Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- معدن انگوران هر از چندگاهی خبرساز می شود از سهمیه خاک واحدهای روی تا تعدیل نیروهای بومی همه مواردی هستند که در خصوص معدن انگوران مطرح می شود و این روزها تعدیل نیرو حاشیه ساز شده است.

خبرگزاری مهر-گروه استانها: معدن سرب و روی انگوران یکی از معادن ارزشمند و غنی ایران و خاورمیانه است که اقتصاد استان را تحت الشعاع خود قرار داده و هر گونه چالش در این مجموعه به نفع هیچ کس در استان نیست و البته می تواند بخش مهمی از اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سهم خاک اختصاص یافته به واحدهای سرب و روی گرفته تا اشتغال و رعایت مولفه های زیست محیطی همه و همه تاکیدی بر لزوم حفظ آرامش در این واحد معدنی است.

عضو شورای روستایی قره جوق سادات که روستای همجوار این معدن است گفت: کارگران بومی معدن انگوران خواستار امنیت شغلی و پیگیر مطالبات خود هستند.

علی اکبر عزتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مشکلات روستای قره جوق سیدلر مربوط به سالهای متمادی است و مربوط به مقطع زمانی خاصی نمی شود، افزود: با توجه به فعالیت معدن برخی مواقع شرکت در حق کارگران بومی خود کم لطفی می کند و کارگرانی غیربومی دارای امنیت شغلی هستند و امنیت شغلی برای کارگر بومی نیست و غیر بومی در شرکت کار می کند و بومی با پیمانکار کار می کنندانگوران دامداری و کشاورزی و باغداری با توجه به مسدودی آبراها و زمین های کشاورزی در این روستا کمرنگ شده و به عنوان نمونه در چهار سال گذشته تعداد دام این روستا از دو هزار راس به ۴۰۰ راس رسیده که علت آن نیز آلودگی های معدنی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه اهالی درخواست امنیت شغلی از شرکت معدن انگوران دارند، ادامه داد: در برخی مواقع شرکت در حق کارگران بومی خود کم لطفی می کند و کارگرانی غیربومی دارای امنیت شغلی هستند. غیر بومی در شرکت کار می کند و بومی ها با پیمانکار کار می کنند.

این سخنان عضو شورای روستایی قره جوق سادات در حالی مطرح می شود کهمدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران نظر دیگری دارد و به خبرنگار مهر در این خصوص می گوید: تعدیل کارگران معدن انگوران به تیرماه پارسال و زمانی برمی‌گردد که معدن رو به عمیق شدن می‌رفت و در اصل به خاطر یک سری الزامات فنی و کاهش جبهه‌های کاری، باید از تعداد نیروهای انسانی کاسته می‌شد.

منصور شبانی افزود: در آن مقطع با وجود محدودیت‌های موجود از پیمانکار درخواست کردیم که نیروها را به طریقی حفظ کند تا بتوانند بعد از فعال شدن بخش زیرزمینی به کار گرفته شوند؛ در واقع مقرر بود که از ۶۳ نفر نیرو، ۲۲ نفر نیروی بومی حفظ شوند و با پیمانکار بعدی کار کنند.

هیچ کدام از کارگران بومی معدن انگوران تعدیل نشده‌اند

وی با بیان اینکه هیچ کدام از کارگران بومی معدن انگوران تعدیل نشده‌اند و تجمع اخیر سیاه‌نمایی بود، ادامه داد: عده ای با تحریک افراد و شانتاژ سعی در رسیدن به اهداف خود دارند و سال گذشته شرکت و بنده را تهدید به مسدود کردن جاده توسط خانواده های کارگران کرده بودند.

شبانی افزود: با وجود اینکه نیاز کمتری به نیروی انسانی احساس می‌شد، شرایط را مدیریت کردیم تا شاهد تعدیل نیروهای بومی نباشیم و با پیمانکار جدید صحبت کردیم که روند انتقال نیرو طی سه ماه انجام بگیرد.

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: سیاه‌نمایی در حالی دامنه‌دار شد که نیروهای کارگری تا ششم فروردین امسال با پیمانکار قبلی قرارداد دارند و حتی ۸ نفر از آن‌ها روزهای آغازین امسال برای همکاری با پیمانکار زیرزمینی جذب شده‌اند؛ به عبارتی کارگران به جای اینکه روی وعده‌های ما حساب باز کنند و منتظر قرارداد با پیمانکار زیرزمینی باشند، به سیاه‌نمایی‌ها دامن می‌زنند و اجازه می‌دهند که عده‌ای از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

شبانی افزود: بخش زیرزمینی معدن انگوران بهمن‌ماه پارسال راه‌اندازی شد و تعدادی از نیروهای مذکور نیز مشغول به کار شدند. با این وجود در فاصله بین جابه‌جایی پیمانکاران و با وجود مذاکراتی که با کارگران انجام گرفته بود، تحریک نیروهای کارگری و سیاه‌نمایی آغاز شد.

وی در عین حال با اعلام اینکه تخریب معدن انگوران کذب است و متاسفانه برخی می‌خواهند که با شایعه‌پراکنی جلوی توسعه منطقه را بگیرند، گفت: در حال حاضر برداشت خاک از معدن انگوران همچنان ادامه دارد.

توسعه ماه‌نشان به فعالیت معدن انگوران وابسته است

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران با بیان اینکه توسعه منطقه ماه‌نشان کاملا به فعالیت معدن انگوران وابسته است، افزود: با توجه به توسعه کارپیمانکار در معدن انگوران طی روزهای آینده شاهد افزایش تعداد زیادی کارگر برای معدن انگوران خواهیم بود و هیچ گونه تعدیل نیروی در معدن صورت نمی گیرد.

شبانی با بیان اینکه برخی در منطقه برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی خود اهالی را تحریک می کنند و آنها را در خصوص فعالیت شرکت می ترسانند، افزود: با این وجود در طول چند روز گذشته عده‌ای از نیروهای بومی با تجمع در مقابل معدن انگوران، مانع از بارگیری ۱۵۰ راننده شدند. البته خوشبختانه موضوع حل و فصل شد و هیچ کدام از نیروهای بومی بیکار نخواهند شد و نیروهای دیگری به مجموعه اضافه خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رفع مشکل کارگران تعدیل شده معدن سرب و روی انگوران شهر دندی در استان زنجان خبرداد و گفت: با توجه به تغییر پیمانکار استخراج زیر زمینی، هنوز پیمانکار استخراج زیر زمینی جدید کار خود را شروع نکرده است.

با توجه به وجود نیروی مازاد موجود در معدن طبق توافق صورت گرفته با مدیران معدن انگوران نیروهای تعدیل شده از نیروهای مازاد غیربومی بوده و هیچ تعدیلی در نیروی های بومی معدن انگوران صورت نخواهد گرفتناصر فغفوری افزود: با توجه به وجود نیروی مازاد موجود در معدن طبق توافق صورت گرفته با مدیران معدن انگوران نیروهای تعدیل شده از نیروهای مازاد غیربومی بوده و هیچ تعدیلی در نیروی های بومی معدن انگوران صورت نخواهد گرفت و بخشی از نیروی هایی که در گذشته تعدیل شده بودند مجدد مشغول به کار شده و بخشی دیگر در اردیبهشت ماه به سرکار خود باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه پیمانکار جدید هنوز نیرو نداشته و به همین دلیل برخی از نیروهای بومی منطقه جذب نشده اند و در اردیبهشت ماه جذب خواهند شده اند، ادامه داد: به مسئولان معدن پیشنهاد دادیم این نیروها قبل از شروع کار جذب شوند تا حقوق شان برقرار شود و با توجه به توان مالی بخش خصوص، قرار شده است در ادیبهشت ماه این افراد جذب شوند.

فغفوری افزود: کل نیروهای تعدیل شده ۲۲ نفر بودند که بخشی از این افراد جذب شده اند و تنها ۱۴ نفر از این نیروها هنوز جذب نشده اند.

معدن سرب و روی انگوران و کارخانه تولید سرب و روی انگوران در دندی ( شهرستان ماهنشان استان زنجان) بزرگ‌ترین تولید کننده سرب و روی ایران و بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه است. مالک معدن سرب و روی انگوران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و کارخانه تولید سرب و روی دندی شرکت کالسمین است. معدن سرب و روی انگوران واقع در شهرستان ماهنشان و در ۱۳۵ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره های آموزشی و دریافت مدرک معتبر

در دنیای امروز، با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی، نیاز به آموزش و ارتقا مهارت‌ها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. - اخبار بازار -

دوره‌های آموزشی فرصتی را برای افراد فراهم می‌کنند تا دانش و مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهید و پیشرفت شغلی و تحصیلی خود را تضمین کنند. دریافت مدرک دوره آموزشی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، اعتبار و موفقیت فرد را در مسیر شغلی خود به اثبات می‌رساند. این مدرک می‌تواند به‌عنوان گواهینامه‌ای از مهارت و دانش فرد در زمینه تخصص خود تلقی شود.

 

اهمیت دریافت مدرک معتبر دوره آموزشی برای ارتقا رزومه

داشتن رزومه‌ای قوی برای جستجوی شغل و ارتقا شغلی امری ضروری است. دریافت مدرک معتبر  دوره آموزشی می‌تواند به‌عنوان گواهینامه‌ای از مهارت و دانش شما در یک زمینه خاص عمل کند و رزومه شما را قوی‌تر سازد. مزایای دریافت مدرک دوره آموزشی برای ارتقا رزومه عبارتند از:

افزایش اعتبار و ارزش رزومه: مدرک معتبر نشان‌دهنده تعهد و تلاش شما برای یادگیری و پیشرفت در زمینه تخصصی خود است.جلب نظر کارفرمایان: کارفرمایان به دنبال افراد متخصص و دارای مهارت هستند و مدرک معتبر می‌تواند اعتماد آن‌ها را به توانایی‌های شما جلب کند.ارتقای شغلی: مدرک معتبر می‌تواند شرایط لازم برای ارتقای شغل و دریافت حقوق و مزایای بیشتر را فراهم سازد.ایجاد فرصت‌های جدید: مدرک معتبر می‌تواند فرصت‌های جدید شغلی و تحصیلی را برای شما ایجاد کند.

انواع مختلف دوره‌های آموزشی برای دریافت مدرک معتبر کدام‌اند؟

انواع دوره ‌های آموزشی مختلف برای دریافت مدرک معتبر عبارتند از:

بر اساس نوع ارائه

دوره‌های حضوری: این دوره‌ها در محل مشخصی مانند دانشگاه یا موسسه آموزشی برگزار می‌شوند و تعامل بیشتری بین مدرس و دانشجو ایجاد می‌کنند.دوره‌های آنلاین: این دوره‌ها به‌صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت برگزار می‌شوند و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای افراد فراهم می‌سازند.

بر اساس زمان

دوره‌های کوتاه‌مدت: این دوره‌ها در زمان کوتاهی مانند چند روز یا چند هفته برگزار می‌شوند و برای یادگیری مهارت‌های خاص مناسب هستند.دوره‌های بلندمدت: این دوره‌ها در زمان طولانی‌تر مانند چند ماه یا چند سال برگزار می‌شوند و برای آموزش‌های جامع و عمقی در یک زمینه تخصصی کاربرد دارند.

بر اساس نوع مدرک

دوره‌هایی با مدرک معتبر: این دوره‌ها پس از گذراندن با موفقیت، مدرک دوره آموزشی را ارائه می‌دهند که می‌تواند برای ارتقا رزومه و جستجوی شغل مفید باشد.دوره‌های بدون مدرک: این دوره‌ها مدرک معتبر ارائه نمی‌دهند، اما می‌توانند برای یادگیری مهارت‌های جدید و افزایش دانش مفید باشند. معمولاً این دوره‌ها در پرتال شما در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید ثبت می‌شوند که نشان می‌دهند شما این کلاس را گذرانده‌اید.

یک رزومه قوی با انواع مدارک معتبر چه تأثیری بر شغل ما دارد؟

رزومه یا سی وی (CV) سندی است که خلاصه‌ای از تحصیلات، تجربیات کاری، مهارت‌ها و سایر مدارک شما را ارائه می‌دهد. رزومه قوی می‌تواند تأثیر زیادی بر شغل شما داشته باشد، از جمله:

جذب کارفرمایان

معرفی بهتر: رزومه اولین موقعیتی است که برای معرفی خود به کارفرما دارید. رزومه قوی می‌تواند نظر کارفرما را جلب کند و شانس شما را برای دعوت به مصاحبه افزایش دهد.ارائه اطلاعات: رزومه در کنار مدرک دوره آموزشی اطلاعات لازم درباره مهارت‌ها و تجربیات شما را به کارفرما ارائه می‌دهد. کارفرمایان به دنبال افراد متخصص و دارای مهارت هستند و رزومه قوی می‌تواند نشان دهد که شما کاندیدای مناسب برای شغل مورد نظر هستید.

ارتقا شغلی

مدرک‌های معتبر مانند مدرک تحصیلی، گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای و گواهینامه‌های مهارت‌های نرم می‌توانند مهارت‌ها و دانش شما را تأیید کنند و شانس شما را برای ارتقا شغلی افزایش می‌دهد.

افزایش حقوق و مزایا

رزومه قوی می‌تواند ارزش شما را به‌عنوان کارمند نشان دهد و کارفرما را متقاعد کند که شما حقوق و مزایای بیشتری دریافت کنید.

جلب فرصت‌های جدید

رزومه ابزاری برای معرفی شما به کارفرمایان و فرصت‌های جدید شغلی است. رزومه قوی می‌تواند شما را در رقابت با سایر متقاضیان شغل پیش اندازد.

نکات مهم برای دریافت مدرک دوره آموزشی و انتخاب دوره مناسب

مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب دوره مناسب آموزشی برای دریافت مدرک دوره آموزشی مدنظر قرار دهید عبارتند از:

هدف خود را از گذراندن دوره آموزشی مشخص کنید.بودجه خود را برای گذراندن دوره آموزشی در نظر بگیرید.سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی را به دقت بررسی کنید.نظرات و تجربیات سایر دانش‌آموختگان دوره را مطالعه فرمایید.اعتبار مدرک ارائه‌شده توسط دوره آموزشی را کامل مورد بررسی قرار دهید.

 

ثبت نام دوره‌های آموزشی برای دریافت مدرک و ارتقا رزومه

موسسه فرهنگی آموزشی خلیج فارس (همایشکده) با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فنی و حرفه‌ای، در راستای توسعه فرهنگ آموزشی و ارتقا دانش و مهارت‌های جامعه، به برگزاری دوره‌های متنوع اقدام می‌کند.

این دوره‌ها با هدف تقویت رزومه، آمادگی برای مهاجرت، ارتقا مهارت‌های شغلی، پیشرفت تحصیلی و دستیابی به اهداف حرفه‌ای و شخصی، برنامه‌ریزی شده‌اند. علاوه بر این، دانشجویان و اساتید محترم که مایل به بهره‌مندی از امکانات این موسسه هستند، می‌توانند با ارسال مقالات و آثار علمی خود، فرصت دریافت گواهینامه‌های معتبر و شناخته‌شده از سوی موسسه را داشته باشند.

از جمله دوره‌های برگزار شده در این موسسه می‌توان به دوره‌های آموزشی در زمینه‌های فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی، مهارت‌های ارتباطی، هوش مصنوعی، زبان‌های خارجی و... اشاره کرد. هر یک از این دوره‌ها توسط اساتید مجرب و متخصص در هر حوزه برگزار و نظارت مستمری بر آموزش‌ها اعمال می‌شود تا بهره‌وری و کیفیت بالایی از فرایند آموزشی ارائه شود.

موسسه فرهنگی آموزشی خلیج فارس  (همایشکده) با همکاری انتشارات جزیره کتاب با بیش از چند سال تجربه در امر آموزش و پژوهش، به‌عنوان یکی از معتبرترین مراکز آموزشی و پژوهشی در کشور شناخته می‌شود و همواره در پی ارائه خدماتی متمایز و به روز به جامعه علاقه‌مند به یادگیری و پیشرفت است.

جمع‌بندی

دوره‌های آموزشی و دریافت مدرک معتبر می‌تواند گامی مهم در جهت ارتقای مهارت‌ها و دانش و تقویت رزومه باشد. با انتخاب دوره مناسب و گذراندن آن با موفقیت، می‌توانید شرایط لازم برای موفقیت در مسیر شغلی و تحصیلی خود را فراهم سازید. فراموش نکنید که وجود حتی یک مدرک دوره آموزشی معتبر در رزومه شما، احتمال دریافت شغل مورد نظرتان را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند
  • ابراز نگرانی سران عراق و اردن از تشدید تنش‌ها در منطقه
  • اشتغالزایی برای بیش ۳۰۰ مدد جوی کمیته امداد شوش
  • تمام تجهیزات نیروهای مسلح کشور بومی است
  • حتی بیل گیتس هم نگران بیکار شدن است!
  • بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار/ قیمت ها را تعدیل کنید
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • دوره های آموزشی و دریافت مدرک معتبر