Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل ۲۰۱۷ - ۲۰۱۶ اردویژه هلند با قهرمانی رویایی فاینوردی‌ها، خروش دوباره گوچی و نمایش طوفانی علیرضا جهانبخش پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیدارهای هفته پایانی اردویژه هلند روز گذشته (یکشنبه) به صورت همزمان برگزار شد و تیم فاینورد که جدال نفسگیری با آژاکسی‌های آمستردام برای فتح جام قهرمانی داشت با پیروزی 3 بر یک برابر هراکلس رویای 18 ساله خود را جامه عمل پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاینورد که آخرین بار در فصل 1999 - 1998 قهرمان اردویژه هلند شده بود دیروز قهرمانی رویایی را پس از 18 سال به دست آورد و اعضای این تیم محبوب هلندی شامل مربیان، بازیکنان و هواداران سرازپا نمی‌شناختند. از آن سو تیم آژاکس آمستردام نیز فقط با یک امتیاز کمتر عنوان قهرمانی را از دست داد.

این گزارش به بررسی اجمالی فصل 2017 - 2016 اردویژه هلند اختصاص دارد.

پایان انتظار 18 ساله فاینورد

در جدول رده‌بندی نهایی فصل 2017 - 2016 اردویژه هلند تیم فاینورد با 82 امتیاز صدرنشین شد و به انتظار 18 ساله خود برای کسب عنوان قهرمانی پایان داد. آژاکس 81 امتیازی به عنوان نایب قهرمانی قهرمانی بسنده کرد. تیم پی‌اس‌وی آیندهوون هم با 76 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت. تیم آلکمار که علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش ایرانی را در اختیار دارد با کسب 49 امتیاز رتبه ششم را کسب کرد و هیرنوین 43 امتیازی هم با رضا قوچان‌نژاد رده نهم را به خود اختصاص داد.

تیم‌های آلکمار و هیرنوین برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ اروپا باید در بازی‌های پلی‌آف به مصاف دیگر حریفان خود بروند.

در انتهای جدول رده‌بندی نیز تیم ایگلس به دسته پایین‌تر سقوط کرد و تیم‌های رودا و نایمخن برای بقا در اردویژه باید در مرحله پلی‌آف به مصاف تیم‌هایی از ژوپیلر لیگ بروند.

فراز و نشیب‌های یاران جهانبخش

تیم آلکمار در طول فصل اخیر اردویژه هلند با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شد و در برهه‌ای حتی به 3 تیم بالای جدول رده‌بندی نزدیک شد اما هرگز نتوانست خود را مدعی نشان دهد و همانند فصل قبل به کسب سهمیه لیگ اروپا فکر می‌کرد کرد. آلکمار با سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان و پدیده‌های گمنام سایر لیگ‌های اروپایی همانند نروژ به نظر می‌رسد به حرکت در سایه تیم‌های مطرح فاینورد، آژاکس و آیندهوون ادامه خواهد داد.

اوج و سقوط هیرنوین

تیم هیرنوین در نیم‌فصل اول اردویژه هلند یک پدیده بود. یاران قوچان‌نژاد با کسب پیروزهای غیرمنتظره خود را به جمع مدعیان اردویژه رسانده بودند. رضا قوچان‌نژاد، مهاجم هیرنوین نیز در دوران اوج تیمش گفته بود حتی خوشبین‌ترین هوادار هم انتظار چنین نتایجی را نداشت. هر چند این ملی‌پوش ایرانی گفته بود خیلی دوست دارد تا بداند واکنش‌های هواداران در صورت سقوط هیرنوین چگونه خواهد بود. این تیم در نیم‌فصل دوم عملکرد فاجعه‌آمیزی داشت و اگر امتیازهای نیم‌فصل اول نبود چه بسا با خطر سقوط مواجه می‌شد.

خروش گوچی

رضا قوچان‌نژاد پس از 7 سال دوباره در فصل 2017 - 2016 به فوتبال باشگاهی هلند بازگشت. هیرنوین اولین تیم دوران حرفه‌ای رضا قوچان‌نژاد پذیرای این ملی‌پوش ایرانی شد. انتقالی که اوایل حتی انتقادهای هواداران هیرنوین را به دنبال داشت. در این میان یورخن استرپل، سرمربی هیرنوین که در زمان هدایت تیم اوترخت حتی تا لندن رفته بود تا رضا قوچان‌نژاد را از چارلتون به خدمت بگیرد به توانمندهای‌ مهاجم ایرانی‌اش اعتماد ویژه‌ای داشت.

گوچی در فصل جاری اردویژه هلند رکوردزنی کرد و در هر 34 بازی تیم هیرنوین در ترکیب اصلی به میدان رفت. 19 گل‌زده و 3 پاس گل رضا قوچان‌نژاد را تبدیل به بهترین مهاجم تیم هیرنوین و چهارمین گلزن برتر اردویژه هلند کرد. خروش دوباره قوچان‌نژاد در اردویژه نگاه بسیاری از تیم‌های هلندی را به سمت او چرخاند اما به نظر می‌رسد این مهاجم ایرانی با توجه به قرارداد 2 ساله‌اش همچنان در هیرنوین بماند.

نمایش طوفانی جهانبخش و آقای پاس گل

جهانبخش نمایش درخشانی در ترکیب تیم آلکمار ارائه داد. او آقای پاس گل این تیم است. به ثمر رساندن 10 گل و دادن 8 پاس گل او را به دومین گلزن برتر پس از وخورست با 13 گل‌زده و بهترین پاسور تیم آلکمار کرده است.

جهانبخش به نوعی تاثیرگذارترین بازیکن تیم آلکمار در فصل اخیر اردویژه هلند بود که هم در گلزنی طوفانی ظاهر شد و هم سایر همبازیانش را در موقعیت‌های گل قرار داد. هوشمندی و توانمندی‌های فوق‌العاده این ملی‌پوش ایرانی باعث شد تا سرمربی آلکمار نگاه ویژه‌ای به جهانبخش داشته باشد.

رده‌بندی برترین گلزنان

نیکولای یورخنس، مهاجم فاینوردی‌های قهرمان با 21 گل‌زده عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد. ولفسوینکل (ویتسه) و ساموئل (هراکلس) به ترتیب با 20 و 19 گل‌زده رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. رضا قوچان‌نژاد، مهاجم هیرنوین نیز با 19 گل در جایگاه چهارم قرار گرفت.

گوچی پنجمین بازیکن برتر اردویژه

در رده‌بندی برترین بازیکنان و پاسورهای اردویژه هلند نیکولای یورخنسن از فاینورد با کسب امتیاز 32 از مجموع 21 گل‌زده و 11 پاس گل در جایگاه نخست قرار گرفت. در این بخش رضا قوچان‌نژاد (هیرنوین) با مجموع 19 گل‌زده، 3 پاس گل و کسب امتیاز 22 رتبه پنجم را به دست آورد. علیرضا جهانبخش رتبه سیزدهم رده‌بندی برترین بازیکنان و پاسورهای اردویژه هلند رده سیزدهمی را با کسب امتیاز 18 به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

R7858/P35350/S3,27,28/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عگس| قاب یادگاری علیرضا جهانبخش با دوست آسیایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم فوتبال فاینورد مقابل نایمخن روز گذشته فینال جام حذفی فوتبال را برگزار کرد که این دیدار با وجود حاشیه‌هایی که از سوی تماشاگران به همراه داشت با پیروزی یک بر صفر به سود فاینورد به پایان رسید.

پایکسائو (۵۹) تک گل این دیدار را به ثمر رساند و همچنین علیرضا جهانبخش نیز از دقیقه ۸۷ برای فاینورد بازی کرد تا در آخرین روزهای حضورش در این باشگاه قهرمانی در جام حذفی جام هلند را جشن بگیرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898205

دیگر خبرها

  • سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ
  • آتش‌سوزی در فینال جام حذفی هلند؛ جهانبخش با فاینورد قهرمان شد
  • عگس| قاب یادگاری علیرضا جهانبخش با دوست آسیایی
  • فاینورد قهرمان جام حذفی هلند شد
  • قهرمانی ۱۰نفره فاینورد؛ یک جام هلندی دیگر برای جهانبخش
  • قهرمانی باران جهانبخش در آتش و دود
  • جهانبخش با فاینورد قهرمان جام حذفی هلند شد
  • قهرمانی فاینورد در جام حذفی هلند در حضور کوتاه جهانبخش
  • جام حذفی هلند| قهرمانی فاینورد در آتش و دود + عکس
  • فاینورد با جهانبخش قهرمان جام حذفی هلند شد