Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:34:17 GMT

داوطلبان رغبتی برای عضویت در شوراهای روستاها ندارند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۸۱۵۴

داوطلبان رغبتی برای عضویت در شوراهای روستاها ندارند

فرماندار شهرستان همدان عدم رغبت داوطلبان به منظور عضویت در شوراهای روستاها را از جمله آسیب‌های قابل توجه در انتخابات دانست و گفت: شوراهای روستاها بدون هیچ منافعی و اعتبار خاصی صرفا در معرض درخواست‌های متعدد و مراجعات مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی تعالی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد انتخابات شهرستان همدان با امام جمعه همدان اظهار داست: اعضای ستاد انتخابات همدان برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سطح شهرستان در 29 اردیبهشت از آمادگی کامل برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارشی از روند فعالیت ستاد انتخابات شهرستان همدان افزود: از اسفند ماه با دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به روند انتخابات ورود پیدا کردیم و تا کنون طبق روز شمار انتخابات مراحل تعیین شده اعم از ثبت‌نام داوطلبان شوراها، تشکیل هیئت‌های اجرایی مستقل برای دو انتخابات و سایر موارد در موعد مقرر با موفقیت و کمترین مشکل به انجام رسیده است.

فرماندار همدان با اشاره به آمار ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان همدان گفت: در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان همدان 972 داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 328 داوطلب برای شورای شهر همدان و مابقی داوطلب شورای روستاها بودند.

وی با بیان اینکه فقط صلاحیت 10 نفر از داوطلبان نمایندگی شوراها توسط هیئت اجرایی تأیید نشده است، بیان کرد: در همه روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای سطح شهرستان به تعداد لازم داوطلب ثبت نا‌می داریم و آمادگی لازم برای استقرار شعب اخذ رأی در اقصی نقاط شهرستان پیش‌بینی شده است.

تعالی عدم رغبت داوطلبان به منظور عضویت در شوراهای اسلامی روستاها را از جمله آسیب‌های قابل توجه دانست و افزود: شوراهای روستاها بدون هیچ منافعی و اعتبار خاصی صرفا در معرض درخواست‌های متعدد و مراجعات مردم هستند که این وضعیت برای شوراهای روستاها مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: در کنار این وضعیت شاهد استقبال قابل توجه داوطلبان شورای اسلامی شهر همدان هستیم که امیدواریم در تبلیغات انتخاباتی با رعایت قوانین و اخلاق انتخاباتی شاهد رقابتی سالم باشیم.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. 

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.  

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 124 جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت 820 مورد لوایح و 78 طرح مورد بررسی قرار گرفته است.  

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر مراکز شهرها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، 26 و 27 اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب