Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@06:26:40 GMT

برداشت ۴۵ هزاربشکه‌ای از آزادگان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۱۹۷۳

برداشت ۴۵ هزاربشکه‌ای از آزادگان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت تولید میادین غرب کارون از برداشت ۴۵ هزار بشکه‌ای نفت خام از میدان نفتی آزادگان جنوبی تا آخر فروردین خبر داد.

علی کاردر، درمورد وضعیت میادین غرب کارون توضیح داد: میادین غرب کارون اواخر سال ۹۵ با حضور ریاست جمهوری راه اندازی شد که شامل دو پروژه اصلی یادآوران و آزادگان شمالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نفت‌خام از این میادین برداشت می‌شود و فرآیند صادرات آن درحال شکل‌گیری است. همچنین تولید از میدان آذر که جزو میادین مشترک است آغاز شده، برنامه ما برای برای برداشت از این میدان روزانه ۱۵ هزار بشکه بود اما برداشت تا ۱۹ هزار بشکه صورت گرفته و چاه‌ها بیشتر از انتظار بازده داشته است. البته معلوم نیست این روند ثابت بماند و ممکن است تولید به همان ۱۵ هزار بشکه برگردد. در فاز دوم برداشت از این میدان تولید به ۳۰ هزار و در نهایت در فاز سوم به ۶۰ هزار بشکه خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به میدان نفتی آزادگان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه چاه‌های این میدان جواب نداد و تولید از آن سال های قبل از ۹۵ کاهش پیدا کرد. قرار بود تا ۲۹ اسفند در فرآیند تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی ۴۵ هزار بشکه به ۳۵ هزار بشکه قبلی اضافه شود و تولید از این میدان به ۸۰ هزار بشکه برسد اما تجهیزات با تاخیر وارد کشور شد و مشکلات پیمان‌کاری پیش آمد. امیدواریم این هدف در انتهای فروردین صورت بگیرد.

کاردر از تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت خام از میدان نفتی یاران جنوبی خبر داد و افزود: به طور کلی تولید از میادین غرب کارون به جز دارخوین که میدان مشترک نیست، ۲۸۵ هزار بشکه است که این میزان با احتساب میزان برداشت نفت از دارخوین به ۴۱۰ هزار بشکه می‌رسد. درحال حاضر از همه میدان‌ها حداکثر تولید صورت می‌گیرد. میزان تولید نفت از میدان نفتی آزادگان جنوبی تا آخر فرورین به ۴۵ هزار بشکه و تا آخر سال ۹۶، ۳۰ هزار بشکه نیز به آن اضافه می‌شود، سرعت برداشت از این میدان بالا نیست زیرا به تجهیزات دیگری نیاز دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان

 مهری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان در این همایش با اشاره به پیگیری اجرای طرح نان کامل در گلستان گفت: اکنون یک کارخانه برای تولید آرد نان کامل فعال شده است و از هفته آینده ۶ نانوایی درگرگان تولید نان کامل را اجرایی خواهند کرد.

او افزود: کارخانجات آرد نباید سبوس را بیشتر از حد تعیین شده برداشت کنند ودر نان کامل فقط چهار درصد سبوس آرد برداشت می‌شود.

محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم گفت: دبیرخانه روز ملی گندم و آرد در استان استمرار خواهد داشت تا برنامه‌های کیفی در این حوزه در استان توسعه یابد.

سیدمحمد دهنوی افزود: امیدواریم اصلاحات گندم و آرد در استان با شتاب ادامه یافته و الگوی سایر استان‌های کشور شود.

محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم اعلام کرد: در گلستان امسال ۳۸۰ هزار هکتار زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می‌کنیم از این سطح بیش از یک میلیون تن گندم برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اوپک دنبال جذب یک کشور آفریقایی رفت
  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد