Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جمعي از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌اي، نکاتي را درباره وضعيت خود مطرح کردند.

به گزارش مشرق، جمعي از دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌اي خطاب به مردم و مسئولان کشور نکاتي را درباره وضعيت خود اعلام کردند.
در بخشي از اين نامه خطاب به مردم آمده است: ما دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه صنعت نفت، جواني خود را در بدترين شرايط آب و هوايي و به اميد خدمت در صنعت اول کشور، در دانشگاهي سپري کرديم که تحت مديريت وزارت نفت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما رتبه‌هاي برتر کنکور سراسري فرصت تحصيل در بهترين دانشگاه‌هاي کشور را به پشتوانه امتيازات دانشگاه و تعهد وزارت نفت مبني بر استخدام فارغ‌التحصيلان ممتاز گروه الف از دست داديم.
اين نامه مي‌افزايد: تمام برنامه و اميدمان يک شبه توسط گروهبان‌ تکنوکرات نفت بر باد رفت. قرباني سياست‌ها و تصميم‌هاي دولتي شديم که وعده‌اش ايجاد زندگي بهتر و اشتغال بيشتر براي جوانان بود.در طول دوران تحصيل و با توجه به محيط آموزشي قوي، نزديکي به مناطق عملياتي و وجود رقابت و انگيزه بالا توانستيم امتياز گروه الف را براي خود کسب کنيم؛ اما به يکباره با ابلاغيه و دستورالعمل وزيري که فرزندانش در آسودگي کامل و خارج از کشور زندگي مي‌کنند،حقمان پايمال شد و توسط افرادي که با افاضاتشان درباره مخازن نفتي ايران، نداشتن کم‌ترين شناخت و دانش در اين زمينه را به رخ همه کشيده‌اند، ناعادلانه بي‌سواد خوانده شديم.
در ادامه اين نامه خطاب به نمايندگان مجلس نيز تاکيد شده است: باوجود جواب‌هاي غيراصولي وزير و فرار ايشان از مسئوليت و تعهد در قبال فارغ‌التحصيلان دانشگاه نفت، با کمال تعجب، با رأي برخي روبرو شديم که جناح سياسي و قدرت برايشان از همه چيز حتي حق‌الناس نيز مهم‌تر و اولي‌تر بود. تنها با رأي 8 نماينده ديگر مي‌توانستيم راه را براي گرفتن حقمان هموارتر کنيم که نشد.
اين نامه مي‌افزايد: وزيري که در دوره صدارتش بدترين توهين‌ها را به ما کرده و به زبان خود در صحن علني اعلام مي‌کند که با ابلاغيه خودش روند استخدام ما ملغي کرده است، دلايلي را مطرح مي‌کند که هيچ عقل سليم و فرد منصفي آن را نمي‌پذيرد. ايشان در حالي از نبود نياز و تورم نيرو صحبت مي‌کند که مطابق اسناد معتبر، مناطق عملياتي به دليل عدم جذب مناسب و بازنشستگي بالا، چند سالي است با مشکلات فراواني دست و پنجه نرم مي‌کنند.
دانشجويان دانشگاه صنعت نفت در اين نامه يادآور شدند: ايشان در حالي از موانع قانوني براي جذب سخن مي‌گويد که همين موانع را خودشان تدوين و مرقوم کرده‌اند.در حالي با فرافکني مقصر را سازمان استخدامي کشور مي‌داند که همين سازمان براي ساير وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مجوز استخدام چند ده هزار نفري صادر مي‌کند.
در بخش پاياني اين نامه دانشجويان خطاب به رئيس جمهور خاطرنشان کردند: شرح تمام مصائب و مشکلات روحي و معيشتي ما و خانواده‌هايمان در اينجا نمي‌گنجد ولي لازم است موردي را نيز به شما گوشزد کنيم. شما در نشست خبري هفته پيش خود گفتيد که مردم با صداي رسا و آزادانه به نحوي فرياد بزنند که بقيه بدانند آن چيز باب ميلشان نيست.
اين نامه مي‌افزايد: بايد بگوييم ما در اين 2 سال و در پي بي‌قانوني وزير همين دولت، در برودت سوزناک زمستان و زير آفتاب سوزان تابستان اعتراض کرديم و بارها به مسئولين دولتي و حتي خود شما نامه نوشتيم؛ اما توسط عوامل دولت شما در دانشگاه، وزارت و مجلس تهديد و تحقير شديم. ويديو مشهور انتخاباتيتان در سال 92 را همه ديده‌اند؛ شما درآمد سرشار را به ملت وعده مي‌دهيد اما به نظر مي‌آيد، سهم دولت افزايش فروش نفت خام و تدارک فيش‌هاي نجومي و سهم ملت بيکاري بوده است.
در ادامه نامه آمده است: رياست محترم حقوقدان جمهور؛ ما از هر راه حقوقي براي دفع ظلمي که به ما شد اقدام کرديم، ولي متأسفانه ژنرال!!! نفتي شما، هر بار حمله گازانبري جديدي عليه ما را طراحي نمود. مگر جواناني که قطعاً سطح دانش‌شان در حوزه نفت بيشتر از وزيرتان است چه کرده‌اند که پيران خسته و فرتوت بعد از سال‌ها بازنشستگي، به وزارت نفت بازگشته و اجازه خدمت به جوانان متخصص نمي‌دهند؟
در پايان اين نامه تاکيد شده است: همانطور که حضرتعالي وعده 100 روزه زمان انتخابات را دروغ بزرگ مي‌ناميد، وزير نفتتان تعهد وزارت در قبال فارغ‌التحصيلان دانشگاه نفت را بي‌اساس مي‌خواند. اميد ما براي حل مشکل، با تدبير شما از بين رفته است و اکنون چشممان به رئيسي است که خود را خادم مردم بداند. مطمئن باشيد که در انتخابات آتي حمايت ما دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه نفت به همراه خانواده‌هايمان را همانند خيل عظيمي از کارمندان و کارگران خدوم وزارت نفت و به علت عملکرد نادرست، غيرقابل قبول و افراطي وزيرتان از دست خواهيد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تامین تسلیحات برای اسراییل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088405

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است