Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیابان سوم آق تپه مهرشهر تا سهرابیه در نقشه و طرح تفضصیلی مناطق شهرداری وجود ندارد از این رو به گفته مسئولان شهرداری برای ارائه خدمات عمرانی به آن الزامی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»،منطقه مهرشهر کرج به وضوح به دو بخش مرفه نشین و محروم تقسیم می شود و مدیریت شهری آن بین دو منطقه 4 و 12 شهرداری تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محله آق تپه در بین محله های این محدوده در حصار مشکلات و محرومیتها قرار دارد.

مابین بلوار ولیعصر آق تپه تا سهرابیه، خیابان سوم که ترکیبی از بافت شهری و روستایی است با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند. به گفته اهالی، این خیابان بین شهرداری منطقه4 و شهرداری منطقه 12 بلاتکلیف و سرگردان است.

این محدوده تا چندی پیش با وجود باغات و زمین های کشاورزی از خوش آب و هواترین نواحی کرج محسوب می شد. اما اکنون با وجود گسترش شهر و افزایش جمعیت و به واسطه ساخت و سازهایی که انجام شده و به دلیل نبود زیرساخت های لازم در این ساخت و سازها مشکلات آزاردهنده ای را متحمل است.

در کنار خاکی بودن خیابان، جاری شدن آب های سطحی و فاضلاب های خانگی در نهر قدیمی این محله که روزی برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفت،به گفته مردمانش محرومیت از فضای ورزشی، فرهنگی و بوستان تفریحی شوق زندگی را از آنها گرفته است.

تخلیه نخاله در زمین های کشاورزی

یکی از ساکنین این محله که از جانبازان جنگ تحمیلی و کشاورز است می گوید: مالکین و کشاورزان چند قطعه زمین مابین بلوار ولیعصر و سهرابیه که کاربری کشاورزی دارند مشکلاتی را متحمل هستند که با وجود پیگیری های مکرر به مسئولان مرتبط اما هیچ نتیجه ای به دست نیامده است.

حمید ولی زاده می افزاید: زمینی با کاربری کشاورزی به وسعت یک هکتار دارم که به دلیل تخلیه نخاله های ساختمانی توسط افراد سودجو، و اجازه ندادن شهرداری برای کشیدن دیوار یا فنس و علاوه برآن حضور و تجمع شبانه کارتن خواب ها سختی زیادی می کشم.

ولی زاده اظهار می کند: باید مدام نگهبانی دهم و مراقب باشم تا کسی نخاله در این محدوده نریزد، من که نمی توانم مدام با مردم درگیر شوم. مسئولان شهرداری باید فکری به حال این منطقه و مردمانش بکنند.

زمین های خالی محلی برای اسکان کارتن خوابها و معتادان

محمد عزیزپوراز آسفالت نبودن این خیابان گله می کند و می گوید: مسئولان شهری چشمشان را روی این محله بسته و اصلا به فکر رسیدگی به این محله نیستند. هر خودرویی که از اینجا رد می شود به دنبال خود گردوغبار فراوانی بلند می کند و این گرد و خاک علاوه بر آلوده کردن هوای محیط به داخل خانه ها آمده و آزارمان می دهد.

عزیزپور می افزاید: وجود زمین های خالی هر دوطرف این خیابان باعث شده شبها کارتن خواب ها و معتادین در این مکان جمع شده و بخوابند و این مسئله باعث ترس اهالی برای تردد است.

این شهروند اظهار می کند: این محل با آنسوی بلوار که محله مرفهین است فقط300 متر فاصله دارد اما همه امکانات به آنسوی بلوار تعلق دارد.

وی همچنین از رها شدن فاضلاب در نهر قدیمی این محل گلایه دارد و می گوید: آب این نهر از 70سال پیش برای آبیاری زمین های کشاورزی از رودخانه کرج تامین می شد، اما اکنون محلی برای گذر فاضلاب شده و بو و آلودگی آن برای محل خطرساز است.

تاپایان فصل کاری نهر احیا می شود

معاون عمران و ترافیک منطقه 12 شهرداری کرج با اعلام اینکه بخشی از این محل در حوزه شهرداری منطقه 12 و بخشی دیگر در حوزه 4 شهرداری کرج است می گوید: خدمات رسانی عمرانی این منطقه از پشت نهر و پیاده رو و ملک هایی که در جنوب خیابان است متعلق به شهرداری 12 و از نهر به سمت شمال متعلق به شهرداری منطقه 4 است.

فرشاد می گوید: اما با توجه به پیگیری هایی که در این زمینه انجام شده ، قراردادی جهت هدایت آبهای سطحی مناطق 4 و 12 منعقد شده که اکنون در حال تجهیز کارگاه است .

وی در ادامه می افزاید: در نتیجه بازدید اعضاء شورا همچنین شهردار منطقه 4 ، شهردار قول بازسازی نهر توسط پیمانکار را داد. و اکنون شهرداری منطقه 4 با پیمانکاری که بکار گرفته در نظر دارد این نهر را احیا کند و احتمالا تا پایان فصل کاری امسال نهر احیا و از این شکل خارج شود.

این بخش در محدوده استحفاظی شهرداری نیست

معاون عمران و ترافیک منطقه 12 شهرداری کرج با بیان اینکه شهرداری یک محدوده خدماتی دارد و یک محدوده استحفاظی، توضیح می دهد: در محدوده خدماتی شهرداری مجاب است که خدمات دهد اما در محدوده استحفاظی می تواند با توجه به درآمدی که از محدوده دارد خدمات دهد. و متاسفانه با توجه به اینکه در منطقه 4 و 12 شهرداری درآمدی از این مناطق ندارد، طبق قانون نمی توانیم در مناطق استحفاظی خدماتی بدهیم.

فرشاد در ادامه می گوید: این بخش نیز در حوزه استحفاظی منطقه است و در نقشه و طرح تفضصیلی منطقه از انتهای اتمام آسفالت در خیابان سوم تا سهرابیه در نقشه وجود ندارد و معبری تعریف نشده و بن بست است.

وی در ادامه می افزاید: تنها خیابان این محل که راه ارتباطی به جاده قزلحصاراست خیابان چهارم است و اکنون آسفالت و جدول بندی شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۲۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده معظم شهدا در قالب «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» انجام خواهد شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان به اهالی دیار نصف جهان و دعوت از آن‌ها برای شرکت در برنامه‌های شاخص شهری، همچنین با ابراز خرسندی تقارن آن با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد مقدس به‌ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در این هفته دیدار از خانواده شهدا در قالب «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» همراه با اهدای کتاب «بی‌صدا باران» به خانواده معظم شهدا انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر رویکرد محله محوری در اجرای برنامه‌ها افزود: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان به برگزاری کارگاه‌های آموزش صنایع دستی، آشنایی دانش آموزان با مفاخری همچون شیخ بهایی و آثار وی، بزرگداشت شعرای محله قدیم دستگرد و ویژه برنامه شب خاطرات محله دنبه با هدف جمع‌آوری تاریخ شفاهی این محله خواهد پرداخت.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان این منطقه می‌توانند با مراجعه به شبکه اطلاع‌رسانی فرهنگی منطقه از برنامه‌هایی همچون تورهای گردشگری از اماکن تاریخی، بازی‌های بومی محله‌ای، ویژه‌برنامه پخت غذاهای سنتی اصفهان و سایر برنامه‌های فرهنگی در این هفته بهره‌مند شوند.

کشانی با قدردانی از تمام فعالان فرهنگی در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: این هفته ایستگاه ورزش صبحگاهی در محله کشاورزی افتتاح و ویژه برنامه فرهنگی «اصفهان زیبای من» در بوستان زمزم برگزار خواهد شد.

کد خبر 746929

دیگر خبرها

  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان