Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به زنگ خطر اختلالات روحی و روانی در جهان امروز، بر ضرورت از میان بردن انگ اجتماعی این گونه اختلالات تأکید کرد.

دکتر «شکرالله سلمان‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به 7 آوریل (18 فروردین‌ماه)؛ روز جهانی سلامت اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد ابتلا به اختلالات روانی در سطح جهان، با هدف ترویج گفت‌وگو در مورد افسردگی و حرکت به سوی این مسیر، شعار روز سلامتی امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» تعیین و اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شیوع فراوان اختلالات روانی در جهان امروز اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون از هر 4 نفر در دنیا یک نفر مبتلا به اختلالات و بیماری‌های روحی و روانی است و یا تجربه ابتلا به این اختلالات را دارد. پژوهشی که در سال‌های اخیر در ایران انجام شد، نشان داد که حداقل 25 درصد افراد 15 تا 64 ساله به نوعی اختلالات روانی را تجربه کرده‌اند و افسردگی شایع‌ترین این اختلالات بوده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص عوامل شیوع اختلالات روحی و روانی افزود: بیکاری، افزایش مصرف الکل و مواد مخدر، افزایش بیماری‌های غیرواگیر مانند انواع سرطان و بیماری‌های مزمن، فاصله گرفتن افراد خانواده از یکدیگر و جایگزین کردن فعالیت در فضای مجازی با حضور و صرف زمان در کانون خانواده، افزایش خشونت جهانی و اخبار ناگوار از جنگ و خونریزی‌های منطقه از بیشترین عوامل شیوع بالای اختلالات و بیماری‌های روحی و روانی به ویژه افسردگی در جهان امروز است.

سلمان‌زاده با بیان این‌که آمار شیوع اختلالات روانی در استان خوزستان نیز مانند آمار جهانی است، معضل ریزگردها و دیگر مسایل زیست محیطی و محرومیت‌های استان را در ابتلا به اختلالات روانی موثر دانست و گفت: قطعاً هر نوع شرایطی که به افزایش دشواری و سختی زندگی مردم منجر شود، بیماری‌های روحی و روانی را در میان مردم افزایش می‌دهد. برای مثال بروز رفتار پرخاشگرانه از افراد در شرایطی که در دمای 60 درجه سانتیگراد قرار دارند، دور از انتظار نیست.

وی با تأکید بر قابل پیشگیری و قابل درمان بودن اختلالات روانی، یادآور شد: اختلالات روانی شامل اضطراب و افسردگی‌های بسیار خفیف نیز می‌شود. سازمان جهانی بهداشت با شعاری که امسال اعلام کرده، سعی دارد تا افراد مبتلا به بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی را به گفت‌وگو با خانواده، دوستان و اطرافیان این افراد در رابطه با افسردگی دعوت کند تا از یک سو روند درمان آن‌ها تسریع شود و از سوی دیگر انگ اجتماعی این گونه اختلالات و بیماری‌ها از بین برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۳۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج

هاتفی مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت گفت: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملا رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزء پنج استان استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد