Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین میرباقری (رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت بازار کاغذ در کشور گفت: در بحث قیمت کاغذ و میزان آن برای عرضه مشکل خاصی نیست و می‌توان گفت همه چیز سر جای خودش قرار دارد. البته برخی تغییرات جزئی که همیشه بوده؛ وجود دارد ولی در کل ثبات بازار کاغذ حفظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او البته از ارسال نامه به سازمان امور مالیاتی کشور برای تصحیح ضرایب مالیاتی فروشندگان کاغذ خبر داد و اظهار داشت: موضوع و بحث درباره مالیات فروشندگان کاغذ همچنان در حال پیگیری است، ما نامه‌ای هم برای اداره اصناف که هرساله نامه‌ای درباره ضرایب آماده می‌کند و سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کرده‌ایم و امیدواریم پاسخ مناسبی به درخواست ما در نامه داده شود و ضرایب مالیاتی فروشندگان کاغذ را تصحیح کنند. در حال حاضر ضرایب مالیاتی برای فروشندگان کاغذ بالاست و واقعا جوابگوی بازار کاغذ فعلی ما نیست. ضرایب مالیاتی ما 15 درصد، 10 درصد و 6 درصد است که در حال حاضر اصلا چنین سودهایی را در بازار کاغذ نداریم.

میرباقری افزود: اگر این ضرایب اصلاح شود، فروشندگان کاغذ خیلی هم اشتیاق پیدا می‌کنند که دفاتر خود را ثبت کرده و اطلاعات را نگاه دارند و واقعا بحث مالیاتی در حوزه کاغذ شفاف و روشن‌تر خواهد شد. به عنوان مثال فرض کنید کاغذ 70 هزار تومان را اگر بخواهم 10 درصد سود بگیرم به قیمت 77 هزار تومان می‌رسم که همچنین چیزی اساسا محال است. همین الان کاغد 70 هزار تومان را در ظهیرالاسلام با 200، 300 یا نهایتا 500 تومان افزوده و سود به فروش می‌رسد. این میزان سود اصلا به درصد نمی‌رسد که حالا ما بخواهیم این ضرایب مالیاتی را هم برایش حساب کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا سپس درباره ضرایب مالیاتی پیشنهادی صنف یادآور شد: پیشنهاد ما ضرایب 2 درصد برای عمده فروش و 4 درصد برای خرده فروش صنف کاغذ است. درصد تعرفه واردات کاغذ هم همین 4 درصد است که البته ما در مورد همین ضریب هم با انجمن واردکنندگان کاغذ صحبت کرده‌ایم و نظر آنها را هم خواستیم که روی همین 4 درصد نظر دارند. امیدواریم به نامه ما درباره ضرایب رسیدگی شود و دیگر شاهد مشکلات اینچنینی نباشیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۶۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت طلا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • قیمت سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد