Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه اندازی درمانگاه اختصاصی معاینه بیماری های شبکیه نوزادان نارس در اردبیل خبرداد و گفت: این امکان بطور تخصصی در بیمارستان اموزشی علوی آغاز یه کار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازابصارخبرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه اندازی درمانگاه اختصاصی معاینه بیماری های شبکیه نوزادان نارس در بیمارستان علوی اردبیل خبرداد و گفت: باتوجه به ضرورت راه اندازی اختصاصی درمانگاه شبکیه نوزادان نارس دراستان و تلاش همکاران و بیمارستان علوی اردبیل تجهیزات و بستر لازم با اعزام متخصص و گذراندن دوره مربوطه در تهران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش رسیده این امکان بطور تخصصی، منسجم و ویژه در بیمارستان اموزشی درمانی علوی توسط دکتر یوسف فکری جراح و متخصص چشم دارای دوره تکمیلی ROP از سال جدید شروع به کار کرد.

دکتر فتحی درخصوص ارایه خدمات تخصصی شبکیه چشم بزرگسالان وانجام تزریق دراستان ضمن ارائه توضیحاتی خاطر نشان کرد: درپی دستورات ریاست دانشگاه مقدمات خرید تجهیزات مورد نیاز آغاز شده و بزودی شاهد راه اندازی آن خواهیم شد.

دکتر یوسف فکری درخصوص راه اندازی این درمانگاه مهم وحیاتی برای استان گفت: تمام نوزادانی که زودرس هستند و یا با وزن کم تولد و یا نوزادانی که دچار دیسترس هستند چندین مرحله بایستی تحت معاینات پیچیده و تخصصی چشم و مخصوصا شبکیه باشند تا در صورت مشکلات ROP تحت درمان اورژانسی قرار بگیرند و از عوارض وخیم و ناگوار همچون نابینایی حتمی در انها پیشگیری شود.

وی به تشخیص به موقع یک بیمار نارس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در همین راستا با تشخیص به موقع و سریع بیماری شبکیه نوزاد نارسی در بیمارستان علوی، با اقدامات تشخیصی و درمانی از نابینایی حتمی وی جلوگیری شد و قطعا اینگونه موارد کمک بزرگی برای نوزادان امروز و انسانهای فعال فرداست که از نابینایی و مشکلات بعدی فردی و اجتماعی جلو گیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۱۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان ضمن بیان اینکه درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: در حال حاضر دارو و درمان سرطان‌ها بار مالی گزافی بر دوش خانوارها تحمیل می‌کند که به دنبال کاستن از این درد و رنج برای خانواده‌ها هستیم.

وی ضمن بیان اینکه طی دولت سیزدهم دستگاه‌های جدید و پیشرفته برای چرخه درمان به کشور وارد شده است، افزود: با توجه به اینکه فرد سرطانی توان کار ندارد ورود این دستگاه‌ها می‌تواند ضمن تسریع روند درمان به کاهش هزینه‌ها نیز کمک کند.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه در مراکزی نظیر سمنان افراد مشکوک به بیماری سرطان غربالگری خواهند شد، ابراز داشت: تشخیص زودهنگام و به موقع بیماری نیز اقدامی که می‌تواند در این بین مؤثر باشد تا فرد قبل از پیشرفته شدن مراحل درمانی هزینه‌های کمتری را متقبل شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های پیشرفته وارد مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان شده است، تصریح کرد: موضوع پیش بینی شد که این مرکز بتوانند منجر به بهره‌مندی افراد سایر استان‌ها نیز شود.

وی ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم برای این بیمارستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار منظور شد، افزود: ۴۵ میلیارد تومان نیز اعتبار قبلی این بیمارستان بوده است.

کد خبر 6081857

دیگر خبرها

  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • ساخت درمانگاه تخصصی ارتش در قزوین+ فیلم
  • ساخت درمانگاه تخصصی، هدیه ارتش به مردم قزوین + فیلم
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور