Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- همايش «مشارکت جويي، تخصص گرايي و مديريت شهري» در جمع فعالان شهري و دانشگاهي برگزار شد.

موافق ليست دادن گروه هاي سياسي در شوراي شهر نيستم/ چرا در «پلاسکو» هر يک از اعضاي شورا مسئول يک بخش نشد؟
کدام خردمندي عمل جراحي چشم را به فوق دکتراي محيط زيست مي سپارد؟ اگر شهرهايي مثل وين و ملبورن در برخي شاخص ها مطرح هستند به خاطر اين است که قوه راهبردي، عاقله، نظارتي و پايش را در نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتي ما در شورا اين توان را تزريق نمي کنيم وتخصص ها را نمي بينيم، پس چه کسي قرار است شهرداري را هدايت و پايش کند؟
به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر اصغر محمدي فاضل رئيس انستيتو علوم و فناوري محيط زيست اکو در همايش «مشارکت جويي، تخصص گرايي و مديريت شهري» در جمع فعالان شهري و دانشگاهي گفت: گاهي وقتي حرف از تخصص گرايي مي زنيم، نقطه مقابل سياست زدگي تصور مي شود. در صورتي که منظور از تخصص گرايي بهيچ وجه اين نيست که سياسي نباشيم.
رئيس سابق دانشگاه محيط زيست که در دانشگاه خوارزمي سخنراني مي کرد، افزود: من بهيچ عنوان موافق ليست دادن گروه هاي سياسي در مورد شوراي شهر نيستم. اگر ليستي وجود نداشته باشد و مردم بر اساس تشخيص خودشان آرا را در صندوق بياندازند، بهترين نظرسنجيِ آرا و ذائقه مردم در حوزه هاي مختلف صورت گرفته است. وي به ذائقه سياسي هم اشاره کرد و افزود: همانطور که خيلي ها به خودشان اجازه مي دهند در سياست دخالت کنند، سياست مداران هم به خودشان اجازه مي دهند در خيلي از حوزه هاي ديگر دخالت کنند.
اين که مي گوييم شورا سياسي نشود به معناي اين نيست که متخصصاني که وارد مي شوند نبايد سياست بدانند و از سياست حرف بزنند، بلکه جناحي، فهرستي و به شدت سياسي شدن باعث مي شود که زبان نقد، کُند شود و در جايي که بايد نقد و تمجيد و تکذيب صورت گيرد، نگاه ها ملاحظه يافراد، جناح ها و گروه ها را نمايد.
مشاور ارشد برنامه زيست سازمان ملل متحد در ادامه افزود: من اگر فوتباليست خوبي باشم، لزوما مربي خوبي هم نخواهم بود. اگر توانستم از پس استرس المپيک بربيايم لزوما به معناي برآمدن از پس هر بحراني نيست. شايد هيچ چيزي به اندازه فاجعه پلاسکو نمي توانست «تخصص»، «شهرت» و «سياسي بودن» در حوزه هاي شهري را وزن کشي کند. انصافا در موضوع پلاسکو مگر ما شوراي شهر نداشتيم؟ مگر پلاسکو يک حادثه چند وجهي نبود؟ چند نفر از اعضاي شوراي شهر مسئول کميته هاي مختلف شدند تا معلوم شود هر يک، مسئول کدام بخش است و قرار است چه کاري انجام دهد؟ تا وقتي يک خبرنگاربه محل حادثه مي رود بتواند غير از عکس گرفتن و تنظيم زاويه بدن افراد، از آقا يا خانم عضو شورا در حوزه هاي مربوطه سئوال کند. قرار نيست که فقط سخنگوي آتش نشاني يا شهرداري صحبت کند. اين حادثه حداقل نشان داد «شهرت محوري» به فرياد ما نمي رسد.
معاون اسبق سازمان محيط زيست تصريح کرد: البته ما تخصص گرايان نبايد از حوزه عمومي هم غافل شويم. بايد بدانيم همين عموم مردم هستند که به ما راي مي دهند. اگر ما فکر کنيم با صحبت هاي بسته بندي شده و ادبيات فرهيخته و کمي روشنفکرانه مي توانيم درک مشخصي از همه جامعه داشته باشيم به نظرم کمي زياده روي است و از طرف ديگر بام افتادن است.

هشدار يک جامعه شناس؛ تهران دچار بي عدالتي است/ شوراي شهر را سياسي نکنيد
امروز شهر تهران تهي از عدالت شهري است. يافته هاي پژوهشي ما چه در داخل و چه در خارج نشان مي دهد اگر مديريت شهري در مسير «عدالت شهري» نباشد، موفق نخواهد بود.
دکتر اصغر مهاجري جامعه شناس در همايش «مشارکت جويي، تخصص گرايي و مديريت شهري» که در دانشگاه خوارزمي برگزار شد گفت: بر اساس پيمايشي که در مورد سلامت اجتماعي و بهداشتي مناطق تهران انجام شده، شاخص ها در مناطقمختلف نگران کننده است و نشانه اي از عدالت اجتماعي و شهري ديده نمي شود.
اين جامعه شناس هشدار داد: زماني که افراد تنها متکي بر تفکرات خاص خود شهر را مديريتکنند آنگاه از عدالت شهري دور مي شويم. نخستين منزلگاه ما در عدالت شهري زماني است که افرادي را راهي پارلمان و مديريت شهري کنيم که اهل آن باشند. بايد توجه داشت که مجموع بودجه مديريت عظيم شهري تهران، ده برابر بودجه عمراني کل کشور است و اگر نتوانيم ساختارهاي صحيح را از بدو ورود به مديريت شهري ايجاد کنيم، موفق نخواهيم بود.
دکتر مهاجري به دوره هاي مختلف شوراي شهر تهران اشاره کرد و گفت: در دوره اول شورا افرادي که نتوانسته بودند در ميادين سياسي موفق شوند آمدند و اين شورا را تا انحلال پيش بردند و براي نخستين بار نهاد برخواسته از مردم را در قربانگاه هيئت هاي حل اختلاف سر بريدند.در شوراهاي بعدي، بويژه شوراي چهارم هم جاي شورا با هيئت مديره اشتباهي گرفته شد. در هيئت مديره تقسيم کار و منافعصورت مي گيرد و تفکر حاکم بر اعضاي شورا هم تفکر هيئت مديره اي است و نه نمايندگي مردم و گروه هاي مختلف تهران. به همين دليل، نشانه اي از عدالت شهري و اجتماعي را در زندگي روزمره و سبک زندگي شهروندان نمي بينيم.
عضو کميسيون سياسي، دفاعي و امنيتي مجمع تشخيص مصلحت نظام علت اينکه مصلحان، مجربان، متخصصان و مومنان به مديريت شهري راهي شوراي شهر نمي شوند را چيرگي چهره هاي سياسي بر چهره هاي نخبگي و دانشگاهي دانست و افزود: چهره هاي سياسيبه راحتي ژنرال ها و آقازاده ها را به صف مي کنند و فکر مي کنند شوراي شهر، پارلمان ملي است.
عضو انجمن جامعه شناسي به موضوع مشارکت در مديريت شهري هم اشاره کرد و گفت: زماني موفق مي شويم که: "باهم" بيانديشيم، برنامه ريزي کنيم، اجرا کنيم، متنعم شويم و نظارت کنيم. اگر يکي از اين بخش ها شکل نگيرد، «مشارکت» معناي خود را از دست مي دهد و البته ما فقط يک مرحله از مشارکت،يعني با هم انديشيدن و رأي گيري را اجرا مي کنيم و آن همبدون نگاه تخصصي و با اين وضعيت، فرمول قبلي و قائم مقامي وزارت کشور در مديريت شهري قطعا بهتر بود.
مهاجري ادامه داد: اگر قرار نيست صداي همه افراد، به ويژه متخصصان و تمام مناطق شنيده شود پس ما چگونه «مشارکت» را معنا مي کنيم؟ در اين حالت، مشارکت تنها يک ابزار و شعار زيبا، دلفريب، گيج کننده و احساساتي به شمار مي رود و در فرداي انتخابات، راي دهندگان، جزئي از منتقدان و پشيمانان خواهند بود.
اگر «مشارکت» به معناي واقعي در مديريت شهري تحقق پيدا نکند خيلي ها دچار بدترين نوع فقر يعني «تله فضايي فقر» مي شوند. زماني که منطقه به منطقه تهران دچار اين تله فضايي مي شود، دو راه وجود دارد: 1- بزنيم زير تله؛ بمانند خاک سفيد2- تله را بپذريم و چاره کنيم.
دکتر اصغر مهاجري نخستين پيامد «تله فضايي فقر» را فقر فرهنگي دانست که در آن اميدهانااميد و راه کارها به انتها مي رسد.
وي پيامد فوري تله فقر فرهنگي را «تله فقر ذهني» دانست که موجب جابجايي و مهاجرات مي شود. در نظر اين جامعه شناس، خيابان ايران روزي کانون توسعه يافتگي فرهنگي و آموزشي بود اما با مهاجرت نخبگان به بالاي شهر، اين منطقه در تله فقر گرفتار شد. و اين لحظه، آغاز شوم نابرابري هاي اجتماعي و ذبح عدالت است. وي در پايان تصريح کرد: زماني که شهر در ظلم و فقدان عدالت شهري بسوزد، همه خواهند سوخت.

ذهنيت ما قبيله اي است فقط کت و شلوار مي پوشيم!
ژنرال هاي سياسي که دُن کيشوت وار قصد ورود به شورا را دارند و مي خواهند مسائل را حل کنند خود را فاتح کدام نبرد مي دانند؟ مگر نه اينست که وضعيت فعلي شهرهاي ما محصول همين نگاه هاي سياست زده است.
دکتر احمد زنگانه عضو هيئت علمي دانشگاه خوارزمي در همايش «مشارکت جويي، تخصص گرايي و مديريت شهري» گفت: شهر يک سازه پيچيده بشري است ما نمي توانيم مديريت آن را به دست افرادي بسپاريم که ذهن هاي غيرخلاق و ناآشنايي دارند و پيچيدگي ها را درک نمي کنند. البته منظورمان از تخصص گرايي، ديکتاتوري تخصص نيست بلکه ما قائل بر اين هستيم که شهر عرصه بازيگران متفاوتي است و بالطبع هنرمند و ورزشکار هم حضور دارند و همه اين بازيگران به دنبال منافع خود هستند.
دکتر زنگانه منظور از تخصص گرايي را ورود افرادي به پارلمان شهري مي داند که پيچيدگي اين نقش آفريني ها را درک کنند. اين استاد دانشگاه در ادامه به پيچيدگي ها و تاثيرات پروژه هاي شهري بر شهروندان و به عنوان نمونه،«طرح ترافيک» هم اشاره کرد و افزود: با طرح ترافيککه از سال 59 اجرا شد،بيش از 120 هزار نفر جمعيت از منطقه 12 خارج شدند. همچنين قشربندي اجتماعي حوزه طرح ترافيک، نشان از کيفيت پايين زندگي و سطح نازل درآمدي ساکنان اين مناطق دارد.
صاحب کتاب «زوال شهري» به تجارب جهاني در خصوص بهره مندي از فضاهاي مرکزي شهرها اشاره کرد و افزود: طرح «بازگشت شهر» که از سال 1980 در تمام دنيا مطرح شد بدين معني است که به جاي گسترش شهرها و سرمايه گذاري در شهرهاي جديد، مي توان به مراکز شهري برگشت و در عرصه نوسازي و بهسازي وارد عمل شد. دکتر زنگانه با طرح اين موضوع، مديريت شهري فعلي را داراي يک الگوي ذهني قديمي کهمتعلق به يک يا دو نسل گذشته است دانست.
وي گفت: درست زماني که ما در سال 57 قانون اساسي مي نوشتيم، دنيا داشت به سمت حکمروايي شهري پيش مي رفت و اتفاقا ما هم موضوع شوراها را در اين قانون ديده ايم اما تا سال 1377 موفق به اجرا نشديم. بعد هم که اجرا شد دچار ناکارآمدي گرديد. چرا که وقتي فعالان و بازيگران سياسي عرصه مناسبي براي بازي نيافتند وارد شورا شدند و آنرا دچار کشمکش گروهي کردند. اين موضوع و نيز داشتن 250 حزب در کشور نشان مي دهد ما همچنان قبيله اي فکر مي کنيم و فقط کت و شلوار پوشيده ايم.
عضو هيئت علمي دانشگاه خوارزمي گفت: ما در سال 1346 تصميم گرفتيم تا شعاع 120 کيلومتري شهر، بارگذاري نکنيم اما منطق رانت و پول تمام اين تجربه را ناديده گرفت و با وجود بحران هاي اکولوژيکي، امروز فشارهايي هست تا حريم تهران شکسته شود.
دکتر زنگانه با اشاره به ورود ژنرال ها به عرصه مديريت شهري گفت: اين ژنرال هاي سياسي که دُن کيشوت وار قصد ورود به شورا را دارند و مي خواهند مسائل را حل کنند خود را فاتح کدام نبرد مي دانند؟ مگر نه اينست که وضعيت فعلي شهرهاي ما محصول همين نگاه هاي سياست زده است.
احمد زنگانه با بيان اين که ما معتقديم شوراي شهر بايد داراي وزن سياسي هم باشد تا مورد فشار قرار نگيرد گفت: اما بايد سياستمداراني بيايند که امتحان خود را پس داده اند و و نيز خودشان جزو متخصصان باشند.وي در پايانابراز اميدواري کرد: تلفيقي از بازيگران مختلف در شوراي شهر شکل بگيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۵۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در آستانه نهم اردیبهشت روز ملی شوراها، رئیس شورای اسلامی شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم به مناسبت روز ملی شورا‌ها در محل سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد گفت: ادامه مونوریل قم یک موضوع حاکمیتی است و به زودی عملیات تکمیل آن آغاز خواهد شد.

آقای محسن محرری دقت در تنظیم بودجه، برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای با هدف کاهش فشار به مردم را سیاست اصلی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد و افزود: توزیع درآمد در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله از اهداف مهم شورای اسلامی شهر قم است.

وی در ادامه از میزبانی شورای اسلامی شهر قم از اجلاس شورا‌های استان‌ها در روز‌های ۲۶و ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد.

محرری با اشاره به برگزاری ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم شورای اسلامی شهر قم گفت: در این مدت ۸۲۰ مورد لایحه و ۷۸ طرح تنظیم و توسط شهرداری رسیدگی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی عمرانی برای هر نفر گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان برای پاکیزگی شهر قم هزینه می‌شود.

مجید اخوان با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و بخشی غیر نقدی است افزود: از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری، ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی، چون آتش نشانی و خدمات ایمنی است که توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به طرح‌های در حال انجام توسعه شهرسازی گفت: در بخش تملکات، بازگشایی ۱۶ خیابان در مدت ۷ سال تقریبا تکمیل شده که در تاریخ شهرسازی کشور بی‌سابقه بوده است.

روح الله امراللهی بازگشایی خیابان شهیدان برقعی، شهید خسرو بیگی، شهید صادقی، جمهوری اسلامی ایران در منطقه ۲، تکمیل تملک مجموعه چهل اختران، بازگشایی محور عمار یاسر بعد از ۴۶ سال، تملک میدان تره بار بعد از ۳ دهه و تملک قبرستان نو، که تا ۴۰ روز آینده به پایان می‌رسد را از جمله اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته بیان کرد.

وی شهرسازی الکترونیک را یکی از چالش‌های مهم قم و برخی شهر‌های کشور دانست و افزود: روند پروژه شهرسازی الکترونیک به دلایل مباحث حقوقی زمین و فرایند صدور پروانه به کندی انجام می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به انجام زیر ساخت‌های مناسب و متنوع بانک‌های اطلاعاتی برای شهرسازی الکترونیک گفت: متاسفانه به دلیل موضوعات حقوقی هنوز نتوانسته‌ایم به هدف اصلی یعنی صدور پروانه یک هفته‌ای دست یابیم.

وی درون سپاری نقشه برداری ها، خارج شدن مجموعه نظام مهندسی و صدور پروانه از خدمات شهرداری را از دیگر اقدامات پیش رو برای سرعت دهی به شهرسازی الکترونیک برشمرد.

امراللهی همچنین شهرسازی اسلامی ایرانی را از چالش‌های جدی عنوان کرد و خواستار تلاش همه مسئولان مربوط برای رسیدن به این هدف مهم شد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم هم ناآگاهی شهروندان از قوانین شهرداری و عدم شفافیت برخی طرح‌ها ودستورالعمل‌ها را مهم‌ترین عامل مراجعات شهروندان به کمیسیون حقوقی و نظارت دانست و افزود: در سال گذشته ۱۳۰ پرونده حقوقی، ۲۰۰ پرونده کیفری، ۹۰۰ مورد دیوان عدالت اداری، ۷۰ مورد مربوط به ماده ۳۸ و ۷۰ مورد حل اختلافات شهرداری، مراجعه داشتیم که بخش عمده آن مربوط به ناآگاهی شهروندان از قوانین شهرداری است.

وی گفت: انتظار می‌رود کلیه دستورالعمل‌ها، بهای خدمات و تعرفه‌ها به صورت کاملاً شفاف در سایت شهرداری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر هم در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران از آنان خواست؛ نیروی انتظامی را در اجرای طرح عفاف و حجاب نور همراهی نمایند.

مصطفی ملایی با بیان اینکه ۸۰ درصد برنامه‌های این کمیسیون مربوط به کودکان و نوجوانان می‌باشد افزود: در رصدی که صورت گرفته حدود ۱۰۰ مدرسه در قم نزدیک کافه و یا محل فروش دخانیات هستند که باید رسیدگی شود.

وی در خصوص حمایت از کنشگران اجتماعی در طرح امر به معروف و نهی از منکر در بوستان‌ها گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه شورا‌ها تجلی مشارکت مردم در ساختار حاکمیت هستند گفت: شورا‌ها جایگاه هدایت دارند که سیاست گذاری خرده و کلان شهر را بر عهده دارند، اما متاسفانه مورد بی مهری از سوی برخی مسئولان هستند.

حسین دهناد یکی از رویکرد‌های کلی در بودجه شورای ششم و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر را اولویت دادن به پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و افزود: طرح‌های شهدای پرواز، نماز، تقاطع ۳ سطح نماز، زیرگذر امام حسین (ع) در بلوار جمهوری و عمار یاسر در ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم ۱۰ درصد پیشرفت داشتند که امروز بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به پایان رسیده است.

وی از پایان کار‌های مطالعاتی و طرح‌های تونل امام موسی صدر، تقاطع مرجعیت، تقاطع سپاه و ارتش با هدف حل گره‌های ترافیکی شهر خبر داد و گفت: این طرح‌ها بر اساس اولویت و میزان بودجه سالانه در مرحله اجرایی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده هم جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی با هدف تقویت اقتصاد خانواده و حمایت از محافل قرآنی را از اقدامات صورت گرفته در این کمیسیون بیان کرد.

نیازمند همچنین به تشکیل سامانه‌ای از سوی سازمان میادین برای حمایت بانوان و ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد بوستان‌های جدید ویژه بانوان هستیم چرا که این امر مطالبه بانوان شهر قم است.

در ادامه این جلسه به سوال برخی خبرنگاران هم پاسخ داده شد.

دهناد رئیس شورا در پاسخ سوال بسته بودن خیابان شهدای دروازه ری گفت: بازگشایی این خیابان صورت می‌گیرد و تملک‌های وادی السلام هم انجام شده است، اما چون واگذاری‌ها به شهرداری صورت نگرفته هنوز زیباسازی انجام نشده که این امر نیازمند همکاری بیشتر اداره کل اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود اختلافات داخلی در شورای اسلامی شهر گفت: اختلافات داخل شورا هیچگاه باعث سوء استفاده نشده و همه اعضا دغدغه‌مند و پیگیر رفع مشکلات شهری هستند.

اخوان در خصوص پروژه شهید کاظمی و زمزم هم گفت: این دو پروژه، گرفتار چالش حقوقی سنگین شده است که خارج از مدیریت شهری بوده و در اختیار قوه قضاییه برای مزایده فروش و جذب شریک برای شهرداری می‌باشد که هنوز به نتیجه نرسیده است.

محرری هم در خصوص اختلافات شورا بر سر حذف مونوریل گفت: مونوریل موضوعی حاکمیتی است و طبق ابلاغیه دولت و سازمان برنامه و بودجه با ادامه طرح مونوریل تا پردیسان خط دوم متروی قم کنار گذاشته می‌شود و هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نمی‌یابد.

سخنگوی شورای اسلامی هم پارکینگ، طرح‌های میدان مطهری و امام موسی صدر را پروژه‌های کلیدی هسته‌ای مرکز شهر عنوان کرد و افزود: اولویت‌بندی‌ها باید فنی باشد نه سلیقه‌ای و فاز ۲ طرح امام موسی صدر با ۱۵۰ میلیارد تومان برای امسال اجرایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است