Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@04:46:17 GMT

مسکو پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۸۶۶۹

مسکو پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق را رد کرد

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق که از سوی آمریکا و انگلیس فرانسه تهیه شده واکنش نشان داده و گفته است : آمریکا و برخی دیگر از کشورها بر اساس اخبار جعلی، پیش‌نویس این قطعنامه را ارائه داده‌اند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه علیه دمشق که از سوی آمریکا و انگلیس فرانسه تهیه شده واکنش نشان داده و گفته است : آمریکا و برخی دیگر از کشورها بر اساس اخبار جعلی، پیش‌نویس این قطعنامه را ارائه داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ماریا زاخارووا» گفت: دیده‌بان حقوق بشر سوریه نمی‌تواند منبع قابل اعتمادی برای گزارش‌ها و اخبار باشد چرا که پیش از این نیز بارها گزارش‌های نادرستی درباره اوضاع داخلی سوریه ارائه داده است.
زاخارووا در ادامه ضمن بیان این مطلب که روسیه این قطعنامه پیشنهادی را رد می‌کند گفت: این قطعنامه پیشنهاد شده از سوی غرب، از ماهیت ضد سوری این کشورها نشأت گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه خواستار انجام تحقیقات کامل درباره اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ادلب شد.
در پی حمله شیمیایی روز سه‌شنبه به منطقه خان‌شیخون استان ادلب دولت های آمریکا، انگلیس، و فرانسه در اقدامی هماهنگ پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه دولت سوریه به شورای امنیت سازمان ملل تحویل داده‌اند.
یک منبع نزدیک به نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: آمریکا، انگلیس، و فرانسه قطعنامه مشترکی را درباره استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب سوریه را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل تقدیم کرده‌اند.
ارتش روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای هرگونه دخالت جنگنده‌های این کشور در حمله شیمیایی به شمال غربی ادلب را به شدت تکذیب کرد.
با این حال گروه‌های تروریستی در سوریه و حامیان غربی آنها در همان ساعات اولیه در خط خبری هماهنگ مدعی شدند که دولت سوریه این حمله شیمیایی را انجام داده‌است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد

وال استریت ژورنال گزارش داد که واشنگتن در حال تهیه پیش‌نویس طرح تحریم بانک‌های چینی تسهیل‌کننده رابطه با روسیه است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه پرشمارگان آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات‌متحده در حال تهیه پیش‌نویس تحریم‌ها علیه برخی بانک‌های چینی برای قطع دسترسی آن‌ها به سیستم مالی جهانی است. گفته می‌شود واشنگتن با این اقدام قصد دارد چین را از حمایت روسیه برحذر دارد.

در گزارش این روزنامه آمده است: در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا قرار است این هفته به چین سفر کند، این سوال مطرح شده که آیا اقدام تهدیدآمیز جدید واشنگتن می‌تواند روابط تجاری چین و روسیه را خدشه دار کند.

بلینکن روز جمعه نیز در اظهاراتی مدعی شده بود که چین قطعات لازم برای ساخت تسلیحات روسیه را فراهم می‌سازد. وی ضمن بیان این ادعاها، پکن را به دلیل آنچه که تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات روسیه دانست، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین خواند.

در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار را بر چین افزایش داده و هشدار داده‌اند که واشنگتن آماده است تا علیه بانک‌های چینی که داد و ستد کالا‌های با کاربرد غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند، اقدام کند.

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان