران نام او مطرح باشد؟

شهردار تهران هرگز کسی نبود که تخصصش دقیقا منطبق با شهرداری باشد. یعنی کسی باشد که مدیریت شهری را تجربه کرده باشد یا اطلاعات کافی داشته باشد. از این منظر خیلی باید جستجو کرد تا دید کدامیک از خانم ها اطلاعات و دانش لازم را برای مدیریت شهری دارند اما اگر مثل بقیه شهردارها که تخصص های غیرمرتبط داشتند و وارد این عرصه شدند باشد، بله ما داریم خانم هایی را که همان شرایط را می توانند داشته باشند و شهردار شهر تهران شوند.

به طور مصداقی می توانید چند نفر را که در چنین سطحی می توانند مدیریت کنند نام ببرید؟

حالا باید به یک جمع بندی برسیم تا بتوانیم مطرح کنیم. یعنی اول باید این موضوع را در مجامع خودمان به بحث بگذاریم تا ببنیم چه کسی این توانایی را دارد.

در مجموع این بحث در بین زنان اصلاح طلب مطرح است که شهردار آینده تهران یک خانم باشد؟

خیلی جدی نیست.

پس مطرح است ولی جدی نیست؟

بله. البته جدی نبودنش صرفا به جهت آشفتگی است که شهرداری فعلی تهران از لحاظ بدهی و رویه های فساد در درون مدیریت شهری دارد. از این جهت ما احساس کنیم پذیرش این مسئولیت کار سختی است.

تهران مرکز سیاسی کشور است، بعضی معتقدند همان طور که محمود احمدی نژاد از شهرداری به ریاست جمهوری رسید، اگر یک خانمی توان مدیریتی اش را در سطح اداره کلانشهر تهران نشان دهد می تواند راه را برای آنکه زنان نیز در انتخابات ریاست جمهوری مصداق رجل سیاسی و مذهبی تشخیص داده شوند باز کند. نظر شما چیست؟

این را باید بگویم آقای احمدی نژاد نه رجل سیاسی بود و نه تخصصی در مدیریت شهرداری داشت بنابراین مصداق احمدی نژاد را باید از حوزه مدیریت شهری جدا دید. او یک پدیده ای بود که با یکسری شعارهای پوپولیستی توانست خود را به جایگاه ریاست جمهوری برساند. پس ما اعتقاد نداریم که آن رویه می تواند رویه درستی باشد.

در مجموع یک خانم می تواند با یک کارنامه موفق مدیریتی در سطح شهردار تهران نام خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کند؟

لزوما هر شهرداری که نباید رئیس جمهور شود. احمدی نژاد این ایده در ذهنش بود که در فرانسه شهردار توانسته بود رئیس جمهور شود بنابراین او هم در این مسیر قرار گرفت ولی اساسا این ایده درستی نیست. اداره شهر با اداره یک کشور خیلی متفاوت است.

از زمانی که بحث و ایده آن مطرح شد که شهردار تهران می تواند یک خانم باشد خیلی ها نگاه شان به سمت خانم ابتکار رفت، چون او تجربه حضور در شورای شهر سوم تهران را دارد و با مدیریت شهری آشنا است، نظر شما چیست؟

خانم ابتکار می تواند یکی از گزینه های خوب برای مدیریت شهر تهران باشد ولی فکر می کنم دغدغه خانم دکتر ابتکار حوزه محیط زیست است که دلش می خواهد کارهای خود را در این حوزه به سرانجام برساند و تاکنون نیز بسیار موفق عمل کرده است، نکته سلبی دیگر نیز به هم ریختگی و آشفتگی است که در مدریت شهرداری تهران وجود دارد بنابراین او وارد این عرصه نخواهد شد. در مجموع خانم دکتر ابتکار گزینه بسیار خوبی است اگر بخواهد بپذیرد و وارد این عرصه شود.

شما می گویید ایده شهردار شدن یک خانم در تهران خیلی جدی نیست اما خانم منصوری هم حزبی شما در حزب اتحاد ملت ایران اعلام کرد اصلاح طلبان به گزینه شهردار زن هم فکر بکنند این دو چه طور با هم قابل جمع هستند؟

خانم منصوری هم نگفتند حتما به چنین گزینه ای رسیدیم بلکه گفتند این گزینه ای است که می شود روی آن فکر کرد. این با آن مسئله فرق می کند که ما به این نتیجه رسیدیم که فلان خانم شهردار تهران بشود.

یعنی به گزینه نرسیده اید فقط در حد ایده است؟

بله طرح موضوع است طرحش هم خوب است تا ذهن ها متوجه یک مسئله بشود که می شود این مدیریت را به یک خانم هم سپرد.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع هدایت آب‌های سطحی شاهرود تدوین شد

شهردار شاهرود از تدوین طرح جامع هدایت آب‌های سطحی این شهر خبر داد. - اخبار استانها -

محسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا طرح جامعی برای هدایت آب‌های سطحی شهر شاهرود درنظرگرفته شده است یا خیر اظهار داشت: مطالعات طرح جامع هدایت آب‌های سطحی برای شهر شاهرود انجام و این طرح جامع تدوین شده است.

وی افزود: پس از اتمام تدوین این طرح جامع نیز برای تخصیص بودجه و جذب اعتبار لازم، با استانداری سمنان و متعاقب آن وزارت کشور مکاتبه خواهیم کرد.

شهردار شاهرود اضافه کرد: اجرای طرح جامع هدایت آب‌های سطحی شاهرود با اولویت نقاطی که از قبل سابقه آب گرفتگی داشتند اجرایی می‌شود، اگرچه از قبل نیز با احداث "زیر آبگذر" توانسیم مشکلات را تا حدی مرتفع کنیم.

احمدی با اشاره به وقوع سیلاب چند روز گذشته در شهر شاهرود و نحوه مدیریت آن تصریح کرد: در مدت کوتاهی توانستیم جریان آب را هدایت کرده و مشکلات را در سطح معابر کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه خسارت مالی در جریان این سیل نیز بسیار اندک بوده است گفت: این مهم به دلیل آن بوده است که در سال های گذشته با ایجاد کانال و مسیر هدایت آب‌های سطحی، تا حدی پیش‌بینی مواجه با این مشکلات را داشتیم.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا خواهد شد
  • طرح جامع هدایت آب‌های سطحی شاهرود تدوین شد
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی: پای احمدی نژاد هم به میان آمد
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق