Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم گفت: در یک سال و نیم گذشته حدود ۱۲۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است.

مرتضی عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قماظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته حدود 1200 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده که تمامی مجموعه‌های ذی‌ربط تاکسیرانی وادارت استان همکاری خوبی را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم افزود: در سال 96 نیز نوسازی تاکسی‌های فرسوده ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

وی در ادامه درباره نوع ماشین‌های ارائه‌شده به مشتریان گفت: طرحی که هم‌اکنون در استان اجرایی می‌شود مربوط به ماشین‌هایی است که سال تولید از 85 به قبل باشید و به‌جای ماشین‌های فرسوده سمند، پژو و آریو به مشتریان داده می‌شود.

به گفته عزتی، ارزش این تاکسی هرکدام 30 تا 31 میلیون تومان بوده که، تاکسیرانی خودرو فرسوده را 5 میلیون تومان از مالک خریداری کرده و مابقی با وام 16 درصد اعطاشده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم بیان کرد: برای نخستین بار در سطح کشور مقررشده وانت‌بارها فرسوده را نوسازی کنیم که این کار از استان قم استارت خواهد خورد.

عزتی با اشاره به مراسم رونمایی از این طرح عنوان کرد: در حال حاضر وانت‌بارهای فرسوده در سطح استان بسیار زیاد است که موجب آلودگی محیط‌زیست می‌شوند و باید آنها را نوسازی کرد.

وی تصریح کرد: دو نوع خودرو مزدا و نیسان به مشتریان تحویل داده می‌شود که دارندگان خودرو وانت‌بار فرسوده می‌توانند با مراجعه با سایت مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم در مورد جزییات این طرح توضیح داد: خودرو مزدا باقیمت 37 میلیون تومان به همراه 20 میلیون وام 11 درصد، خودرو نیسان به قیمت 36 میلیون تومان به همراه 8 میلیون وام 20 درصد به مشتریان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

R7854/P1361/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری گفت: بافت‌های فرسوده همچون بمب ساعتی برای شهر تلقی می‌شود، از این‌رو باید به سوی نوسازی و بهسازی این بافت‌ها حرکت کنیم.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهرها اظهار کرد: در بافت فرسوده باید به‌دنبال نوسازی و بهسازی باشیم، اما برای بافت تاریخی باید به سمت احیا حرکت کنیم.

وی افزود: بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و نوسازی در راستای رسیدگی به بافت فرسوده شهر در نظر گرفته شده است.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری با بیان اینکه بافت فرسوده تفاوت بسیاری با بافت تاریخی دارد، تاکید کرد: بافت فرسوده بر خلاف بافت تاریخی، هویت معماری و شهرسازی ندارد.

مهدویان گفت: بافت فرسوده و ناکارآمد عبارت غلطی است که حس بدی منتقل می‌کند، همچنین این عبارت در روابط اجتماعی انسان‌ها تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: بافت‌های فرسوده همچون بمب ساعتی برای شهر تلقی می‌شود، از این‌رو باید به سوی نوسازی و بهسازی این بافت‌ها حرکت کنیم.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور شهرسازی و معماری شهری خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد مساحت این کلان‌شهر بافت فرسوده است که ۲۵ درصد جمعیت شهر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

کد خبر 742134

دیگر خبرها

  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور
  • جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور / ارائه تسهیلات ویژه برای خرید خودرو
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • امضای موافقت‌نامه برای جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران
  • چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند
  • خطر زلزله بیخ گوش پایتخت