Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@04:03:32 GMT

اعلام بالاترین سرعت تخلف خودرویی نوروز ۹۶

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۷۹۵۴

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به جزئیات بالاترین سرعت تخلف خودرویی در نوروز ۹۶ پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: اسماعیل غلامی در نشست خبری ستاد خدمات سفر با اشاره به اینکه در نوروز امسال تا روز 12 فروردین بالغ بر 17 میلیون مسافر از حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای استفاده کردند، اظهار داشت: همچنین میزان خرید بلیط اینترنتی برای استفاده از وسایل جاده ای از جمله اتوبوس بالغ بر 80 درصد به صورت غیرحضوری رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به خروج و ورود 900 هزار مسافر ایرانی و خارجی از مرزهای زمینی نیز گریزی زد و گفت: 27 درصد این مسافران خارجی و 73 درصد ایرانی بودند که تردد آنها از مرزهای مهران، بازرگان، آذربایجان، آستارا و جلفا صورت پذیرفته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به بالاترین سرعت غیرمجاز در نوروز 96 اشاره کرد و افزود: بالاترین سرعت تخلف 282 کیلومتر در ساعت بود که گزارش آن در اختیار پلیس قرار گرفته است.

غلامی با بیان اینکه در نوروز امسال با رشد سرعت خودروها مواجه بودیم و میانگین تردد نیز 11 درصد افزایش یافته بود، بیان داشت: در این مدت بیش از سه میلیون نفر مسیر هوایی و بیش از همین آمار سه میلیون نفر نیز مسیر گردشگری دریایی را برای سفر انتخاب کرده بودند و تا روز 13 فروردین نیز یک میلیون و 500 هزار نفر با قطار سفر کردند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن مرندی داستان دهقان فداکار را تکرار کرد

به گزارش همشهری، در تعطیلات نوروزی حادثه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان مرند در آذربایجان شرقی رخ داد که اگر فداکاری زن جوان نبود، تبدیل به یک فاجعه می‌شد.

ماجرا از این قرار بود که آن روز زنی به نام اعظم ولیپور از اهالی روستای دیزج قربان، برای سرکشی به باغش رفته بود که متوجه حادثه‌ای هولناک شد. پلی که روی جاده‌ای در حوالی باغ آنها وجود داشت، ناگهان ریزش کرد، این در حالی بود که چند خودرو بی‌خبر از اوضاع پل با سرعت زیاد در این جاده در حرکت بودند و هر لحظه احتمال داشت حادثه‌ای هولناک رخ داد.

زن فداکار مرندی درباره جزئیات این ماجرا می‌گوید: آن روز در باغ سرگرم کار بودم که ناگهان صدای مهیبی شنیدم و متوجه گرد و خاک شدم که از نزدیکی پل به هوا بلند شد. ابتدا فکر کردم تصادف شده و برای کمک به سمت محل حادثه دویدم. در بین راه 2 بار زمین خوردم اما هر بار بلند شدم و به دویدن ادامه دادم تا اینکه به محل حادثه رسیدم و دیدم پلی که روی جاده بوده، کاملا فروریخته است.

او ادامه می‌دهد: همان موقع چشمم به پیکانی افتاد که با سرعت زیاد در حرکت بود و به پل نزدیک می‌شد. شک نداشتم که راننده متوجه ریزش پل نشده و درصورت رسیدن به آن حتما سقوط می‌کند و اتفاقی هولناک برای سرنشینان رخ می‌دهد. برای همین به وسط جاده دویدم اما می‌دانستم اگر برای راننده دست تکان دهم، شاید توجه نکند. این بود که وسط جاده ایستادم و با دست به سر و صورت می‌زدم تا اینکه راننده پیکان با دیدن من ترمز کرد. داخل ماشین اعضای یک خانواده بودند و راننده پیاده شد. پرسید که چه اتفاقی افتاده؟ به او گفتم که پل ریزش کرده و جاده بسته شده است. راننده که حسابی شوکه شده بود، از من تشکر کرد و گفت که آنها اهل شهرستان سراب هستند که برای تعطیلات نوروز به مرند آمده‌اند و اگر من نبودم، او متوجه فروریختن پل نمی‌شد.

زن فداکار می‌گوید: همزمان با این ماجرا متوجه 2 خودروی پژو و وانت نیسان شدم که از سمت دیگر جاده به پل نزدیک می‌شدند. برای همین به سرعت خودم را به آنطرف جاده رساندم و هر طوری بود موفق شدم آن 2 خودرو را هم متوقف کنم. پس از آن بود که با 110 و راهداری تماس گرفتیم و با حضور آنها، جاده مسدود شد و خوشبختانه به‌رغم فروریختن پل، برای هیچ‌کس اتفاقی رخ نداد. پس از فداکاری بانوی مرندی، خبر این اتفاق به سرعت به گوش مسئولان مرند نیز رسید و چند روز بعد از این حادثه، با حضور مسئولان محلی و دعوت از بانوی فداکار برای حضور در محل حادثه، از او تقدیر و تشکر شد.

 

دیگر خبرها

  • آمار سفر‌های نوروز و عید فطر اعلام شد
  • پلمب ۱۴۳۱ واحد صنفی متخلف در طرح مشترک نوروز و رمضان تعزیرات
  • قیمت طلا به بالاترین حد تاریخی رسید
  • تشکیل ۲۸۴۲ پرونده تخلف در طرح ویژه نظارتی نوروز
  • ۲۱ هزار مصدوم در حوادث جاده‌ای امسال
  • ثبت ۲۱ هزار مصدوم و مجروح در حوادث جاده‌ای امسال
  • داستان دهقان فداکار تکرار شد؛ این بار در مرند توسط یک زن
  • زن مرندی داستان دهقان فداکار را تکرار کرد
  • تکرار داستان دهقان فداکار توسط یک زن این بار در مرند
  • تورم آرژانتین رکوردی جدید ثبت کرد