Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده ثبت ملی 10 محوطه تاریخی در استان اصفهان تدوین و تصویب شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: ابتدا پرونده کاوش های باستان شناسی این محوطه ها تهیه سپس پرونده ثبت ملی این آثار در شورای ثبت وحریم آثار ملی غیر منقول استان اصفهان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر طاهری افزود: این محوطه های تاریخی و باستانی در شهر وزوان شهرستان شاهین شهر ومیمه، روستاهای گرمه شهرستان خوروبیابانک ، ناوله، رمز علی، خنج ، قمبوان و قلعه مهرچان شهرستان دهاقان قرار دارند.

وی گفت: پرونده های تصویب شده برای دریافت شماره ثبت ملی به شورای ملی ثبت کشور ارسال می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان افزود: این تعداد محوطه تاریخی وباستانی از دوره های صفوی و ساسانی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: در طول سال ۱۴۰۲ در پنج محوطه تاریخی استان اردبیل کاوش و مطالعات باستان‌شناسی انجام یافت که کاوش باستان‌شناسی در تپه بریس نمین، تپه قلعه کورائیم نیر، گورستان اولتان قالاسی مغان و تاتار تپه روح کندی بیله‌سوار و همچنین بررسی باستان‌شناسی در بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار از آن جمله هستند.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: اقدام مهم دیگر معاونت میراث‌فرهنگی که به صورت مستمر انجام می‌شود، مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی استان است و در این راستا نیز کارگاه مرمت ۳۵ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ فعال بوده است.

او تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه میراث‌ فرهنگی احیا و ساماندهی بناهای تاریخی از جمله خانه‌های تاریخی است که با توجه به هزینه بالای احیای این بناها و ناتوانی دولت در تامین هزینه‌های مورد نیاز بسیاری از این خانه‌ها در سطح کشور بلاتکلیف مانده‌اند.

دباغ عبداللهی افزود: اقدام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با همکاری صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی کشور برای واگذاری بهره‌برداری این بناها به بخش خصوصی اقدامی موثر در راستای احیای بناهای تاریخی استان است.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: با همکاری صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی بهره‌برداری تعداد ۴ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ به بخش خصوصی واگذار شد و باقی بناهای تاریخی نیز مطالعه شده و آماده واگذاری در سال ۱۴۰۳ است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • دارابی: چالش‌های جهان معاصر تهدیدی جدی برای میراث فرهنگی هستند!