Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:44:06 GMT

افزایش 42 درصدی تولید واکسن‌های مصرف پزشکی در موسسه رازی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۷۸۱۹۰

معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در نیمه نخست سال گذشته با تولید بیش از 17 میلیون و 100 هزار دز واکسن مصرف پزشکی در موسسه رازی از خروج 11 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسحاقی با اشاره به تولید واکسن‌های مصرف پزشکی در 6 ماهه نخست سال 95 اظهار کرد: در سال 95 بیش از 17 میلیون و 130 هزار دز از انواع واکسن‌های مصرف پزشکی در موسسه رازی به تولید رسید که این رقم در مدت مشابه سال 94 حدود 12 میلیون دز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس شاهد افزایش 42 درصدی در تولید واکسن‌های مصرف پزشکی موسسه رازی نسبت به مدت مشابه سال 94 بودیم که این مهم جلوگیری از خروج 11 میلیون دلاری ارز را برای کشور به همراه داشته است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به اینکه در این موسسه 7 واکسن از 9 واکسن اجباری مصرف انسانی تولید می‌شود، اظهار کرد: واکسن‌های فلج اطفال، دیفتری، کزار، سرخک، سرخجه، سیاه سرفه و اوریون در این موسسه به اشکال مختلف و به صورت واحد، دوگانه و سه‌گانه و همچنین برای مصرف خردسالان و بزرگسالان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واکسن‌سازی، صنعتی بومی شده در کشور است که با هیچ صنعت دیگری قابل مقایسه نیست و تولیدات موسسه رازی از نظر کیفیت با بهترین واکسن‌های دنیا رقابت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۷۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه در اسکله پتروشیمی رازی

به نقل از روابط عمومی و سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ساعت ۱۰:۲۳ صبح امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، سقوط یک دستگاه جرثقیل پتروشیمی رازی که در اسکله شماره۶ در حال انجام تعمیرات بوده است متاسفانه منجر به فوت ۲ نفر و مصدوم شدن ۴ نفر از نیرو‌های تعمیرات گردید؛ ۲ نفر از مصدومان حادثه بصورت سرپایی درمان و ۲ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند که حال عمومی افراد مطلوب است.

این حادثه بر اثر شکستگی بوم جرثقیل رخ داده است.

این حادثه خللی در فرایند تولید پتروشیمی رازی ایجاد نکرده است و روند تولید و فعالیت ادامه دارد.

علت حادثه در دست بررسی کارشناسان فنی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حادثه در پتروشیمی رازی قربانی گرفت
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی