Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز |

استاندار فارس گفت: خوشبختانه آزادراه شیراز- اصفهان در شرایط فعلی وضعیت مطلوبی پیدا کرده است و بیش از یک هزار و 500 دستگاه ماشین آلات سنگین در قطعات مختلف فعالند.

به گزارش پانا، سید محمد علی افشانی در چهارمین بازدید خود از پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان در دوسال گذشته که با حضور شافعی معاون معاون امور فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان نظارت و برنامه ریزی و میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، اظهار داشت: آزادراه شیراز-اصفهان یک تفاوت اساسی با سایر آزادراه ها دارد که برای اولین بار در کشور انجام می شود و بخشی از آزادراه دارای رویه بتونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در 50 کیلومتر از این پروژه، رویه بتونی انجام می شود و در بقیه 170 کیلومتر مسیر، آسفالت خواهد شد؛ اگر سرعت اجرای لایه بتونی افزایش پیدا کند بیش از 50 کیلومتر با رویه بتونی اجرا خواهد شد.

استاندار فارس افزود: لایه نهایی بتون با عیار 400 کیلوگرم سیمان است و زیر آن بتون با عیار 95 کیلوگرم سیمان در متر مکعب اجرا می شود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال 15 کیلومتر به صورت بتونی و حدود 75 کیلومتر به صورت آسفالتی روسازی انجام خواهد شد.

مهندس افشانی اظهار داشت: با توجه به تعهد پیمانکار و همچنین وزارت راه و شهرسازی امیدواریم بتوانیم تا هفته دولت سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم و مورد بهره برداری مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که آزادراه شیراز-اصفهان مهم ترین آزادراه کشور است که با 225 تا 230 کیلومتر، 130 کیلومتر مسافت شیراز به اصفهان کاهش پیدا می کند، افزود: با بهره برداری از این پروژه هم زمان سفر بیش از یک و نیم ساعت کاهش می یابد و هم مصرف سوخت و استهلاک خودروها کاهش خواهد یافت.

استاندار فارس با بیان این که پروژه آزادراه شیراز-اصفهان مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور در حوزه حمل و نقلی است، گفت: مردم استان فارس حق دارند از این پروژه بهره مند شوند؛ زیرا این استان حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد و با بهره برداری از این پروژه، 230 کیلومتر آزادراه به بهره برداری می رسد و مردم با آسایش و آرامش این مسیر را که دارای مناظر زیبایی است طی می کنند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۱۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این مراسم گفت: از آنجا که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نقش بسزایی در جذب زایرین از کشور‌های همسایه و سراسر ایران دارد و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس، توسعه صنعت هوایی در شهر شیراز و استان فارس از اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشور است.
کاپیتان محمد محمدی بخش افزود: گواهینامه بین المللی فرودگاهی از شاخص‌های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در زمینه توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی به شمار می‌رود و فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ملزم به دریافت آن هستند.
به گفته او: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با تدوین و اجرای قوانین و مقررات و نیز آماده سازی سخت افزاری و زیرساختی برمبنای استاندارد‌های چندگانه جهانی موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: اقدامات فرودگاه شهید دستغیب شیراز در حوزه‌های مختلف محیط زیست، فضای سبز فرودگاه، توسعه پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و روان‌سازی تسهیلات عبور و مرور و ایمنی قابل تقدیر است.
محمدی بخش افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز چهارمین فرودگاه کشور است که موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی بر مبنای استاندارد‌های جهانی شد.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس نیز با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز از نیمه دوم دهه ۳۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: امروز این فرودگاه از پیشتازان صنعت هوایی کشور است.
فخرالدین کشاورز افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان فرودگاهی که دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن است گواهینامه فرودگاهی دریافت کرده است.
وی تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد را از جمله اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برای دریافت گواهینامه فرودگاهی برشمرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان