Web Analytics Made Easy - Statcounter

3 دو ومیدانی کار لرستانی به تیم ملی دو ومیدانی جانبازان ومعلولان دعوت شدند. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز لرستان، رئیس هیات دو ومیدانی جانبازان ومعلولان استان گفت: با نظر کمیته فنی در دو کلاس پرتاب وزنه ونیزه به تیم ملی دو ومیدانی جانبازان ومعلولان دعوت شدند.
الیاسی افزود : سجاد محمدیان در پرتاب وزنه، محسن کاییدی در پرتاب نیزه و وزنه وامان الله پاپی در پرتاب نیزه سه ورزشکار دو ومیدانی کار لرستانی هستند که با نظر کمیته فنی فدراسیون دو ومیدانی برای مسابقات جهانی لندن به تیم ملی دو ومیدانی جانبازان ومعلولان دعوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۳۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک

میرمصطفی جوادی با حضور در پیکار‌های جام جهانی تایلند موفق شد نخستین سهمیه وزنه‌برداری ایران برای المپیک پاریس را به نام خود ثبت کند. پیش از جوادی کیانوش رستمی دارنده نشان طلا و نقره المپیک مدعی این دسته بود که غیبت او در رقابت‌های جهانی عربستان موجب حذف این پولادمرد از چرخه انتخابی المپیک شد. جوادی با ثبت مجموع ۳۸۴ کیلوگرم در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ریاض سهمیه ایران را در این وزن قطعی کرد.

جوادی هر چند که با عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی جهان گام به پاریس می‌گذارد، اما مسیر برای رسیدن به مدال المپیک سخت و ناهمواری زیادی دارد، زیرا در این وزن کارلوس ناسار بلغاری، لوپز لوپز کلمبیایی، لی دایین چینی، سانچز ونزوئلایی، ماریو ربو الز مولداوی و آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا برای کسب نشان المپیک خواهند جنگید.

از دسته ۸۹ کیلوگرم به عنوان دسته‌های میان وزنی یاد می‌شود. این دسته به خاطر حذف دسته‌های ۸۱ و ۹۶ کیلوگرم از المپیک به میدانی برای قهرمانان بزرگ تبدیل شده است قهرمانانی که در هر رقابت برای رکوردشکنی خیز برخواهند داشت.

ناسار؛ مرد رکورد‌ها

کارلوس ناسار جوان ۲۰ ساله بلغاری شانس اول کسب نشان طلای دسته ۸۹ کیلوگرم در المپیک است. ناسار از جمله پدیده‌های وزنه‌برداری اروپا شرقی است که با وجود سن کم رکورد‌های مختلفی در رده‌هیا سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را به نام خود ثبت کرده است. ناسار در جام جهانی تایلند رکورد یکضرب دسته ۸۹ کیلوگرم را به میزان یک کیلوگرم ارتقا داد، اما دقایقی بعد از این نابغه بلغاری، لوپز کلمبیا با مهار ۱۸۲ کیلوگرم از او عبور کرد.

رکورد پیشین این دسته در اختیار لی دایین چینی بود که در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا در جینجو آن را به ثبت رساند.

کارلوس ناسار در دوضرب نیز یکی از بهترین‌های جهان به شمار می‌رود و در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۴ اروپا نیز با مهار وزنه ۲۲۳ کیلوگرم رکورد این حرکت را نیز به نام خود ثبت کرد. رکورد پیشین دوضرب با ۲۲۲ کیلوگرم در اختیار تیان تائو بود.

ناسار در جهانی ۲۰۲۱ تاشکند در وزن ۸۱ کیلوگرم به روی تخته رفت و بالاتر از میرمصطفی جوادی موفق به کسب نشان طلا شد.

کارنامه ورزشی ناسار بلغاری حکایت از آن دارد که او در پاریس روز سختی را قهرمانان نامدار این رشته رقم خواهد زد.

لوپز از آوراگی و شیرینی فروشی تا سکوی قهرمانی

ییسون لوپز از جمله قهرمانان دسته ۸۹ کیلوگرم است که با کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی تایلند توانست ضمن تثبیت سهمیه به عنوان قهرمانی هم برسد. لوپز در حالی این عنوان را کسب کرد که عملکرد وی همراه به رکوردشکنی ثبت شد. لوپز در حرکت دوم یکضرب پشت وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی قرار گرفت، اما در مهار آن ناموفق بود. تلاش سوم لوپز در حالی به رکوردشکنی در جهان ختم شد که کادر فنی برای وی وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی انتخاب کرده بودند.

لوپز در یکضرب یک وزنه‌بردار بسیار بی نظیر است، اما در دوضرب با قهرمانانی مانند کارلوس ناسار فاصله دارد.

پولادمرد کلمبیایی در زندگی شخصی هم چالش‌های زیادی را تجربه کرده است او اهل چوگو درکلمبیا است که سال‌های ابتدایی زندگی را در خانه‌ای محقر و فقیرانه سپری کرد و تا چهارم ابتدایی بیشتر در چوگو نماند. او در محیط ناامن برخی از شهر‌های کلمبیا تهدید و در نهایت مجبور به مهاجرت شد تا در کالی نزد عمه خود زندگی را سپری کند. مهاجرت و آوارگی فقر را نصیب لوپز کرد تا وی در ۱۲ سالگی به خاطر کمک به خانواده مجبور به کار شود و در خیابان شیرینی فروشی کرد.

لوپز به تبعیت از پسر عمه خود به وزنه‌بردار رفت، اما هرگز تصور نکرد قهرمانی جهان بود که اکنون آن را به دست آورده است. او با لقب گوکوی سیاه در جهان فولاد سرد فعالیت دارد.

لی دایین؛ قهرمانی نامطمئن

لی دائین از جمله قهرمانان چینی به شمار می‌رود که در برخی از تورنمنت‌ها عملکرد عجیبی دارد. دارنده نشان طلای یکضرب وزنه‌برداری جهان در مسابقات قهرمانی آسیا ۱۸۰ کیلوگرم در یکضرب، ۲۱۶ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم را ثبت کرد، اما در رقابت‌های جهانی ریاض در حرکت دوضرب نتوانست وزنه‌ای بیش از ۱۷۰ کیلوگرم را مهار در نهایت با ۲۱۳ کیلوگرم در دوضرب به کار خود پایان داد و نایب قهرمان شد.

لی داین در مسابقات جام جهانی تایلند نیز مطمئن وزنه نزد بلکه با ۱۷۳ کیلوگرم یکضرب و ۲۱۰ کیلوگرم دوضرب به عنوانی بهتر از سومی نرسید. لی دایین در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز با مهار ۱۷۶ کیلوگرم یکضرب، ۲۰۶ کیلوگرم دوضرب و ۳۸۲ کیلوگرم مجموع به عنوان چهارم رسید.

لی دایین هنوز از حضور در المپیک مطمئن نیست. هر چند که وی با رکورد مجموع ۳۹۶ کیلوگرم در جایگاه نخست لانگ لیست المپیکی دسته ۸۹ قرار دارد، اما چینی‌ها در سه وزن ۶۱، ۷۳، ۸۹ کیلوگرم و ۱۰۲ کیلوگرم سهمیه کسب کرده و بنا به قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تنها سه ورزشکار را می‌تواند به پاریس اعزام کند. تمرکز چینی‌ها بر روی مدال طلا موجب شده تا لی دایین یکی از گزینه‌های حذف از کاروان ورزشی این کشور برای بازی‌های المپیک باشد.

لی فابین در ۶۱ کیلوگرم، شی ژی یونگ در ۷۳، لی دایین در ۸۹ و لیو هه در ۱۰۲ کیلوگرم چهار وزنه‌بردار المپیکی هستند.

میر ایرانی در جدال با قهرمانان

میرمصطفی جوادی یکی از نفرات نسل امید وزنه‌برداری ایران به شمار می‌رود که در سه سال گذشته افتخارات زیادی از جمله کسب نشان طلا و نقره جهان را به دست آورده است. میر ایرانی همچنین عنوان سوم آسیا را در کارنامه دارد.

میرمصطفی در سال ۲۰۲۱ و در تاشکند به نشان نقره جهان رسید. وی سال ۲۰۲۲ و در جهانی کلمبیا نتوانست رکورد مهار مجموع را ثبت کند و دست خالی بوگوتا را ترک کرد.

دارنده نشان نقره جهان در کمال ناباوری در ریاض جهان وزنه‌برداری را متحیر کرد و بالاتر از غول‌های چینی به عنوان قهرمانی این دسته رسید. کگسب این عنوان در حالی بود که بسیاری تصور می‌کردند که با حذف کیانوش سهمیه این دسته برای ایران خواهد سوخت، اما ثبت مهار ۳۸۴ کیلوگرم در ریاض سهمیه ایران در این وزن را تقریبا قطعی و وی با حضور در جام جهانی تایلند سهمیه را قطعی کرد.

جوادی که مدال طلای بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی را در کارنامه دارد اکنون مدعی رسیده به سکوی مدال در پاریس است. جوادی فزون بر ناسار، لی دایین و لوپز باید با قهرمانان نامداری دیگر مانند والنسیا سانچز از ونزوئلا، مارین روبو از مولداوی، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و کریم ابوکلا از مصر رقابت دارد.

آندرانیک کاراپتیان از ارمنستان و دانگجو یو از کره جنوبی دیگر رقیبان جوادی بودند.

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • خشم نمازگزاران لرستانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • کاراته کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • خواستگاری مازیار لرستانی از بازیگر زن سرشناس؟ | او رفاقت ۳۰ ساله‌مان را به باد داد | از من نپرسید که به من چی گفت
  • (ویدئو) واکنش رابعه اسکویی به شایعه ازدواج با مازیار لرستانی
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است