Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>البرز - ثبت ملی باغ سیب مهرشهر اقدام ماندگار دوره چهارم مدیریت شهری کرج به شمار می رود و بر اساس تصمیم ماخوذه هرگونه فعالیت عمرانی در این باغ ممنوع است و به عنوان یک گنجینه زیست محیطی برای نسل های امروز و آینده حفظ می شود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،رئیس کمیسیون عمران و شهر سازی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: باغ سیب مهرشهر که در مقطعی از زمان در معرض سوء استفاده قرار گرفته بود و احتمال قطع درختان و تغییر کاربری اراضی باغ وجود داشت اما با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت و عنایت مقام معظم رهبری برای همیشه از تیررس تهدیدها رهایی یافت و به عنوان یک اثر تاریخی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت ملی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت اله غلامرضایی ادامه داد: با طی پروسه طولانی ثبت ملی باغ سیب مهرشهر، اکنون هرگونه فعالیت عمرانی در آن ممنوع است و این مهم به حفظ حیات درختان و جلوگیری از تعرض به آنها کمک شایانی می کند و شهرداری کرج با مساعدت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مصمم به اجرای چند فاز درختکاری به منظور احیای کامل آن می باشد.

وی با بیان اینکه باغ سیب مهرشهر یک مجموعه منحصر به فرد و کم نظیر می باشد که به تعدیل آب و هوای منطقه و جلوگیری از تشدید آلودگی هوا کمک شایانی می کند، خاطر نشان کرد: سال گذشته و با مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری کرج همچنین باغ آلو را در منطقه مهرشهر خریداری و تملک نمود که اقدامی ارزشمند در صیانت از محیط زیست و حفظ سرانه های فضای سبز به شمار می رود.
شهردار سابق مهرشهر اذعان داشت: در مجموع و بر اساس مستندات و آمارهای موجود، رشد سرانه فضای سبز و اجرای طرح های جنگلکاری و درختکاری در دوره چهارم مدیریت شهری کرج از نرم ها و استانداردهای ملی نیز فراتر می باشد و طبق گزارشی که شهردار محترم در مراسم روز درختکاری سال 95 ارائه کرد، اقدامات ما در حوزه فضای سبز حتی از پیش بینی های صورت گرفته در برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز فراتر بود.
این مسئول شهری در ادامه از احیای نهالستان متروکه محمدشهر، اجرای فازهای درختکاری در دهکده باغستان، ثبت ملی باغ سیب، احیای باغات متروکه، تملک باغ آلو، احیای پارک تحقیقاتی جهان نما، احداث بوستانهای محله ای در شهرک های پرجمعیت و کاشت گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی در نقاط مختلف شهر به عنوان گوشه هایی از کارنامه پُربار مدیریت شهری کرج در حوزه فضای سبز یاد کرد.

46

کلید واژه‌ها : استان البرز -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی گفت: اولین دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی استان  با محوریت جوانی جمعیت در اراک برگزار شد.

بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های استان حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.
او گفت: این عزیران بعنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند در کنار تدابیرقانونی به فرهنگ سازی در فضای عمومی در بحث جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت قدم‌هایی بردارند.

 

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم