Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:04:10 GMT

برگزاری دوره های نجات در سیلاب و کوهستان در خوزستان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۸۸۱۲

برگزاری دوره های نجات در سیلاب و کوهستان در خوزستان

اهواز - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دوره های آموزشی جستجو و نجات در سیلاب و کوهستان با حضور ۱۰۰ امدادگر و نجاتگر این جمعیت برگزار می شود.

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به عدم آشنایی مردم با فنون شنا و ضرورت یادگیری آن اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره جستجو و نجات در سیلاب و آب های خروشان، آموزش شیوه نجات فرد گرفتار در سیل و کمک های اولیه، حیات بخشی به غریق، آشنایی با تجهیزات مورد نیاز حمل و نقل مصدوم در آب، استخر و آب های آزاد، روش نجات غریق و جستجو در آب به شرکت کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره آموزشی ۷۰ نفر از ناجیان عضو جمعیت هلال احمر خوزستان از شهرهای مختلف با جدیدترین روش های نجات غریق آشنا می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به عدم آشنایی جمعیت زیادی از شهروندان استان با فنون شنا در آب های خوزستان و تلفات ناشی از آن تصریح کرد: بخش زیادی از مردم هنوز با مهارت شنا کردن آشنا نیستند و این عدم آشنایی هر ساله باعث بروز تلفات و غرق شدن افراد بسیاری در رودخانه های استان می شود.

خدادادی ادامه داد: خوزستان، تالاب ها و رودخانه ها دائمی و فصلی زیادی دارد که به دلیل اقلیم گرم استان بسیاری از افراد اقدام به شنا کردن در آنها می کنند در حالیکه با نحوه شنا کردن به شکل صحیح آشنا نیستند و به اخطارهای مراجع ذی ربط در خصوص شنا نکردن در این مکان ها توجه نمی کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی جستجو و نجات در کوهستان گفت: بخش زیادی از مردم خوزستان با اصول و روش های کوهنوردی صحیح نیز آشنایی ندارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: دو پنجم کل مساحت خوزستان که در شمال آن واقع استان شده را کوهستان تشکیل می دهد.

خدادادی عنوان کرد: بسیاری از خوزستانی ها با فنون کوهنوردی آشنا نیستند و تصور می کنند بدون آشنایی با فنون کوهنوردی می توانند اقدام به کوهنوردی کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی جستجو و نجات در کوهستان یادآور شد: هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح کیفی و فنی ورزش نجاتگران عضو جمعیت هلال احمر است و ۳۵ نفر از کوهنوردان عضو جمعیت در این دوره شرکت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه این دوره به صورت نظری و عملی برگزار می شود، اضافه کرد: در بخش عملی سناریوهای از پیش تعیین شده توسط مربیان اجرا می شود که طی این سناریوها، نجاتگران به جستجوی مصدوم با روش های مختلف حمل و انتقال و نجات مصدوم می پردازند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

ایسنا/گیلان رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان در حاشیه برگزاری دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی گفت: هدف نهایی از این طرح آموزش دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق است تا بخش زیادی از هم استانی ها با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

هاشم اسماعیلی در حاشیه دوره آشنایی با اصول پیشگیری از غرق شدگی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح مشترک بین هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در جهت کاهش آمار غریق در سطح استان به عنوان استان ساحلی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۴ منطقه آموزش و پرورش در استان، مسئولین انجمن شنا و سرگروه‌های آموزشی از هر یک از مناطق در کارگاه پیشگیری از غرق شدگی حضور دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: مطالب این دوره توسط اساتید و مدرسین حوزه نجات غریق و غواصی استان تولید و ارائه می شود.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان تاکید کرد: شرکت کنندگان در این طرح به عنوان سفیران و مدرسین دوره‌های پیشگیری از غرق شدگی در مدارس سطح استان مخصوصاً مدارس متوسطه اول و دوم دانش آموزان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

اسماعیلی در خصوص هدف اجرای این طرح گفت: با توجه به حضور گردشگران در سواحل گیلان همچنین عدم آشنایی و اطلاع برخی از هم استانی های خودمان با مسائل حوزه نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی و اینکه هر ساله بخشی از مغروقین سواحل گیلان از بومیان استان اعم از کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان هستند لذا سعی کردیم این طرح را به عنوان یک طرح پیشگیری در گیلان عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح دانش آموزی همیار پلیس تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان به عنوان همیار و سفیر نجات غریق، موارد فرا گرفته در این دوره‌ها را به خانواده‌هایشان انتقال دهند تا با ابتدایی‌ترین موضوعات مربوط به پیشگیری از غرق شدگی آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی