Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@11:02:11 GMT

کرایه‌ حمل‌و‌نقل عمومی از چه زمانی افزایش می یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۶۵۴۷

کرایه‌ حمل‌و‌نقل عمومی از چه زمانی افزایش می یابد؟

غلامحسین آرام درباره افزایش قیمت نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران اظهار کرد: فرمانداری تهران بعد از اعلام نظر شورای شهر نسبت به کرایه‌ها، با افزایش قمیت در این حوزه مخالفت کرد و این موضوع را به اطلاع اعضای شورا نیز رساند.

وی ادامه داد: فرمانداری بعد از مخالفت با این افزایش قمیت، نظر خود را به شورا فرستاد و آنها نیز تغییرات خاصی را ارائه نکردند که در نهایت، پرونده افزایش قیمتهای کرایه‌ها به هیئت حل اختلاف ارجاع شد و بررسیها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران تصریح کرد: این موضوع افزایش قیمت کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی هفته گذشته به هیئت حل اختلاف ارسال شده و احتمالاً جواب نهایی تا هفته آینده داده خواهد شد که در هر حال ملاک نهایی ما و شورای اسلامی شهر، نظر هیئت حل اختلاف است.

به گزارش تسنیم، این مخالفت فرمانداری تهران با افزایش قمیت مترو و اتوبوس در حالی صورت می‌گیرد که برخی اعضای شورای شهر هم نظرات خود را نسبت به رشد قیمتها اعلام کرده‌اند.

اقبال شاکری؛ رئیس کمیسیون عمران شورای شهرچندی قبل گفته بود: افزایش حداقلی کرایه‌ها موردنظر اعضای شورا است و معتقدیم که باید مطابق تورم برنامه‌ریزی انجام داد البته اگر فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه‌های مترو و اتوبوس موافقت نکند این موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود و تصمیم‌گیری نهایی به آن زمان موکول خواهد شد.

وی اظهار کرده بود:اگر دولت سهم خود را در حمل و نقل عمومی پرداخت کند علاوه بر اینکه افزایش قیمتی نخواهیم داشت بلکه قیمت حمل و نقل عمومی رایگان می‌شود؛ متأسفانه طی هشت سال گذشته، دولت حتی قانون پرداخت یک‌سوم حقوق خود در قبال یارانه حمل و نقل عمومی را پرداخت نکرده است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرده بود:اگر دولت سهم قانونی خود را پرداخت می‌کرد، شاهد هیچگونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌ها نبودیم و در حال حاضر نیز این سهم را شهرداری می‌پردازد که باید مسئولان ذی‌ربط پاسخگو باشند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان از هشدار سطح زرد باد گرم طی فردا سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت وزش باد جنوبی (باد گرم برخی مناطق شدید، ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید)، افزایش دما، بعضی مناطق جلگه ای و ساحلی پدید مه یا مه آلود بودن هوا، احتمال گسیل گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه باد جنوبی (باد گرم) در منطقه گیلان است.

وی افزود: طی فردا سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه جاری، وزش باد جنوبی (باد گرم برخی مناطق شدید، ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید)، بعضی مناطق جلگه‌ای و ساحلی پدید مه یا مه آلود بودن هوا، احتمال گسیل گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی باد گرم در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آسیب سازه‌های موقتی و سست، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، گسترش آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع و در پاره‌ای نقاط کاهش دید افقی به سبب مه آلود بودن هوا از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه طی این مدت دمای هوا شش تا ۱۲ درجه سلسیوس افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: با توجه وزش باد گرم، شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی استان پرهیز کنند و در صورت برپا کردن آتش، در هنگام ترک طبیعت از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه جاری در استان پیش‌بینی شده است، گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی خودداری و هنگام تردد در جاده‌های مه‌آلود احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه کشاورزان به‌ویژه گلخانه‌داران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد گرم را به عمل آورند، اضافه کرد: شهروندان طی این مدت از تردد و استقرار در زیر درختان و سازه‌های موقتی بزرگ خودداری کنند.

کد خبر 739136

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • سرعت باد در منطقه سیستان افزایش می‌یابد
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد