Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-19@23:05:01 GMT

با افت سرمایه اجتماعی زنان مواجه بودیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۰۶۳۰۲

با افت سرمایه اجتماعی زنان مواجه بودیم

سرویس جامعه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین اجتماعی:


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: براساس مجموع برآوردها در کشور، با افت شدید سرمایه اجتماعی زنان در آن شرایط مواجه بودیم و برای تعادل در این زمینه نیاز به برنامه درست داشتیم.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، شهیندخت مولاوردیدر نشست عدالت جنسیتی در جمهوری اسلامی ایران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه، افزود:با افت شدید سرمایه اجتماعی زنان در دولت گذشته مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحقق عدالت جنسیتی یکی از اولویت ها ماست، تاکید کرد:براساس مجموع برآوردها در کشور، با افت شدید سرمایه اجتماعی زنان در آن شرایط مواجه بودیم و برای تعادل در این زمینه نیاز به برنامه درست داشتیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: زنان ایرانی از توانمندی ها و ظرفیت های فراوانی برخوردار هستند و باید از این پتانسیل ها به خوبی استفاده شود.

وی گفت: ما نقشه راهی با عنوان برنامه پنجم توسعه داشتیم که ماده ٢٣٠ آن در حوزه زنان و خانواده بود و از طرفی برنامه پیشنهادی خود را در چارچوب نظام نامه تدوین برنامه ششم توسعه پیش بردیم و از طرف دیگر اطلس وضعیت زنان و خانواده را تدوین کردیم.

مولاوردی اضافه کرد: در این چهار سال تلاش کردیم که شناخت وضعیت، مسایل، مشکلات و آسیب های اجتماعی، جلب حساسیت و مشارکت نسبت به رفع آسیب ها و شناخت ظرفیت ها و مدیریت و هماهنگی بین این ظرفیت ها را از اولویت های خودمان قرار دهیم تا بتوانیم برای حل مشکلات زنان تلاش کنیم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت سال جاری افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.
جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در سال گذشته، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورز‌ها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.
وی با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال جاری شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند