Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@12:34:48 GMT

آخرین وضعیت واکسن‌های پاستور

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۳۲۹۰۵

دکتر مصطفی قانعی با بیان اینکه از لحاظ علمی واکسنی به اسم واکسن سرطان نداریم، اظهار کرد: برای برخی از سرطان‌ها همچون سرطان دهانه رحم به صورت خاص واکسن تولید شده که در بازار نیز موجود است. اما واکسن سرطان به صورت کلی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

رئیس انستیتوپاستور افزود: زمانی که در خصوص واکسن سرطان صحبت می‌کنیم، در واقع باید عامل تولیدکنندهرا در یک موجود بشناسیم و دقیقا علیه همان واکسن تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای تهیه واکسن سرطان از لحاظ تحقیقاتی اقداماتی در دنیا شروع شده است که در بعضی موارد موفق و در بعضی دیگر ناموفق بوده است.

قانعی تصریح کرد: در ایران در برخی از دانشگاه‌ها در حد آزمایشگاهی اقداماتی صورت گرفته است که البته کار آزمایشگاهی در حد چاپ مقاله است. برای استفاده در انسان باید مراحل مختلف طی شود و حدود 5 تا 10 سال زمان لازم دارد که در صورت تایید می‌توان در فاز انسانی مورد استفاده قرار داد.

اعزام محققان به خارج برای تولید واکسن «روتاویروس»

رئیس انستیتو پاستور در ادامه با بیان اینکه دو سال است که برنامه تولید واکسن را تدوین کرده‌ایم، گفت: برای تولید واکسن «روتاویروس» کشوری را کهباید به محققان ما آموزش ارائه دهد انتخاب کرده و قراردادی را منعقد کردیمکه تا یکی دو ماه آینده محققان را اعزام می‌کنیم.

قانعی گفت: همچنین محققان روی واکسن «تب مالت» و «سالک» در حال تحقیق هستند و به محض عبور از تمام شرایط وارد مرحله استفاده از این واکسن‌ها در فاز انسانی می‌شوند.

وی افزود: همچنین واکسن فصلی نوترکیب «آنفلوآنزا» نیز در مرحله آزمایشگاهی تولید شده که در مرحله حیوانی موفق بوده است. با توجه به نوترکیب بودن این واکسن و ضرورت طی کردن مراحل اخذ تاییدیه، استفاده از این واکسن در فاز انسانی برای سال جاری ممکن نیست.

انعقاد قرارداد با متخصصان برای تحقیق روی واکسن «پنتاوالان»

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه اقدامات برای تولید واکسن سرطان دهانه رحم مورد حمایت قرار گرفتهو تاکنون به خوبی پیش رفته است، اظهار کرد: برای واکسن «پنتاوالان» نیز با متخصصان زیربط قرارداد منعقد شده که برای کمک به انجام تحقیقات به ایران بیایند.

قانعی تاکید کرد: اگر مجلس و وزارت بهداشت حمایت‌های خود را تداوم بخشند، طی یک دهه آینده ایران در بین تولیدکنندگان واکسن در دنیا جایگاه خوبی پیدا می‌کند و کشور از واردات هر نوع واکسن بی‌نیاز می‌شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۳۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!

به گزارش خبرگزاری مهر، جینگلیانگ لی، آزاده نیلغاز و همکارانش در استرالیا ابزاری ساختند که می‌تواند از روی عرق بدن، برق تولید کند. این ابزار قادر انرژی مورد نیاز ساعت هوشمند را تامین کند. آن‌ها به دنبال راهی هستند که حتی اگر بدن عرق نکرد نیز این دستگاه برق تولید کند. تنفس یکی از گزینه‌های احتمالی آن‌ها برای تولید برق است.

در مقاله‌ای که به تازگی در نشریه Device منتشر شده است، محققان دانشگاه دکین جزئیات مربوط به ساخت نانوژنراتور هیدروالکتریک را ارائه کردند، نانوژنراتوری که به صورت پوشیدنی استفاده می‌شود و می‌تواند نیاز انرژی ادوات پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند را تامین کند. این دستگاه با کمک نانومواد رسانا و از روی تبخیر عرق اقدام به تولید برق می‌کند.

تا پیش از این مکانیک نانوژنراتورهای هیدروالکتریک چندان شناخته شده نبود. با این حال، این فناوری جدید نانوورق‌های Mxene را با پشم ترکیب کرده یک مؤلفه الکتروشیمیایی فعال ایجاد کرده است.

جینگلیانگ لی از محققان این پروژه می‌گوید: « وسیله کوچکی را تصور کنید که می‌توانید مانند دستبند یا هدبند بپوشید؛ این ابزار از عرق شما برق تولید می‌کند. این دستگاه فقط به مقدار کمی عرق برای کار کردن نیاز دارد فقط چند قطره برای پوشاندن سطح دستگاه کافی است. هرچند این دستگاه برای تولید جریان به عرق نیاز دارد، اما از آنجا که دستگاه به خازن وصل شده است، جریان تولید شده را می‌تواند ذخیره کند. بنابراین لازم نیست که فرد به صورت دائمی عرق کند! مشابه با تولید برق خورشیدی، جریان تولید شده را می‌توان به تدریج در یک دستگاه دیگر ذخیره کرد.»

آمارها نشان می‌دهند که بیش از نیمی از استرالیایی‌ها تناسب اندام خود را با تلفن هوشمند، ساعت هوشمند یا ادوات دیگر ردیابی می‌کنند.

قبل از اینکه این فناوری برای فروش عمومی تجاری‌سازی شود، توسعه بیشتری لازم دارد. با این حال، به نظر می‌رسد این دستگاه نوید ابزاری آسان و کم‌هزینه برای ساخت باشد. با نگاهی به آینده، این تیم تحقیقاتی امیدوار است راهی پیدا کند که در صورت عرق نکردن هم دستگاه بتواند برق تولید کند. لی می‌گوید که آن‌ها به دنبال توسعه این دستگاه هستند تا بتواند از رطوبت تولید شده توسط تنفس، برق تولید کند.

کد خبر 6086107 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم