Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سی وچهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه این دوره از مسابقات با همکاری و مشارکت تمام ارگان‌ها و نهادها انجام شده که یک اقدام بی ‌نظیر است، گفت: ممکن است مسابقاتی با این همه دستاوردهای عظیم برخی از انتقادها را به دنبال داشته باشد که ما با گوش جان شنوای این انتقادها هستیم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، دبیر سی وچهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر امروز سه شنبه (5 اردیبهشت ماه) در حاشیه سی وچهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در نشستی که برگزار شد با بیان اینکه این دوره از مسابقات نسبت به سال‌های پیش تغییرات اساسی داشته و خوشبختانه می‌توانیم بگوییم که یک فضایی بسیار مطلوب و قرآنی را شاهد هستیم، اظهار کرد: امسال مسابقات در دو نوبت صبح و عصر و در دو سالن برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این مورد در تاریخ برگزاری مسابقات بی نظیر است.

وی گفت: دست کم در مسابقات صبح هر روز شاهد حضور 1500 دانش آموز در مصلی هستیم و خوشبختانه این پیوند بین جامعه قرآنی و دانش آموزان ایجاد شده است و با همکاری که با سازمان بهزیستی داشتیم اعضای این سازمان نیز در این مسابقات حضور دارند. بانوان نیز در این دوره از مسابقات حضور چشمگیری دارند و پس از چندین سال تلاش امسال آن‌ها توانستند در عرصه فعالیت‌های قرانی از جمله حفظ و قرائت شرکت کنند.

او تأکید کرد: نمایشگاه جانبی در حدود شش هزار متر مربع نیز برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته ایم ولی تمام این‌ها نشان از آن ندارد که ما در برگزاری مسابقات شاهد هیچ خلایی نباشیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است،‌ طبعا برگزاری این مسابقات با این همه دستاورد شاید از نظر برخی نیز دارای ایرادات جزیی باشد اما هیچ کجا سراغ نداریم که تمام ارگان‌ها و نهادها در کنار هم برای برپایی یک مسابقه حضور داشته باشند ما در برابر آنهایی که نسبت به مسابقات یک سری موضع‌های دیگری داشتند هرگز موضع گیری نمی‌کنیم چرا که هرکسی آزاد است نظر خود را ارائه بدهد.

دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن تأکید کرد: اگر فردی رفتار قرآنی داشته باشد این مسئله را قرار می‌دهد که اگر وارد فضای قرآنی شد و شاید جایی برای او نبود نباید از آن گله کند و این حرف بنده به دلیل آن نیست که ما بخواهیم از وظیفه ای که داریم شانه خالی کنیم. تکریم جامعه قرآنی همواره جزء دستورات کاری ما بوده است ولی رفتار قرآنی اقتضا می‌کند که ابتدا این عیوب به مسئولین گفته شود و اگر آن‌ها اهتمامی به این موضوع نداشتند پس از آن می‌توانند سایر دستگاه‌ها و نهادها را در جریان این موضوع قرار بدهند و اگر خواستند تحریمی داشته باشند.

حسینی ادامه داد: روحیه سازمان اوقاف یک روحیه کاملا تعاملی است که اگر این گونه نبود ما سهم خود را به یک پنجم نمی رساندیم که سایر دستگاه‌ها نیز در این مسابقات حضور چشمگیری داشته باشند. برگزاری مسابقات طلاب نیز بسیار با شکوه انجام شد و 43 کشور با 50 نماینده در این مسابقات حضور یافتند برای هیچ یک از مسابقات اوقاف مرحله مقدماتی در کشور مبدا برگزار نشد اما در رابطه با مسابقات طلاب شاهد این امر بودیم که همین مسئله سبب شد کیفیت این مسابقات در سطح بسیار عالی باشد.

وی گفت: در رابطه با اعتبار این دوره از مسابقات باید بگویم که بخشی از آن به صورت مشارکتی با سایر نهادها و ارگان‌های شرکت کننده بوده است و بخشی از هزینه‌ها را فقط سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت کرده است.

همچنین در این نشست محمدحسین کاشی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات این دوره از مسابقات اظهار کرد: ما در مسابقات امسال رویکرد فناوری را بسیار مدنظر داشته‌ایم و سعی کردیم از تمام وضعیت‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی و خارجی بهره ببریم.

وی گفت: بر همین اساس پوشش اینترنت در داخل مصلا برای شرکت کنندگان و حاضرین داشتیم و برای اولین بار پخش زنده مسابقات از طریق آپارات انجام شد. ما همچنین خدمات کارت‌های هوشمند را برای شرکت کنندگان این دوره از مسابقات داشتیم که ان‌شاءالله در سال‌های آتی درباره این کارت‌های هوشمند بیشتر اطلاعات می‌دهیم. خدمات تلفن اینترنتی و اپلیکیشن‌ها را داشته‌ایم که در این خدمات جامعه قرآنی می‌توانستند به صورت آنلاین معلومات قرآنی خود را برای یکدیگر به اشتراک بگذارند.

او گفت: سامانه نذر قرآنی و اهدای قرآن را با همکاری سرورهای سرویس دهنده داشته‌ایم که مردم می‌توانند با شماره گیری *780*114# در این سامانه شرکت کنند و هر دو اپراتورهای تلفن همراه برای ارسال و پوشش مسابقات همکاری و مساعدت لازم را داشتند و تقریبا این دوره از مسابقات به اطلاع 45 میلیون نفر از هموطنان رسید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین سلیمانی، مدیر هنری و رسانه‌ای مسابقات قرآن با بیان اینکه از زمانی که مشخص می‌شود چه کسانی از سایر کشورها قرار است در این مسابقات حضور داشته باشند ما با آنها وارد تعامل و ارتباط گیری می‌شویم، گفت: ما محتواهایی در مورد انقلاب اسلامی ایران و آیین نامه مسابقات به آنها ارائه می‌دهیم حتی زمانی که قرار است بازدیدهایی از مکان‌های گردشگری مذهبی و تفریحی داشته باشند نیز محتواهایی برای آن‌ها در نظر می‌گیریم.

وی گفت: ما برای مخاطبان حاضر در سالن و بینندگان و شنوندگان و همچنین آنهایی که در این مسابقات اصلا حضور ندارند برنامه‌های خاصی داریم،‌ کلیپ‌هایی نیز در ابتدای قرائت هر قاری از همان کشور پخش می ‌شود و 70 درصد از تبلیغات محیط شهری را قرآنی و معرفتی در نظر گرفته‌ایم.

همچنین در این نشست مسعود رحمتی، رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این دوره از مسابقات، با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم در این دوره از مسابقات که به صورت همزمان 5 مسابقه برگزار می ‌شود یک هم افزایی با سازمان‌های دیگر داشته باشیم، گفت: در حوزه اطلاع رسانی ما در عرصه مسائل دیداری، شنیداری و ارتباط با رسانه‌ها از یک ماه قبل جلسات متعددی داشتیم و خوشبختانه رسانه ملی و خبرگزاری و سایر رسانه‌ها استقبال خوبی از این مسابقات داشته‌اند،‌ همچنین ما در فضای مجازی نیز سعی کرده‌ایم بتوانیم در رابطه با فعالیت‌های قرانی برنامه‌های ارزشمندی داشته باشیم،‌ با توجه به اینکه برخی از کشورها نمی‌توانستند این مسابقات را از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری دنبال کنند ما سعی کردیم از فضای مجازی همچون آپارات بهره ببریم تا سایرین هم بتوانند از این مسابقات بهره ببرند سعی کرده‌ایم در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی فعالیت‌های قرآنی را به گوش مردم جهان برسانیم.

در حاشیه این دوره از مسابقات از محصولات فرهنگی و نرم افزارهای قرآنی شامل نرم افزار مسابقه قرآن کریم برای تلفن همراه و نرم افزار مهاجران در مورد زندگی شهدای قرآنی توسط وزیر دادگستری ، حسین علی عقیلی، معاون پارلمانی رئیس جمهور و حجت الاسلام و المسلمین حسینی دبیر این دوره از مسابقات رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۶۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر اشتری با اشاره به اهمیت برگزاری محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان به جهت ترویج مکتب قرآن در بین عموم مردم گفت: برپایی محفل‌های قرآنی می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها مؤثر باشد و بدین وسیله اثرگذاری آن در زندگی فردی و اجتماعی آنها و سطح جامعه نمود بهتری پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: به همین جهت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با همکاری دارالقرآن دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز، اقدام به برگزاری ویژه برنامه بین المللی محفل قرآن کریم با عنوان نوای ملکوت ۲ کرده است. این برنامه در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه ساعت ۲۱ در مصلای بزرگ کرج، میزبان شهروندان و عموم علاقه مندان است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: تلاوت استاد احمد شحات احمد و استاد حمید شاکر نژاد از مهمترین بخش‌های محفل بزرگ نوای ملکوت ۲ است و از تمامی شهروندان دعوت به عمل می‌آید تا در این رویداد قرآنی حضور بهم رسانند.

کد خبر 6063974

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن در بافق
  • رونمایی از صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان
  • محفل انس با قرآن برگزار می شود
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • گوشه‌هایی از برگزاری نهمین دوره مسابقات جام نوروز در روستای ده محمد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن
  • برگزاری ۳۳ محفل جمع خوانی قرآن کریم در آذربایجان غربی
  • ۲۹‌امین دوره مراسم تجلیل از خامان قرآن کریم برگزار می‌شود