Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پس از بررسي مبالغ جريمه براي سرعت غيرمجاز در کشورهاي اروپايي، اين بار قصد داريم در مطلب ديگري اين موضوع را در آمريکا نيز بررسي کرده و با جرايم رانندگي در اين کشور آشنا شويم.
سيستم مديريتي آمريکا به ايالات اين کشور گسترده اجازه داده که قوانين و مقررات متفاوتي را در زمينه هاي مختلف وضع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالي که قوانين فدرال در تمامي قلمروها يکسان هستند، در زمينه سرعت مجاز ايالت ها مي توانند محدوديت هاي کمتر يا بيشتري تعيين نمايند.
به همين جهت سرعت غير مجاز در ايالت هاي مختلف، جريمه هاي متفاوتي به دنبال دارد.

مبلغ جريمه در آمريکا علاوه بر ايالت، به منطقه و زمان وقوع نيز وابسته است. اکثر ايالات اين کشور براي تخلفاتي که در مناطق ساخت و ساز يا نزديکي هاي نواحي آموزشي مثل مدارس و دانشگاه ها اتفاق مي افتند، جريمه هاي سنگيني را تعيين کرده اند.
در آمريکا احتمال اينکه در فلوريدا برگه جريمه دريافت کنيد، بيشتر از ساير ايالات است. اين احتمال در مونتانا کمتر از بقيه ايالت ها بوده و قوانين آن کمي ملايم تر محسوب مي شود.
البته بايد در نظر داشته باشيد که بيش از سه چهارم ايالات آمريکا در رابطه با محدوديت سرعت "قوانين مطلق" دارند؛ به اين معني که تجاوز از سرعت تعيين شده حتي به اندازه يک مايل مي تواند باعث صدور برگه جريمه شود.

بقيه ايالت ها به رانندگان اجازه مي دهند که درباره شدت تخلف آنها در دادگاه تصميم گيري شود. بازداشت براي سرعت غير مجاز در آمريکا اجباري نيست اما در صورت محکوميت به رانندگي خطرناک، فرد خاطي بايد شب را در بازداشتگاه پليس سپري کند.
نکته مهم ديگر اينکه نيمي از ايالات آمريکا در صورت تجاوز بيش از حد از سرعت تعيين شده، شهروندان خود را به دادگاه احضار نمي کنند. علاوه بر اين، در صورت تخلف بيش از حد ايالت ها مي توانند مبلغ بيمه را بين 3 تا 60 درصد افزايش دهند.

بدترين ايالت ها براي سرعت غير مجاز
در جورجيا بيشترين مبلغ جريمه براي اولين سرعت غير مجاز، 1000 دلار تعيين شده و در صورت بر هم زدن بيش از حد قانون، فرد خاطي تا يک سال زنداني مي شود.
در ايالت ايلينوي نيز اين مبلغ براي بيشترين تجاوز از سرعت مجاز صادر مي گردد. ايالت نوادا نيز اين ميزان را به عنوان سنگين ترين جريمه براي اولين تخطي از سرعت مطمئنه تعيين کرده و چنانچه فرد مورد نظر نمره منفي زيادي داشته باشد، تا 6 ماه زنداني خواهد شد.

در نيوهمپ شاير نيز افرادي که براي اولين بار مرتکب اين تخلف شوند، با حداکثر جريمه 1000 دلاري روبرو خواهند شد. در مناطق آموزشي نيز رانندگان بايد سرعتي 10 مايل کمتر از حد مجاز داشته باشند.
در ايالت کاروليناي شمالي کساني که براي اولين بار از سرعت مجاز عبور کنند، ممکن است برگه جريمه اي با مبلغ 1000 دلار دريافت نمايند. چنانچه سرعت فرد خاطي بسيار بيشتر از حد تعيين شده باشد، وي دو ماه از عمر خود را در زندان سپري خواهد کرد.
در کاليفرنيا بيشترين رقم براي سرعت غير مجاز 600 دلار در نظر گرفته شده اما بسته به تخلف جريمه هاي ديگري صادر مي شود. مبلغ بيمه اين فرد نيز شايد سر به فلک بگذارد!

در ويرجينيا که به سيستم مقرراتي سخت گيرانه معروف است، تخلف هاي کوچک جرايم نسبتا سبکي دارند؛ اما اگر پليس شما را با سرعتي بسيار بالا دستگير کند، مي تواند شما را به زندان بفرستد.
در اين ايالت 80 مايل سرعت بيشتر نسبت به حد مجاز، جريمه اي 2500 دلاري در پي داشته و مي تواند باعث زنداني شدن راننده تا يک سال شود. ويرجينيا يکي از ايالت هايي است که بيشترين ميزان جريمه را براي تخلفات رانندگي در آمريکا در نظر گرفته است.

در نيويورک جريمه 600 دلاري در انتظار خاطيان سرعت بوده و اگر فردي 30 مايل سرعت بيشتري داشته باشد، تا 30 روز زنداني مي شود. براي سرعت غير مجاز در تونل هاي ماساچوست، 500 دلار جريمه تعيين شده و در ساير نقاط هر مايل سرعت اضافي 10 دلار به جريمه پايه 100 دلاري اضافه مي کند.
ايالت هايي که جريمه هاي کمتري براي سرعت غير مجاز دارند
اگر شما در ايالت اورگون براي اولين بار سرعتي بيش از حد مجاز داشته باشيد، بيشترين مبلغ جريمه 600 دلار خواهد بود. در اينديانا اين مبلغ 500 دلار است، اما اگر شخصي در نزديکي ساختمان هاي آموزشي يا مناطق ساخت و ساز سرعت غير مجاز داشته باشد، جريمه دو برابر مي شود.

ايالت هاي کانزاس و مريلند براي متخلفين، جريمه 500 دلاري کنار گذاشته اند؛ البته پليس مريلند نيز افرادي را که براي اولين بار در کنار مناطق آموزشي سرعت غير مجاز داشته باشند، تا دو برابر جريمه مي کند.
در کلرادو مبلغ جريمه براي سرعت غير مجاز بين 36 الي 232 دلار تعيين شده اما در صورت تداوم تخلف اين مبلغ افزايش مي يابد. در تنسي عبور از سرعت مجاز باعث صدور برگه 50 دلاري مي شود؛ حاضرين در مسابقات درگ خياباني نيز بايد منتظر برگه هاي 500 دلاري و يا انتقال به زندان باشند!

ايالت آيداهو مبلغي بين 75 الي 140 دلار براي متجاوزين سرعت در نظر گرفته که البته ظاهرا چندان بازدارنده نيست؛ زيرا اين ايالت رتبه بالايي در صدور برگه جريمه دارد.
ايالت مجاور مونتانا که کمترين تعداد دوربين هاي سرعت را در جاده هاي خود نصب کرده، براي تخلف مشابه جريمه هايي بين 20 الي 100 دلار صادر مي کند.
جمع بندي
همانطور که مشاهده مي کنيد به دليل تفاوت در ميزان سختگيري، احتمال دريافت برگه هاي جريمه در برخي ايالت ها بيشتر از سايرين است؛ اما اين مساله به اين معنا نيست که سخت گيري بيشتر و صدور جريمه هاي سنگين، هميشه مي تواند از وقوع تخلف جلوگيري کند. براي مثال در يکي از آخر هفته هاي مارچ 2010 در ايالت ويرجينيا - که به قوانين سخت گيرانه و جريمه هاي سنگين معروف است – 3536 برگه جريمه صادر شد؛ بنابراين شايد بتوان اينگونه نتيجه گرفت که کاهش تخلفات رانندگي نه به ميزان جريمه، بلکه به فرهنگ عمومي و درک بالاي رانندگان حاضر در خيابان ها و جاده ها بستگي دارد.

در کشور آمريکا سرعت غير مجاز بصورت ميانگين جريمه اي در حدود 150 دلار در پي دارد، اما اختلاف کمترين و بيشترين ميزان به رقمي در حدود 2400 دلار مي رسد.
ميانگين جريمه با توجه به درآمد ماهانه حدودا 4700 دلاري هر آمريکايي (سالانه 57000 دلار) رقم زيادي محسوب نمي شود، اما در ايالت هايي مثل ويرجينيا فرد خاطي ممکن است تا پنجاه درصد از حقوق خود را به خاطر عبور از سرعت مجاز از دست بدهد.

در کشور ما نيز بعضا جريمه هاي سنگيني براي برخي تخلفات تعيين شده، اما آن چيزي که در پيشگيري از تخلفات و رفتارهاي پرخطر ترافيکي مي تواند نقشي موثرتر داشته باشد، فرهنگ سازي و آگاهي بخشي به شهروندان است.
همه بايد دست به دست هم دهيم تا با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از بروز حوادث تلخ و ناگوار در جاده هاي کشور جلوگيري کنيم. وقتي مي دانيم که سوار بر خودروهايي با تکنولوژي چند دهه قبل با ايمني ضعيف هستيم، بايد خود ارزش بيشتري براي جان خويش و عزيزانمان قائل شويم.

از طرف ديگر مسئولان تصميم گيرنده در کشورمان مي توانند با بررسي رفتار رانندگان در ساير کشورها، نسبت به انتخاب سياست هاي صحيح بري ترغيب رانندگان به رعايت قوانين اقدام کنند.
براي مثال در برخي کشورها بخشي از جريمه دريافتي توسط رانندگان متخلف، صرف پرداخت هاي تشويق آميز به رانندگان قانونمند مي شود و در کنار سياست هاي تنبيهي مبتني بر جريمه، انواع و اقسام سياست هاي تشويقي نيز براي فرهنگ سازي مورد استفاده قرار مي گيرد که متاسفانه توجه به اين مهم در ايران فراموش شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۲۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۰ تبعه غیر مجاز در بندر انزلی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرانزلی گفت: فروردین ماه امسال ۲۰ تبعه خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های شهرستان شناسایی و اخراج، همچنین کارفرمایان این اتباع جریمه شدند.

حسین واقفی با تاکید بر اینکه اتباعی که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و در صورت اشتغال و به‌کارگیری کارفرمای آنها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه خواهد بود، اظهار کرد: کارفرمایان متخلف به میزان هر روز اشتغال کارگر اتباع غیرمجاز به میزان پنج روز حداقل دستمزد روزانه جریمه و مبلغ به حساب خزانه دولت واریز م‌ شود و در صورت تکرار این میزان به دستمزد ۱۰ روز جریمه خواهد بود.

وی یکی از علل به‌کارگیری اتباع از سوی کارفرمایان را فرار از پرداخت حق بیمه و ارزان بودن نیروی کار خارجی عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که با به کارگیری اتباع فرصت‌های ارزشمند شغلی برای جویندگان کار و نیروهای کار داخلی اشغال شده و از بین می‌رود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرانزلی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال ۲۰ کارگر تبعه خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های شهرستان که بیشتر این کارگاه‌ها در بخش ساختمانی بودند، شناسایی و کارفرمایان جریمه شدند، تاکید کرد: طی سال گذشته در مجموع این تعداد ۲۵۰ کارگر غیرمجاز تبعه خارجی در گشت مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر انزلی و نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر و طی هماهنگی های قانونی به کشور خود بازگردانده شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی گفت: نظارت‌های مستمر و مشترک توسط نیروی انتظامی و بازرسین این اداره انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف به کارگیری نیروهای غیر مجاز اقدامات لازم در چارچوب قانون انجام می‌شود.

واقفی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به کارگیری اتباع مراتب را به نیروی انتظامی و یا اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی جهت پیگیری اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • (عکس) استوری متفاوت دیوید تیلور در واکنش به حذف از المپیک
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم
  • شناسایی ۲۰ تبعه غیر مجاز در بندر انزلی