Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مستفید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آزاد راه که محمد رسول الله نام گذاری شده با سرمایه گذاری بانک سپه و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی شروع خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه 49 کیلومتر از آزاد راه پیامبر اعظم (ص) در شهرستان هشترود قرارگرفته اما متاسفانه برای این شهرستان خروجی و رمپ در نظرنگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم هشترود برای دسترسی به آزاد راه و رفتن به تبریز باید از راه روستایی عزیز کندی و برای رفتن به تهران باید از کیلومتر 15 جاده مراغه - هشترود حدفاصل روستای قویونقشلاقی استفاده کنند که با احداث این آزاد راه جدید، فاصله این شهر با این آزاد راه تا 6 کیلومتر کاهش می یابد.
پیش تر معاون ساخت و توسعه آزادراه ‌های کشور اعلام کرده بود که در صورت تامین اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز، آزاد راه مراغه - هشترود در سه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می شود.
میرشفیع اضافه کرد: هم اکنون منابع مورد نیاز برای رفع معارضان این طرح تامین شده و منتظر مجوز رسمی بانک مرکزی به بانک سپه برای پرداخت آن هستیم.
معاون ساخت و توسعه آزادراه ‌های کشور با تکذیب شایعه تغییر مسیر آزادراه مراغه - هشترود اظهار کرد: هیچ تغییری در مسیر این آزادراه ایجاد نشده است.
میرشفیع با تاکید بر اینکه آزادراه مراغه - هشترود در مسیر مصوب و نقشه های مورد تصویب این طرح اجرا خواهد شد، گفت: مسیر اجرای این طرح از میدان مجلس در ورودی شهر مراغه آغاز و تا هشترود امتداد می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به مصوبات قبلی در خصوص این طرح، این‌ آزادراه به سمت مرز عراق و استان آذربایجان غربی و کردستان امتداد و گسترش می یابد.
وی ادامه داد: نقشه های اجرایی این طرح ملی و نیز مشخصات هندسی آن هم اکنون به روز رسانی و تصحیح شده تا در آینده شاهد بهره مندی مردم این منطقه از این آزادراه مهم باشیم.
آزاد راه مراغه - هشترود به طول 92 کیلومتر بوده که در این طرح 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر، سرعت رفت و آمد متوسط 120 متر در ساعت، اجرا می شود و هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزار تن آسفالت ریزی است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر 9 کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از 2 شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7486

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان

به گزارش خبرآنلاین، این در حالی است که بر اساس قیمت‌های سال گذشته، تنها برای تکمیل باند برگشت قطعه دوم این آزادراه که هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد حداقل ۱۵‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بر اساس برآوردهای سال قبل، برای ساخت قطعه ۳ آزادراه نیز اعتباری بالغ بر ۱۲۰‌هزار میلیارد تومان موردنیاز است. اگرچه تامین همه این اعتبار موردنیاز، در یک‌سال امکان‌پذیر نیست و در بهترین حالت تکمیل قطعه ۳ آزادراه تا ۱۴۱۰ زمان می‌برد اما اعتبار ۱۶۵میلیاردی، اعتباری ناچیز برای کمک به تسریع فرآیند ساخت این آزادراه است.

هر چند با توجه به محدودیت منابع دولتی، عمده تامین مالی ساخت آزادراه از مسیرهای دیگری انجام می‌شود اما نباید فراموش کرد که حل معضل ترافیکی تهران به شمال تا زمان تکمیل و بهره‌برداری از هر ۴ قطعه آزادراه میسر نیست؛ چرا که در همان نقطه اتمام آزادراه به دلیل تشکیل قیف ترافیکی، در زمان‌های پیک سفر، ترافیک‌های سنگین شکل خواهد گرفت. 23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895720

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • بودجه مورد نیاز در سال 1403 برای بزرگراه تهران شمال 15000میلیاردتومان، بودجه تخصیصی 165میلیارد تومان