Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:16:44 GMT

۱۶ میلیارد ریال زکات از شهرستان میامی جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۶۶۸۷

۱۶ میلیارد ریال زکات از شهرستان میامی جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه بیشترین میزان جمع‌آوری زکات از شهرستان میامی بوده گفت: ۱۶ میلیارد ریال زکات از میامی جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهدی‌شهر، سید جواد رضوی صبح امروز در نشستی با امام‌جمعه مهدی‌شهر ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: سال گذشته به مرکز کمیته امداد در سراسر استان سمنان مجموعاً 59 میلیارد ریال زکات پرداخت‌ شده که تنها 30 میلیارد از آن زکات واجب و مستحب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 4 میلیارد ریال از مجموع زکات پرداخت‌شده از پرداخت فطریه مرم در عید سعید فطر محسوب می‌شود افزود: 55 میلیارد ریال به‌صورت انتظامی و غیرنقدی از مردم دریافت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه ائمه جمعه و جماعات و همچنین مبلغان دینی سازمان تبلیغات خاطرنشان کرد: سفارش به پرداخت زکات و فرهنگ‌سازی در این راستا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کمیته امداد استان سمنان بوده که تاکنون با همکاری ائمه جمعه و جماعات و مبلغان و روحانیان این مسئله به‌خوبی در استان انجام‌گرفته است.

رضوی با بیان اینکه در سال گذشته شهرستان میامی بیشترین مبلغ زکات را نسبت به سایر شهرستان‌ها در استان پرداخت کرده ابراز کرد: این شهرستان 16 میلیارد ریال به کمیته امداد پرداخت کرده و پس‌ازآن به ترتیب شهرستان گرمسار، دامغان، آرادان، سمنان، سرخه، مهدی‌شهر و شاهرود برای میزان زکات پرداخت‌شده رتبه‌بندی می‌شوند.

مبلغان دینی فرهنگ زکات را ترویج کنند

امام‌جمعه مهدی‌شهر در این نشست با تأکید بر ضرورت پرداخت زکات و نقش مبلغان در این مهم اظهار داشت: پرداخت زکات یک عمل شرعی است و باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی با بیان اینکه نقش مبلغان دینی و ائمه جمعه را نباید در ترویج فرهنگ پرداخت زکات نادیده گرفت افزود: مبالغی که از پرداخت زکات به دست می‌آید صرف نیازمندان و محرومان در جامعه می‌شوند.

وی تبلیغات چهره به چهره را برای فرهنگ‌سازی در راستای پرداخت به‌موقع زکات مؤثر دانست و گفت: با حضور در بین جامعه کشاورزان، باغبانان و دامداران می‌توان جمعیت زیادی از جوامع مردمی را در برگرفت و برای فرهنگ‌سازی از این اقشار می‌توان آغاز کرد.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه مقوله زکات باید برای عموم مردم تبیین و تفسیر شود افزود: تشکیل شورای زکات در مناطق روستایی و محروم استان به‌منظور فرهنگ‌سازی و تبلیغات در این مسئله می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

بارانی ابراز کرد: همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی در هر شهرستان برای فرهنگ‌سازی در راستای پرداخت به‌موقع زکات می‌تواند تعداد افراد در قشر ضعیف و محروم جامعه را کاهش دهد.

انتهای پیام/

R41366/P41362/S6,64/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفت: قاچاقچی ۸۰۰ طاقه پارچه در شهرری به ضبط کالا و پرداخت ۱۲۰ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، حمید القاصی مهر با اشاره به تعزیر قاچاقچی پارچه گفت: شعبه دوم تعزیرات حکومتی شهرری پرونده قاچاق 800 طاقه پارچه به ارزش 45 میلیارد و 441 میلیون ریال را رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت 90 میلیارد و 882 میلیون ریال جریمه نقدی معادل 2 برابر ارزش ریالی کالای کشف شده محکوم کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: شعبه همچنین حکم به پرداخت 30 میلیارد ریال برای ارزش ریالی ماشین حامل صادر و در مجموع متهم را به پرداخت 120 میلیارد و 882 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

کشف 250 هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

القاصی مهر در پایان خاطرنشان کرد: با گزارش پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ری در خصوص کشف قاچاق پارچه از یک خودرو، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • سایپا در کمیته انضباطی نقره داغ شد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس