Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:27:23 GMT

ملخ‌های کوهاندار به تاغزارهای آران و بیدگل هجوم بردند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۶۶۴۴۶

ملخ‌های کوهاندار به تاغزارهای آران و بیدگل هجوم بردند

آران و بیدگل - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از آغاز هجوم ملخ های کوهاندار به تاغ زارهای این شهرستان خبر داد.

رضا شفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این ملخ ها به سطح سه هزار هکتار از اراضی تاغزاری حسین آباد بخش کویرات، شجاع آباد، چهارطاقی، حسین آباد و بخش هایی از سن سن هجوم آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ملخ های کوهاندار هم اکنون در پوره سن یک هستند و عملیات مقابله ای با آنها در سنین چهار و پنج و در موقع پروازی شدن انجام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به تلاش شبانه روزی واحد حفاظت اداره منابع طبیعی و شناسایی به موقع مکان‌های طغیان ملخ، گفت: عملیات مقابله‌ای با این ملخ های در اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود.

وی تاکید کرد: این عملیات به صورت شیمیایی و از طریق دستگاه‌های سمپاشی و با اعتبار مصوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به صورت کامل انجام می شود.

شفیعی اظهار کرد: ملخ‌های کوهاندار از مهم‌ترین آفات درختان تاغ هستند که با تغذیه بیش از اندازه این درختان موجب خشک شدن آنها و در نتیجه فرسایش خاک می‌شوند.

وی گفت: هجوم ملخ‌های کوهاندار به تاغزارهای آران و بیدگل هر ساله موجب خشک شدن بخش وسیعی از این تاغزارها می‌شود که این خود موجب حرکت ماسه‌های روان در مناطق آسیب دیده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل افزود: جدا از مباحث حرکت ماسه‌های روان در صورت رشد این ملخ‌ها و رسیدن به پوره سن پنج، این ملخ‌ها به داخل شهر هجوم آورده و آسیب‌های اجتماعی را به شهر وارد می‌کنند.

آران و بیدگل با دارا بودن ۱۲۰ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ، ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۶۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری