Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مدير کل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي سازمان گفت: دوره‌هاي آموزش تخصصي ويژه شعبان المعظم و ماه مبارک رمضان طراحي و به ادارات کل تبليغات اسلامي ابلاغ شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام علي دارابي مدير کل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي معاونت پژوهشي و آموزشي با تأکيد بر تداوم گفتمان آموزش تخصصي در سال 1396 با در نظر گرفتن دو بعد مناسبتي و نيازهاي گروه‌هاي هدف گفت: بديهي است که اصل آموزش‌هاي تخصصي بر محور توانمندسازي مخاطبان که گروه‌هاي مختلفي را در بر مي‌گيرند استوار است و تلاش اين دفتر نيز بر آن است تا به مطالبات فرهنگي پاسخ کارشناسانه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارابي يادآور شد:فصل نيايش فرصت مغتمي جهت ارائه فعاليت‌هاي نوآورانه آموزشي براي مخاطبان است که از يک سو مناسبت‌ها و اعياد مبارک اين فصل بستر بسيار خوبي را ايجاد نموده و از سوي ديگر هدايت فعاليت‌هاي آموزشي در ابعاد کارگاهي و يا مهارتي جهت عمق‌بخشي بسيار ارزشمند تلقي مي‌شود.
مدير کل دفتر برنامه‌ريزي آموزش‌هاي تخصصي تأکيد کرد: در ماه شعبان المعظم که تقارن با ميلاد با سعادت حضرت بقيه الله الاعظم(ارواحنا له الفدا) است، هر ساله برنامه تخصصي آموزشي در موضوع مهدويت و انتظار طراحي و برنامه ريزي مي‌شود که در سال جاري نيز دوره آموزش تخصصي از کتاب وزين « زندگي مهدوي، اخلاق و اوصاف منتظران» تأليف استاد بزرگوار جواد محدثي برنامه‌ريزي و به استان‌ها ابلاغ شد.
دارابي يادآور شد: فلسفه غيبت، شاخصه‌هاي ممتاز جامعه مهدوي(عج)، نقش دعا در ايام غيبت حضرت حجت(عج) و نقش انتظار در کاهش معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي و ضرورت ترويج فرهنگ مهدوي در بين نسل نونهالان، نوجوانان و جوانان از جمله مباحثي است که در عصر غيبت بايد مورد واکاوي قرار گرفته و در فرهنگ ممتاز مهدويت اسلامي در بين آحاد جامعه گسترش يابد. علاوه بر آن به سوالات مبتلابه اقشار مختلف در موضوع انتظار پاسخ مستدل ارائه گردد که ائمه محترم مساجد، مبلغين و اساتيد و معلمان وظايف و نقش بسزايي در اين مقوله دارند.
وي به طراحي دوره آموزش تخصصي ويژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان که موسم تبليغ حکيمانه دين است و دل‌هاي مومنين و روزه‌داران انس بيشتري جهت شنيدن آيات الهي را دارد فرصت مغتنمي جهت ارائه تفاسير و مفاهيم قرآن کريم است. در همين راستا تفسير نور به لحاظ کاربردي و رواني مفهومي آيات براي تربيت مربي تفسير مناسب است تا روحانيون مستقر و هجرت بتوانند در مناطق تبليغي و مساجد به نحو شايسته مفاهيم گهربار قرآن کريم را براي مخاطبين تبيين و ارائه کنند.
دارابي همچنين تصريح کرد: برنامه‌هاي آموزشي که از سوي اين دفتر طراحي مي‌شود متنوع است و تلاش مي‌کنيم که در کنار فعاليت‌هاي آموزشي استاني که بر مقتضيات بومي مناطق استوار است، فعاليت‌هاي آموزش تخصصي متمرکز با دو نگاه مناسبتي و نيازهاي ملي برنامه‌ريزي و اجرا کنيم که الحمدلله ادارات کل تبليغات اسلامي در چند سال گذشته اهتمام ويژ‌اي در برگزاري دوره‌ها معطوف داشته‌اند و موفقيت شاياني در حوزه آموزش و اثربخشي آن حاصل شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۱۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد

 

زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس از پلمب ۲ واحد متخلف در طرح نظارتی عید تا عید خبر داد و گفت: علاوه بر پلمب ۲ واحد متخلف، ۳۹ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی در طبس تشکیل شده است.

او افزود: در ۷۰ گشت مشترک در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان پرونده‌های تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

زارع نیا با اشاره به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان و استقبال زیاد مسافران از شهرستان طبس در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با نظارت بازرسان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی ها، ۷۰ مورد گشت مشترک با اداراه‌های مرتبط برگزار شده است گفت: این میزان گشت مشترک  منجر به ۵۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و ۳۹ فقره پرونده‌ تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نرخنامه و عدم ارائه فاکتور به ارزش بیش از ۹۰ میلیون تومان  شده است. 

او گفت: در مدت یاد شده ۲۳ مورد گزارش مردمی به صورت حضوری و یا تلفنی اخذ شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفته و شهروندان می توانند برای  گزارش هرگونه تخلف واحد‌های صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • «محفل» و «زندگی پس از زندگی»؛ پربازدیدترین برنامه‌های تلوبیون در ماه رمضان