Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تاکید دارد که ایران در بخش حمل و نقل خارج از قواعد جهانی عمل می کند.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، سعید باستانی در گفت وگو باخانه ملت، با اشاره به حجم بالای تصادفات جاده ای در کشور به ویژه در ایام نوروز، گفت:آمار جابجایی مسافران در ایام مختلف با وسائط نقلیه شخصی بالا است و مردم حتی فاصله های هزاران کیلومتری را با وسائط نقلیه شخصی انجام می دهند، لذا استفاده از وسائط حمل و نقل ریلی به ویژه هوایی در کشور بسیار ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای با بیان اینکه وقوع تصادفات رانندگی با این حجم بالای استفاده از وسائط نقلیه شخصی طبیعی است، افزود:ایران در بخش حمل و نقل خارج از قواعد جهانی عمل می کند، لذا این سوال پیش می آید که اگر ایمنی خودروها افزایش یافته و جاده ها استاندارد شود، آیا آمار تلفات جاده ای کاهش می یابد، یا خیر، بعید به نظر می رسد.

آمار تلفات جاده ای با کیفی سازی خودروها کاهش می یابد؛اما آمار تصادفات جاده ای نه

باستانی ادامه داد:فردی صبح از بندرعباس به سمت مشهد حرکت می کند و تلاش می کند که تا شب به مقصد برسد، حال این سوال پیش می آید که آیا این فرد در مسیر خسته و خواب آلود نمی شود، قطعا بخش زیادی از تصادفات ناشی از خواب آلودگی است.

وی یادآور شد: اگر امنیت خودروها افزایش یابد و جاده ها استاندارد شود ممکن است آمار تلفات ناشی از ایمن شدن جاده ها و خودروها افزایش یابد، اما آمار تصادفات ناشی از عدم رعایت مقررات و قوانین رانندگی کاهش نمی یابد.

فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی در بین مردم باید افزایش یابد

باستانی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی در بین مردم باید افزایش یابد، افزود:طبقه متوسط جامعه از هر نوع خودرویی که بیشتر استفاده کند، همان خودرو بالطبع بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می دهد، لذا قشر متوسط رو به پایین از خودروهای ارزان قیمت تر همانند پراید و یا پژو 405 استفاده می کند و آمار تصادفات و تلفات در این خودروها بیشتر است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه وزارت کشور و استانداری ها باید آمار دقیقی از تلفات جاده ای ارائه دهند، تصریح کرد:وزارت کشور باید در این گزارش سهم هر یک از عوامل میزان استاندارسازی راه ها، ایمنی خودروها و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را مشخص کند، تا بتوان به درستی این عوامل را آنالیز و متناسب با آن تصمیم گیری کرد.

سایر رسانه‌ها


-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل