Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا شعبان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز فصل زراعی جاری در گیلان اظهار کرد: شالیکاران وارد مزارع شدند و آماده‌سازی شالیزارها به منظور کشت برنج در حال انجام است.

وی به نشای برنج در 20 درصد از شالیزارهای گیلان اشاره کرد و افزود: 238 هزار هکتار شالیزار در استان وجود دارد و گیلان تولید 40 درصد برنج کشور را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه 3.3 درصد از تولید بخش کشاورزی کشور در این استان انجام می‌شود، تصریح کرد: 430 هزار هکتار زمین زراعی در استان وجود دارد و سالانه 2 میلیون و 800 هزار تن محصولات منحصر به‌فرد در این اراضی تولید می‌شود.

شعبان‌نژاد، برنج تولیدی گیلان را منحصر به‌فرد در طعم و پخت و مشتری‌پسند خواند و بیان کرد: 245 هزار هکتار مرتع و 565 هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد ضمن اینکه فعالیت 78 درصد استان در زمینه کشاورزی است.

وی به فعالیت استان‌های گیلان و مازندران در زمینه تولید برنج طبق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال کشت مکانیزه در 92 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در استان، خاطرنشان کرد: تجهیز و نوسازی 50 هزار هکتار از شالیزارهای استان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان بوده و تاکنون 10 هزار هکتار از شالیزارها تجهیز شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۹۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

جعفری اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

او گفت: ۳۵۲ بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد