Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:35:14 GMT

جراحي پروتز سينه (بزرگ کردن سينه)

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۹۷۰۳۹

خبرگزاري آريا -


جراحي پروتز سينه (بزرگ کردن سينه)

علت جراحي پروتز سينه چيست؟
بزرگ کردن سينه يکي از شايع ترين عمل هاي جراحي زيبايي دربانوان است.
هر سال دهها هزار زن متقاضي اين عمل جراحي ميباشند. بسياري از زنان تصور مي کنند که سينه هايشان بسيار کوچک است و اندازه يا شکلش نامتوازن يا غير جذاب است. بعضي از زنان سينه هايي دارند که کاملا رشد نکرده است يا بعد از حاملگي يا به دنبال تغيير وزن يا پير شدن به ميزان قابل توجهي اندازه و شکلش را از دست داده و تغيير کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين جراحي باعث بازگشت اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.

خانمي که مي خواهد عمل بزرگ کردن سينه را انجام دهد، حق انتخاب در نوع عمل جراحي را دارد، به طور مثال:
نوع وجنس، اندازه پروتز، و برش لازم جهت جاگذاري پروتز سينه. براي هر انتخاب فوايد و مضراتي وجود دارد، به هر حال به مراجعه کننده اطلاعات لازم داده مي شود و بدين وسيله، اوست که با مشاوره تصميم مي گيرد، کدام روش برايش بهتر است.

آيا پروتزهاي سينه مطمئن و قابل اطمينان هستند؟
ماده پر كننده پروتزها و لايه بيروني آن از جنس سيليكون است، و سيليكون عنصري است كه در طبيعت يافت مي‌شود و از تركيب عناصري چون كربن، ئيدروژن و اكسيژن ايجاد مي‌شود. سيليكون در توليد محصولاتي چون لوازم آرايشي، مواد غذايي و پروتزهاي پزشكي مورد استفاده دارد. مطالعات زيادي در جهت اثبات بيماري‌زا بودن پروتزهاي سيليكوني سينه انجام شده است و در نتيجه اين مطالعات مي‌توان گفت كه در حال حاضر هيچ مدركي بر اينكه پروتزهاي سيليكوني سينه موجب افزايش سرطانهاي سينه مي‌شود وجود ندارد، در ضمن هيچ دليلي بر اينكه پروتزهاي سينه موجب ايجاد بيماريهاي خود ايمني مانند آرتروروماتوئيد مي‌شود وجود ندارد.

بسياري از خانم ها در مورد اين نوع عمل جراحي بدون شک داستان هاي ترسناکي شنيده اند. ازجمله مسموميت زايي سيليکون يا ايجاد بيماري خود ايمني/ بافت همبندي پروتز که مربوط به "تراوش"يا مهاجرت ژل مي باشند.

در نتيجه در مورد عمل بزرگ کردن سينه در دهه اخير تبليغات متفاوتي انجام شده است، مخصوصاً از طريق عملکردهاي غير مسئولانه ي رسانه ها که بدين طريق علي رغم حقايق موجود، ادعاها و سئوالاتي در مورد ايمني سيليکون مطرح شده است.

سازمان مديريت غذا و دارو در امريکا (FDA) به اين نتيجه رسيده بود که "هيچ سند و مدرکي وجود ندارد که ژل سيليکون ،که پروتزها با آن پر ميشوند، ايمني ندارند اما مدارک کم و ناکافي براي اثبات ايمني آن وجود دارد." تمام موارد بالا نتيجه دعوي حقوقي در حال رسيدگي بر ضد توليدکنندگان پروتزهاي سيليکوني ميباشد.

در گذشته از ژل سيليکون براي پر کردن نقائص بافت نرم و چين و چروکها به شکل تزريق استفاده مي گرديد(ژل دائمي) که اين مسئله سالهاست ممنوع گرديده است. کارخانه هاي سازنده پروتز سيليکون علاوه بر استحکام دادن جدار پروتزها امروزه از ژلهايي استفاده ميکنند که حتي در صورت بريده شدن جداره نيز از هم جدا نشده و وبه بيرون پخش نمي شوند.

از چه سني براي بزرگ كردن سينه‌ها مناسب است؟
بزرگ كردن سينه‌ها را مي‌تواند از 18 سالگي به بالا انجام داد و هيچ سني براي بهتر كردن ظاهر سينه‌ها دير نيست.

پروتزهاي سينه در زير عضلات قرار مي‌گيرند يا در روي عضلات؟
آناتومي بيماران مختلف با يكديگر متفاوت است،و بايد توسط يک فوق تخصص پلاستيک معاينه شويد و سليقه خودتان راهم بگوييد تا بهترين روش انتخاب شود.

آيا لازم است كه منتظر بمانيم كه بعد از بچه‌دار شدن اين جراحي را انجام دهيم؟
اين بسته به انتخاب بيمار است، بيشتر از نيمي از بيماران قبل از بچه‌دار شدن تحت عمل قرار مي‌گيرند و بيشتر آنان هيچ مشكلي در شيردهي پس از جراحي ابراز نكرده‌اند. در ضمن برشي كه استفاده مي‌شود كوچك است و جراح سعي مي‌كند كه ميزان به هم ريختگي غده‌هاي شيري اطراف نيپل را به حداقل برساند.
پروتز سينه كه در زيربافت سينه موثر در شير دهي قرار مي‌گيرد و به هيچ عنوان آسيبي به تغذيه كودك نخواهد رساند.

آيا پروتز سينه تداخلي در ماموگرافي ايجاد مي‌كند يا خير؟
پروتز سينه چه در زير عضلات و چه در روي عضلات قرار گيرد مي‌تواند در ماموگرافي تداخل ايجاد كند. عموماً پروتز سينه‌هايي كه در زير عضلات قرار گرفته‌اند تداخل كمتري در ماموگرافي نسبت به پروتزهايي كه روي بافت عضلاني قرار گرفته‌اند ايجاد مي کنند. ولي توسط يک راديو لوژيست ماهر ماموگرافي براي كساني كه پروتز سينه دارند با دقت انجام مي‌شود. (با استفاده از تكنيك‌هاي جانشين شده براي اين موارد مانند MRI هم ميتوان بررسي را انجام داد.)

چطور ما بايد راجع به استفاده پروتز در زير عضلات و يا روي عضلات تصميم‌گيري كنيم؟
تصميم راجع به روش استفاده زير عضلاني يا زير غده‌اي (روي بافت عضلات) در بزرگ كردن سينه‌ها به چندين عامل بستگي دارد، بعضي از اين فاكتورها اختياري و سليقه‌اي است و برخي به آناتومي بيمار بستگي داردو بايد بر اساس معاينه به آن رسيد.

مصرف چه داروهايي را بايد قبل از جراحي قطع كرد؟
پيشنهاد مي‌شود كه مصرف هرگونه دارويي كه حاوي آسپيرين و ايبوپروفن، يا هر ماده‌اي كه كاربرد كاهش وزن داشته باشد ، حداقل دو هفته قبل از جراحي قطع شود.هم چنين ويتامين هايي مانند E بايد 10 روز قبل از عمل قطع شود.

مدت بهبودي چقدر به طول مي‌انجامد؟
مدت بهبودي در بيماران مختلف متفاوت است. اما بيشتر بيماران قادر هستند كه 1-2 هفته بعد از جراحي فعاليت‌هاي روزانه خود را از سر گيرند.


جراحي پروتز سينه (بزرگ کردن سينه)

انواع پروتز هاي سينه کدام است؟
مهم است که بدانيم پوسته ي خارجي يا پوشش تمام پروتزها از سيليکون ساخته شده است. اگرچه، ماده ي پر کننده ي موجود مي تواند متفاوت و از مواد مختلف باشد که اين مواد عبارتند از : آب نمک، ژل سيليکون خالص که خود به دو دسته ژل ساده و ژل منسجم تقسيم مي شود. ژل شکر و نمک (هيدروژل) و روغن سويا (تري لوسنت) که اخيراً کشف شده اند، فعلاً تا بررسي هاي بيشتر در مورد ايمني آنها، مورد استفاده قرار نمي گيرند.

ژل سيليکوني فعلاً رايج ترين نوع مورد استفاده مي باشد.

جالب توجه اينکه پروتز ژل سيليکون استاندارد بيش از انواع پروتزها همان احساس سينه طبيعي را ايجاد مي کند؛ که احتمالا اين مسئله به خاطر نرمي ذاتي ژل سيليکوني مي باشد.

آيا شکل و قوام پروتز متفاوت است؟
شکل هاي مختلفي از پروتز وجود دارد. بيشترين نوع پروتزي که فعلاً مورد استفاده قرار مي گيرند، گرد هستند. اگر از روبرو به آن ها نگاه کنيم آن ها مدور هستند و و از نيم رخ بصورت نيمه ي ماه مي باشد. قوام اکثر پروتزهاي گرد معمولاً شبيه به يک ژل چسبنده و ضخيم مي باشند.

شکل ديگر پروتزها آناتوميک يا اشکي ميباشند.چون ترکيب اين ژل سفت مي باشد، شکلي به خود مي گيرد که مشابه نيم رخ سينه هاي طبيعي مي باشد.اين نوع پروتزها به جاي اينکه پهن باشند کمي بلندتر هستند و در قسمت پايين پرتر مي باشند. بنابر اين به طور کلي آن ها کمي شکل طبيعي تري دارند، در مقايسه، پروتزهاي گرد به سينه ها، ظاهري مدورتر و گردتر ميدهد.

چگونه من مي توانم بهترين اندازه را انتخاب کنم؟
پروتزهاي سينه انواع و اندازه هاي مختلف دارند و هر زني ميتواند انواع اندازه ها را انتخاب کند. بيشتر زنان بر اساس اندازه ي سينه بندشان اندازه ي پروتز سينه را براي خود دشان مشخص مي کنند. کليد انتخاب اندازه پروتز سينه اين است که اين پروتز به طور کلي به شما ظاهري موزون تر و مناسب تر بدهد و با خواست شما هم خوان باشد.در هنگام مشاوره جراح پلاستيک شما اندازه هاي سينه و قفسه ي سينهي شما را مي گيرد؛ تا امتحان کند که چه اندازه اي براي شما مناسب است. بعلاوه با اين اندازه گيري هاي بخصوصي، ظاهر شما را با بهترين اندازه ي سينه در نظر مي گيرد.

مهم است بدانيد که نهايتا عامل محدود کننده در انتخاب اندازه ي پروتز فضاي در دسترس در زير سينه ي شماست. به خاطر داشته باشيد، همانطور که حجم هر نوع پروتز سينه افزايش مي يابد، پس به پهناي آن هم اضافه مي شود. بنابر اين اگر شما پروتز سينه اي را انتخاب مي کنيد که بيش از اندازه بزرگ است ، لبه ها و کناره هاي آن ممکن است از اطراف بافت سينه ي به ناحيه خارجي قفسهء سينهبيرون بزند و حتي تا گودي زير بغل نيز برسد.

اين حالت براي بيشتر مردم غير مطلوب است. بعلاوه امکان چين و چروک خوردگي و ديگر مشکلات نامطلوب طولاني مدت نيز افزايش مي يابند. چون اکثر زنان ديدگاه واقع بينانه اي از چيزي که مي خواهند به آن برسند دارند، بنابراين در موارد نادري اتفاق مي افتد که جراح پلاستيک نتواند انتظارات بيمارش را بر آورده کند.

آيا گذاشتن پروتز سينه باعث ايجاد سرطان سينه ميشود؟
هيچ مدرکي که نشان دهد پروتز هاي سينه ايجاد سرطان در انسان مي کند، وجود ندارند. بر عکس مطالعات اخير نشان داده است که زناني که پروتز سينه گذاشته اند نسبت به جمعيت کلي 20-30 % کمتر دچار سرطان سينه مي شوند.

پروتز هاي سينه تا چه مدت باقي مي مانند؟
همانند باقي محصولات ساخت دست بشر، پروتز هاي سينه نيز تا ابد باقي نمي مانند. با وجود اينکه بسيار قوي و مقاوم هستند،حتي در برابر فشار، ولي مستعد کهنه شدن و فرسايش در طول زمان مي باشند. به عبارت ساده تر، پوسته ي خارجي پروتز سينه، بالاخره فرسوده و نازک شده و در بعضي موارد نياز به خارج کردن آن ميشويم وبايد جايگزين ديگري در همان فضا يا فضاي ديگري استفاده شود.

نمودارها و تصاوير زيادي وجود دارد که مشخص مي کند که نهايتا هر نوع پروتز سينه قبل از اينکه خراب شود، چقدر باقي مي ماند.در يک نمودار ميانگين حدود 20 سال است. اگرچه کهنه شدن و يا پاره شدن در ميان افراد مختلف متفاوت است، بنابراين يک زن که ورزشها و تمرينهاي فيزيکي زيادي مثلا چندين ساعت در روز به طور مرتب انجام مي دهد و سينه هايش حرکت زيادي ميکند(بعبارت ديگر مربي هاي ايروبيک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و...)به طور طبيعي پروتز سينه ي آن ها در يک دوره ي زماني مشخص نسبت به کساني که تمرينات و تحرکات کمتري دارند، بيشتر فرسوده و پاره مي شوند بنابر ابن به منظور داشتن يک ارزيابي مناسب براي حالت و موقعيت پروتز هاي سينه ي شما بهترين توصيه و پيشنهاد اين است که توسط پزشک و متخصص به طور منظم بعد از 10 ـ 15 سال که از عملتان گذشت معاينه شويد و اگر لازم بود سونوگرافي انجام دهيد.

عمل جراحي شامل چه کارهايي مي شود؟
اصل مهم در عمل جراحي بزرگ کردن سينه ايجاد يک پاکت در پشت عضله سينه ي ويا در پشت بافت سينه است که پروتز سينه در آن جاي خواهد گرفت؛ اگرچه جزئيات زيادي در رابطه با اين عمل جراحي وجود دارد که در صورت لزوم در معاينه حضوري خدمتتان توضيح داده خواهد شد.

چه نوع برش هايي وجود دارد؟
به طور کلي سه نوع برش اصلي جراحي براي جاگذاري کردن پروتز سينه وجود دارد. در برش زيرسينه اي، در زير سينه، در قسمت چين زير سينه ايبرش ايجاد مي شود. طول برش حدود 3-5 سانتيمتر است. اين متداولترين برش است و افتادگي طبيعي سينه معمولا به خوبي جاي زخم سينه را پنهان مي کند.

اين نوع زخم هميشه توسط لباس پوشيده مي شود؛ چون در اين نوع برش دسترسي مستقيم به فضايي که پروتز سينه قرار خواهد گرفت وجود دارد، ايجاد دقيق اندازه و شکل پاکت امکان پذير است، موقعيت و مکان قرار گرفتن پروتز سينه ي درون پاکت دقيقا کنترل مي شود.

يک روش ديگر برش نزديک پوست تيره نوک سينه ميباشد که در اطراف و دور لبه ي آن ايجاد مي شود. اشکال اين برش اين است که توسط هيچ، چين پوستي پوشيده و مخفي نمي شود و جاي زخم ايجاد شده ممکن است ايجاد اختلال در شير دادن بکند.

روش سوم برشي است که روي يکي از خطوط چين زير بغل ايجاد مي شود؛ اين برش کمتر استفاده مي شود چون پيدا کردن مکان مناسب براي پروتز سينه در بعضي بيماران سختتر است و اگر در آينده مشکلي بوجود آيد يک برش اضافي و ديگر روي سينه ممکن است نياز پيدا شود. اگرچه بعضي بيماران فکر مي کنند، که اين برش کمتر از همه قابل رؤيت است، ولي در حقيقت اين موضوع هميشه صدق نمي کند، مخصوصا وقتي لباس بدون آستين پوشيده مي شود که ناحيه ي زير بغل مشخص است.

به خاطر داشته باشيد که جاي زخم هميشه وجود خواهد داشت و اين ارتباطي به محل برش ندارد و به مرور زمان کمتر قابل رؤيت خواهند شد؛ اگرچه هيچ جراحي نهايتاً نمي تواند ظاهر هيچ زخم بخصوص را پيش بيني کند. اسثتثاناً ممکن است از برشهاي ديگر مثل ناف و غيره نيز استفاده گردد که کمتر متداول ميباشند.


جراحي پروتز سينه (بزرگ کردن سينه)

شما پروتز سينه را کجا قرار مي دهيد؟ جلو يا پشت ماهيچه؟
دو مکان يا دونوع پاکت براي قرار گرفتن پروتز وجود دارد : زير بافت سينهو در جلوي ماهيچه ي سينهاي، زير ماهيچه اي سينه اي. ماهيچه ي سينه اي ماهيچه اي از قفسه ي سينه است که معمولا در بدنسازان رشد مي کند.

در انگلستان مکان زير بافت سينه يا جلوي عضله اي رايج ترين مکان مورد استفاده مي باشد. ايراد آن اين است که شکل ظاهري و نماي بيروني پروتز در زنان لاغر چشمگيرتر و آشکارتر است. در اين موارد ممکن است نماي لبه هاي پروتز در روي قفسه ي سينه قابل تشخيص باشد در اين موارد به شما توصيه مي شود که پروتز سينه ها را به صورت زير ماهيچه اي بگذاريد.

بعضي انواع پروتز سينه وجود دارند که براي روش جلوي عضله اي مناسب تر هستند. اين زنان معمولا سينه هاي اصلي شان بزرگتر از زمان حالشان بوده است. وقتي کاهش حجم بسيار زيادي در سينه ي اصلي وجود داشته است و در اندازه پوست ميزان کمي جمع شدگي وجود دارد، پس شکلي ايجاد مي شود که مانند کيسهء خالي مي شود.

تحت اين شرايط گاهي اوقات بهتر است که پروتز در موقعيت زير بافت سينه اي قرار بگيرند تا بتوانند پوستي که سينه ي اصلي را پوشانده، پر کنند. در مواردي که پوست خيلي شل و آويزان مي شود و نوک سينه، تاي زير سينه پائين مي آيد، لازم است تا دوباره نوک سينه را بالا آورده و پوست پوششي را با روشهاي ليفت پستان يا ماستوپکسي کوچک شوند. اين حالت نيز در زمان مشاوره مشخص ميشود.

دومين مکان، مکان زير ماهيچه اي بين ماهيچه ي ديواره ي قفسه ي سينه و خود قفسه ي سينه مي باشد.

مکان زير ماهيچه اي پوشش روي پروتز سينه را افزايش مي دهد، اين پوشش شکل و ظاهر پروتز سينهرا مخفي ميکند. اين مکان مخصوصا در زنان لاغري که بافت سينه ي بسيار کمي دارندو يا اصلاً ندارند، بسيار مفيد است. با ايجاد پوشش زياد در اين شرايط جلوي عوارض ذکر شده را ميگيرد.هم چنين در اين روش، مامو گرافي با کيفيت بهتري انجام مي شود.ايراد آن اين است که ممکن است، درد يا ناراحتي بيشتري بعد از عمل داشته باشيد و پروتز سينه با حرکات معين ماهيچه حرکت مي کنند و نيز در صورت وجود افتادگي نسبي، شکل پستان در حالت خوابيده و ايستاده متفاوت خواهد بود.

تصميم گيري در مورد اينکه درباره ي شما ،چه مکاني بايد براي گذاشتن پروتز سينه مناسب است، در زمان مشاوره مورد بررسي قرار خواهد گرفت و نهايتاً جراح پلاستيک مجرب با در نظر گرفتن تمام خصوصيات فردي شما جهات تصميم نهائي را مي گيرد.

چه نوع داروي بيهوشي مورد استفاده قرار مي گيرد و چه مدت عمل جراحي طول مي کشد؟
عمل جراحي تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود و معمولا نياز است که يک شب در بيمارستان بمانيد. اين عمل تقريبا يک ساعت يا کمي بيشتر به طول مي کشد.

آيا اين عمل دردناک است؟
هميشه پيشبيني ميزان درد براي هر شخص مشکل است. در حالي که بعضي از خانم ها اين فرايند را دردناک مي دانند،بعضي گفته اند که بعد از عمل جراحي درد بسيار کمي داشته اند. مکان قرار دادن پروتز سينه در پشت ماهيچه ي سينه اي همراه با درد بيشتري است، چون بايد مقداري از ماهيچه بريده شود تا فضايي براي گذاشتن پروتز سينه باز شود. بيشتر زنان ميزان متوسطي درد براي پنج روز اول دارند که نياز به مسکن خواهند داشت. اگرچه بعد از يک هفته بيشتر زنان گفته اند بهبود قابل توجهي در علائم و نشانه ها داشته اند

بعد از عمل جراحي چه اتفاقي مي افتد؟
بعد از عمل جراحي سينه هاي شما تا حدودي ورم کرده و کبود مي شوند. اين حالت احتمالا بعد از دوتا سه هفته از بين ميرود. گاهي اوقات ورم دور سينه ممکن است با هم متفاوت باشد. اين حالت طبيعي و عادي است و به مرور زمان بر طرف مي شود؛ اگر تفاوت زيادي بين سينهاي دو طرف وجود دارد، حتما با ما تماس بگيريد.

بعد از بزرگ کردن سينه ممکن است به نظر برسد که سينه خيلي در بالا قرار دارد اين حالت نيز عادي است. در طي دو ماه اول بعد از عمل جراحي اين پروتز هاي سينه کم کم پائين آمده ودر نتيجه اي اثرات جاذبه ي زمين جاي خود را پيدا کرده و به حالت طببيعي باز مي گردند. اگر يک طرف سريعتر از طرف ديگر پائين آمد نياز نيست که نگران شويد، چون اين حالت بعضي اوقات رخ مي دهد.

بدنبال عمل جراحي شما بايد بانداژ مناسبي در آن ناحيه داشته باشيد و لازم است که به مدت دو هفته مکان عمل را خشک نگه داريد. بعد از 48 ساعت پانسمان شما بر داشته خواهد شد و زخم بررسي و باز بيني شده و کمي تميز مي شود.
منبع:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۹۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است

سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رومینا پرزراموس سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: اسرائیل باید قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب می‌رسد احترام بگذارد و به جنایات خود در غزه پایان دهد.

وی ادامه داد: در نوامبر که روز استقلال فلسطین است، بولیوی به همراه سفیر همراه مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند.

سفیر بولیوی در تهران گفت: نماینده بولیوی در سازمان ملل نیز اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم کرد و خواستار احترام گذاشتن این رژیم به قوانین بین المللی شد.

وی افزود: در ۴۸ امین سالگر روز فلسطین، بولیوی بر همبستگی خود با این کشور تاکید دارد. در جلسه علنی شورای امنیت، بولیوی جنایات در غزه را نیز محکوم کرد.

سفیر بولیوی در تهران یادآور شد: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است. در حال حاضر دلایل کافی برای برپایی دلایل برای تشکیل دادگاه جهت رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل وجود دارد.

وی در پایان حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • (عکس) دیوید کامرون دست به سینه مقابل دختران جوان تاجیک
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • ناگهانی و غافلگیرکننده ؛ دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • فوری واختصاصی: دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی