Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@04:12:44 GMT

حاشیه‌های افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۱۳۴۸

حاشیه‌های افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن بعد از ظهر روز گذشته 30 فروردین ماه برگزار شد تا به این ترتیب، این دوره از مسابقات که از آن به عنوان بزرگترین رقابت قرآنی دنیا یاد می شود، رسماً آغاز شود. این مراسم خالی از حاشیه نبود، حاشیه هایی که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسم افتتاحیه با تأخیر آغاز شد، سالن محل برگزاری مراسم نیز مملو از جمعیت بود و تعداد زیادی از مدعوین و حتی پیشکسوتان و مسئولان مسابقات ایستاده، نظاره گر مراسم افتتاحیه بودند. فضای نسبتاً بزرگی برای برگزاری مراسم در نظر گرفته شده و جمعیت نیز به خوبی تمام صندلی ها را پر کرده بودند، اما افراد ایستاده در کناره ها و نیز رفت و آمدها بی نظمی و شلوغی خاصی در فضای سالن ایجاد کرده بود.
امسال محل استقرار جایگاه اجرای برنامه نسبت به سال قبل تغییر کرده بود، سال قبل جایگاه اجرای برنامه و محل استقرار مجری و متسابقان در محل محراب شبستان اصلی بود اما امسال محل اجرا 90 درجه به سمت راست چرخیده است.
دکور این دوره از مسابقات که تحسین رئیس مجلس را برانگیخت با دوره قبل متفاوت است. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان شروع سخنرانی خود از طراحی فضا و نیز تلاوت زیبای سیدجواد حسینی قدردانی کرد. این دکور حاشیه هایی در بحث های دو نفره و چند نفره دارد و بیشتر در مورد هزینه بر بودن یا نو بودن آن بحث می شود.

در روز اول سالن مسابقات و جایگاه تا حدودی تاریک به نظر می رسید. این تاریکی در مراسم افتتاحیه به حدی بود که چهره قاری برای حاضران در سالن قابل دیدن نبود. این تاریکی صحنه مخصوصا در زمان تلاوت سیدجواد حسینی بیشتر بود و چهره وی به سختی قابل تشخیص بود.
در مراسم افتتاحیه دو اتفاقات ناراحت کننده رخ داد، اولین اتفاق برخورد برخی عوامل اجرایی مسابقات با قاری شناخته شده و مطرح کشورمان بود که ناچار به ترک سالن شد، برخورد دوم نیز، حضور حامد ولیزاده در جایگاه و درخواست از وی برای تلاوت به صورت ایستاده و بیان خاطره بود. روز قبل از آغاز مسابقات پس از کش و قوس فراوان اعلام شد که حامد ولیزاده در مراسم افتتاحیه تلاوت خواهد داشت، اما در مراسم افتتاحیه اتفاق دیگری رخ داد. این دو موضوع در فضای مجازی واکنش های بسیار زیادی را به دنبال داشت.
یکی دیگر از حواشی مراسم افتتاحیه، خوابیدن شرکت کنندگان خارجی در افتتاحیه بود. آنها خسته تر از این بودند که صدای بسیار زیاد سالن پلک هایشان را باز نگه دارد. در حالی که تعدادی از شرکت کنندگان در خواب بودند، بخش دیگری هم که بیدار بودند، تا لحظات زیادی بدون گوشی های مخصوص ترجمه و سردرگم تنها نظاره گر دکور مسابقات بودند، گوشی های مخصوص ترجمه از اواسط سخنرانی رئیس مجلس بین شرکت کنندگان توزیع شد.

نزدیک به 10 دوربین مراسم افتتاحیه را ضبط کردند که از این بین یکی از آنها دوربین «کرین» بود.
یکی از آیتم‌های پرحاشیه مراسم افتتاحیه، نمایش اواسط مراسم بود، نمایشی که قدرت صوتی بسیار بالایی داشت و همین باعث شد تا تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک سالن شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی لحظاتی بعد از پایان سخنرانی خود بدون حضور در جمع خبرنگاران که از ساعت ها قبل منتظر ایشان بودند، مصلی امام خمینی(ره) را ترک کرد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان بهزیستی از جمله میهمانان این مراسم بودند که در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
گزارش تصویری را اینجا ببینید.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدید‌های امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

به نقل از واشنگتن‌پست، مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است تا خارج از فضای بسته و در رود سِن و کرانه آن برگزار شود.

ماکرون با اشاره به اینکه از زمان آغاز المپیک، نیرو‌های امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

سازمان‌دهندگان در ابتدا برای این مراسم افتتاحیه باشکوه، حضور حدود ۶۰۰ هزار تماشاگر را پیش‌بینی کرده بودند که عمده آنها از کرانه‌های رودخانه و به طور رایگان به تماشای مراسم خواهند نشست، اما نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت را مجبور به کاهش انتظارات و بلندپروازی‌اش کرد و اوایل سال جاری، این تعداد تماشاگر به حدود ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافت.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

پیش‌تر راشاتودی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند. بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود.

منبع: مهر

tags # المپیک پاریس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم ۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت
  • زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اعلام شد
  • ۷ خرداد مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم برگزار می‌شود