Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@02:11:49 GMT

دستگیری عامل تهدید پزشک قوچانی با سیم کارت مفقودی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۵۶۵۴۳

دستگیری عامل تهدید پزشک قوچانی با سیم کارت مفقودی

فرمانده انتظامی قوچان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به آتش سوزی و تخریب اموال پزشک قوچانی در فضای سایبری خبر داد.

قدس آنلاین- فرمانده انتظامی قوچان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به آتش سوزی و تخریب اموال پزشک قوچانی در فضای سایبری خبر داد.

وی گفت: هفته گذشته با ارجاع شکوائیه‌ای از سوی مقام قضایی به پلیس فتای شهرستان مبنی بر تهدید، مزاحمت و سلب آسایش از یک پزشک قوچانی، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و شاکی برای ارائه توضیحات به پلیس فتا فراخوانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا گفت که مدتی است از سوی فردی ناشناس، در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پست‌های تهدیدآمیزی منتشر شده و از او خواسته نسبت به جابجایی مکان مطبش اقدام کند در غیر این صورت باید منتظرآتش‌سوزی و تخریب اموال باشد.

سرهنگ رضا قدمگاهی ادامه ‌داد: با توجه به اظهارات شاکی، رسیدگی به موضوع پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا به قید فوریت آغاز شد و کارشناسان با بررسی دقیق ابعاد موضوع و تحقیقات فنی، سرنخ‌هایی از عامل ایجاد مزاحمت و تهدید این پزشک به دست آوردند و با هماهنگی قضایی مظنون که زنی در شهرستان گرمسار بود را شناسایی و جهت ادامه فرآیند رسیدگی به پرونده به پلیس فتا احضار کردند.

وی افزود: مظنون که زنی ۳۸ ساله بود، در مواجهه با ادله جرم، اعتراف کرد، سیم کارتی که فعل مجرمانه با آن صورت گرفته، اعتباری و متعلق به وی بوده اما در اختیارش نیست؛ که پس از اثبات موضوع، تلاش کارشناسان برای رسیدن به مجرم اصلی، مجدداً ادامه یافت تا اینکه در نتیجه تحقیقات فنی و اطلاعاتی متهم اصلی شناسایی شد.

وی افزود: این متهم ۴۱ ساله پس از دستگیری و مشاهده شواهد غیر قابل انکار، جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد که مطب شاکی، مجاور مطب پزشکی است که با او دوست است و این پزشک از وی خواسته به هر طریق ممکن موجبات جابه جایی مکان مطب شاکی را فراهم کند که متهم با دراختیار داشتن سیم کارتی که قبلاً پیدا کرده بوده و نصب نرم افزار شبکه اجتماعی، به صورت ناشناس اقدام به تهدید، مزاحمت و سلب آسایش شاکی کرده است. متهم اما در بازجویی ها مدعی شد که نمی‌دانسته هر اقدام او در فضای سایبر مستند و بعداً علیه خودش استفاده می‌شود.

سرهنگ قدمگاهی اضافه کرد: متهم به همراه مستندات پرونده و به منظور کسب تکلیف نهایی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی قوچان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در نگهداری اموال خود حتی اگر سیم کارتی اعتباری یا هدیه باشد، نهایت دقت را بعمل آورده و اگر این سیم کارت در اختیار شما نیست یا گم شده، با مراجعه به دفاتر مربوطه، اقدام به سلب مسئولیت کنید تا مانند پرونده فوق گرفتار مشکلات بعدی نشوید.

وی تأکید کرد: همانطور که ایجاد مزاحمت و سلب آسایش از افراد، در فضای واقعی و فیزیکی موجب پیگرد قانونی می‌باشد، در فضای سایبری نیز این قانون صادق بوده و هرگونه ایجاد مزاحمت، توهین، تهدید و سلب آسایش، مشمول قانون جرایم رایانه‌ای شده و علاوه بر جریمه نقدی، مجازات حبس را نیز دربرخواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۵۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک

مرد تبهکار که با معرفی خود به عنوان روانشناس و با ترفند ویزیت حضوری، زنان را مورد آزار و اذیت و اخاذی قرار می‌داد از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل زن جوانی به پلیس فتا مراجعه و از یک روانشناس به اتهام اذیت و آزار و اخاذی شکایت کرد.

شاکی درباره جزئیات این پرونده به پلیس گفت: مدتی پیش به‌دلیل مشکلات روحی به‌دنبال یک روانشناس در فضای مجازی بودم که با صفحه‌ای در اینستاگرام آشنا شدم که مطالب خوبی در آن بارگذاری شده و مربوط به یک روانشناس بود؛ بنابراین برای مراجعه حضوری با دفتر وی تماس گرفته و سپس با تعیین وقت به آنجا مراجعه کردم اما دقایقی پس از حضورم در دفتر مرد روانشناس ناگهان با تهدید اسلحه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و با تهدید مبالغی پول نیز از من گرفت.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات سایبری، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. با بررسی‌های بیشتر، شاکی‌های این مرد تبهکار به بیش از ۱۰ نفر افزایش یافت و کارشناسان فنی با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کند و بعد از پیدا کردن سوژه‌های خود، اهداف مجرمانه‌اش را پیش می‌برد.

با تلاش‌های شبانه روزی پلیس فتا، این فرد شناسایی و دستگیر شد. همچنین از محل اختفای او، یک قبضه سلاح قلابی و تعدادی بی‌سیم نیز کشف و ضبط شد.

گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است؛ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرائم خود نسبت به جعل عنوان، برقراری ارتباط با سوژه‌ها و در نتیجه تهدید و اخاذی اعتراف کرد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران 
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • تیراندازی پلیس برای دستگیری شرور موادفروش
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران
  • پایان فرار ۲ ساله عامل یک جنایت در محله دربند تهران/ قتل در تهران دستگیری در قشم
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک