Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، طی بازدید یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوریو رئیس پژوهشکده علوم وفناوری انرژی شریف از گلخانه هوشمند تحقیقاتی موسسه فنی و مهندسی کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه علمی، پژوهشی و فناورانه بین مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، پژوهشکده علومو فناوری انرژی شریف و همچنین پارک علم و فناوری شریف امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه در راستای توسعه گلخانه‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان مرتبط، با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی و آب و ایجاد اشتغال پایدار از طریق به‌کارگیری ابزارها و ظرفیت‌های این سه مجموعه و سایر امکانات ملی و بین‌المللی امضا شد.

بر اساس این گزارش، به‌ موجب این تفاهم‌نامه ضمن همکاری و حمایت از توسعه تحقیقات بنیادین در زمینه سیستم‌های آب و انرژی گلخانه‌ای، پیگیری برای ایجاد کسب‌وکار دانش‌بنیان درزمینه ترویج و تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و دانش‌بنیان بومیِ در بین گلخانه‌داران کشور و همچنین تدوین نقشه راه توسعه گلخانه‌ها از منظر آب، انرژی، باز چرخه آب و محیط‌زیست موردتوجه قرار گرفته است.

در پایان یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست و عباسی، رییس موسسه فنی و مهندسی کشاورزیبا ابراز آمادگی برای همکاری‌های گسترده در این زمینه این تفاهم‌نامه را مقدمه‌ای برای ادامه همکاری در دوره‌های بعد دانستند.

بازدید از گلخانه هوشمند تحقیقاتی

در پی امضای این تفاهم‌نامه فریبرز عباسی رییس موسسه فنی و مهندسی کشاورزی، قاسم زارعی مدیر بخش مهندسی گلخانه به همراه یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست و هیات همراه از دستاوردهای فاز اول طرح‌های تحقیقاتی سیستم کنترل هوشمند اقلیم، سیستم تصفیه فتوکاتالیستی در بستر نانو در گلخانه هوشمند تحقیقاتی بازدید کردند و هر یک از محققان طرح‌های خود را ارائه کردند.

سبوحی با اشاره به اهمیت موضوع آب و انرژی در بخش کشاورزی به‌ویژه گلخانه‌ها به‌عنوان کشاورزی پایدار توسعه فناوری‌های افزایش بهره‌وری در این زمینه و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تجاری‌سازی و به‌کارگیری این طرح‌ها در گلخانه‌های کشور را از اولویت‌های کشور مطرح کرد.

عباسی نیز این همکاری سه‌جانبه و انجام طرح‌های مشترک این سه مجموعه را دستاورد ارزشمندی دانست و حمایت جهت توسعه این همکاری را به‌عنوان اولویت دانستو برنامه طرح ساخت گلخانه تحقیقاتی مجهزتر در فضای کنار این گلخانه را مطرح کرد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۴۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند