Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


وزیر فرهنگ و رسانه صربستان آقای ولادان ووکوساولیویچ  به همراه سه تن از مشاوران و معاونان  این وزارتخانه در افتتاحیه نمایشگاه کتاب حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، وزیر فرهنگ و رسانه صربستان آقای ولادان ووکوساولیویچ به همراه سه تن از مشاوران و معاونان این وزارتخانه به ایران سفر و همراه با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران روحانی، در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ صربستان علاوه بر حضور رسمی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نمایشگاه کتاب و غرفه صربستان نیز در نمایشگاه بازدید خواهند کرد. شایان ذکر است که صربستان امسال با همکاری رایزنی فرهنگیایران در بلگراد و موسسه نمایشگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نخستین بار غرفه‌ای نسبتاً بزرگ در نمایشگاه کتاب بلگراد خواهد داشت.

قرار است وزیر فرهنگ صربستان در مدت چند روز حضور خود در ایران ضمن مذاکره با جناب آقای صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با ایشان در کنفرانس مشترک مطبوعاتی درباره روابط فرهنگی دو کشور داشته باشند. به علاوه، وزیر صربستان و معاونان و مشاورانش با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیدار و بازدیدی نیز از کتابخانه ملی ایران و موزه ملی ایران خواهند کرد.

یادآوری می شود در این سفر مشاور ارشد فرهنگی وزیر آقای ملادن وسکویچ، معاون هنری ایشان خانم ایوانا ددیچ و رئیس موزه ملی صربستان خانم بویانا بوریچ نیز وی را همراهی و در مذاکرات شرکت خواهند کرد.

شایان ذکر است که علاوه بر وزیر فرهنگ صربستان، رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد و گروهی از بزرگان نشر صربستان نیز شامل سه ناشر بزرگ و دو تن از نویسندگان مشهور این کشور و نیز سردبیر ضمیمه فرهنگی مهمترین روزنامه این کشور پولیتیکا در نمایشگاه کتاب تهران شرکت خواهندکرد. قرار است آنها علاوه بر ایرادسخنرانی درباره نشر و ادبیات صربستان بامقامات ذی‌ربط، ناشران و مطبوعات ایران گفتوگو، تفاهم نامه هایی با ناشران ایرانی امضا و حق نشر برخی از کتاب های فارسی را نیز در تهران خریداری کنند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب

محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در حاشیه آیین پایانی هفته هنر انقلاب و معرفی چهره سال هنر انقلاب در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه با توجه به حضور هند به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه امسال کتاب، آیا در سطح وزیر این کشور در نمایشگاه حضور خواهد داشت یا دیگر سطوح اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها شده و ما دعوت کردیم.

وی افزود: از چند کشور در سطح وزیر دعوت کردیم که حضور دارند. باید پیشتر برویم ببینیم این حضور قطعی می‌شود یا نه. اما ما دعوت کرده‌ایم.

اسماعیلی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

وی همچنین درباره جلسه شورای عالی سینما و اینکه آیا جلسه جدید دیگری خواهیم داشت و یا منوط به اجرایی شدن مصوبات قبلی است، اظهار داشت: بعد از ظهر امروز (چهارشنبه)، دوستان ما با سازمان برنامه و بودجه در دبیرخانه شورای عالی سینما جلسه داشتند، بخش مهمی از مصوبات اجرایی شده و امیدوارم در فصل بهار بار دیگر جلسه دیگری داشته باشیم.

وزیر فرهنگ در این باره که آیا در سفر به حج قرار است مذاکراتی با طرف‌های عربستانی داشته باشید، گفت: قرار نیست فعلا به حج بروم. من نگفتم.

اسماعیلی گفت: من گفتم برنامه حج عمره از هفته آینده آغاز می‌شود و هم تامین ارز حج واجب توسط دولت به خوبی با نرخ ارز مبادله‌ای انجام شد. اگر قسمت شد و در آنجا حضور پیدا کردیم حتما این کار‌ها (مذاکرات) را انجام خواهیم داد. من فعلا برنامه‌ای برای این کار ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چهره‌های هنر سال خیلی تکراری شده‌اند و اهالی هنر تقریبا همه آنها را می‌شناسند، آیا نقد در خصوص این تکرار را می‌پذیرید، افزود: به نظرم در اینجا باید به سابقه و سبقه توجه کنیم. امشب که از استاد نجابتی تقدیر شد حاصل چند دهه کار مداوم، کار‌های ابتکاری است و بعد از این همه تلاش و مجاهدت، امروز انتخاب شدند. قاعده تکرار برای این موضوع صدق نمی‌کند و طبیعتا باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در جایگاه بالا قرار گیرد و این با یک کار مداوم و ممارست پدید می‌آید.

وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و اینکه برخی با تعدد ساختار در سیستم دولت مخالف هستند، آیا به وجود آمدن این بنیاد کمکی هم به پویانمایی می‌کند، گفت: بستگی دارد به اینکه با چه هدفی این کار راه بیفتد. ما مخالف افزودن ساختار‌ها هستیم به همین دلیل به طور مختصر این کار را انجام می‌دهیم. یک حوزه تنظیم‌گر، یک حوزه نظارتی و یک حوزه حامی را داریم پدید می‌آوریم. آن‌چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ در برنامه هفتم دیده شده نیازمند یک جایگاه مترقی و ترفیع یافته‌ای است که بتوانیم این ماموریت را انجام دهد. ما امروز در وزارت فرهنگ هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم. مجبور بودیم این کار را انجام دهیم.

بنیاد پویانمایی به افزایش ظرفیت‌ها کمک می‌کند

وی ادامه داد: این به معنای پذیرفتن اقتضائات جدید حکمرانی است. به عنوان نمونه یک پویانمایی، افتخار بالایی را به دست می‌آورد و در حوزه اقتصاد فیلم و فرهنگ نمونه‌هایی که در خارج از کشور به نمایش درآمد را دیدید و این نشان می‌دهد که یک ظرفیت بالایی است و بنیاد پویانمایی کمک خواهد کرد این ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند. 

بحث آموزش مناطق محروم امروز به یک رویه جدی تبدیل شده است

اسماعیلی در خصوص عدالت فرهنگی و آموزش رایگان، به سوال ایرنا مبنی بر اینکه چقدر به این هدف در دولت مردمی نزدیک شدید و چه برنامه‌هایی را در دستور کار دارید، اظهار داشت: بحث آموزش مناطق محروم امروز به یک رویه جدی تبدیل شده است. بیش از ده‌ها هزار نفر آموزش دیدند و صاحب موسسه فرهنگی چند منظوره و تک منظوره شدند و آموزشکده راه انداختند و یک نهضت بزرگی اتفاق افتاده است و نتایج آن را هم شاهدیم و به زودی در قالب یک برنامه فاخر هنری از برگزیدگان این دوره‌های آموزشی تجلیل خواهد شد. 

قیمت بلیط کنسرت‌ها و حمایت ویژه بنیاد رودکی از مفاخر حوزه موسیقی

وی درباره قیمت بلیط‌های کنسرت‌ها که قرار است از یک میلیون تومان مقداری پایین‌تر بیاید، به خبرنگاری که پرسید در این صورت با توجه به استقبال و علاقه مردم به کنسرت‌ها، حتی اگر کاهش بیشتری هم داشته باشد، برای قشر آسیب‌پذیر امکان پرداخت این وجود دارد؟ و این که قرار نیست یارانه‌ای در این خصوص ارائه دهید تا شرایطی برای این قشر فراهم شود که بتوانند از کنسرت‌ها بهره ببرند؟ گفت: ما امسال یک برنامه‌ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم؛ بحث این است که بنیاد از برخی مفاخر حوزه موسیقی بتواند به صورت ویژه حمایت کند، برای بسیاری از خوانندگان ارزشمند ما که مورد اقبال مردم هستند در قالب‌های جدید، تهیه‌کننده نیست و یا خودشان مایل نبودند، این کار را در بنیاد رودکی انجام می‌دهیم و این بنیاد و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصلی حوزه موسیقی اختصاص می‌دهیم و در آنجا تلاش خواهیم کرد در مراکزی که در اختیار مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد این کار را با قوت ادامه دهیم. 

پیش‌بینی وزیر فرهنگ از تنوع ژانر‌ها در آثار سینمای امسال

وزیر فرهنگ درباره فروش ۱۵۰ میلیارد تومانی سینما در سال گذشته و شروع امسال با تنوع اعم از طنز و اجتماعی، به این سوال که با توجه به فروش بالای ژانر طنز، پیش بینی شما در ادامه سال درباره فروش فیلم‌ها چگونه است و تضمین تنوع ژانر‌ها را در ادامه سال خواهیم داشت؟ گفت: بسته خوبی را در هر فصل نمایش، دوستان من در سازمان سینمایی و انجمن صنفی پیشنهاد می‌کنند. در بسته‌ای هم که از نوروز شروع شده و بعد در عید فطر تکمیل پیدا کرده، از گونه‌های مختلف وجود دارد. 

وی تصریح کرد: طبیعی است که در هر بسته‌ای که در هر موعدی ارائه می‌شود تلاش ما این است که بسته کاملی و از همه گونه‌ها باشد و دیگر به انتخاب مردم بستگی دارد. انتخاب مردم یک زمانی یک پویانمایی و در یک زمانی، فیلم طنز می‌شود وظیفه ما این است که برای همه گونه‌ها امکان عرضه را فراهم کنیم و مردم با میل خودشان انتخاب می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • اختصتص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند