Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه تشیع و تسنن آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل (ره) را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزرای تسنیم از شهرستان‌های آذربایجان غربی، امام جمعه خوی در خطبه‌های این هفته نماز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید ما کسی را مؤمن کامل نمی‌شماریم مگر آنکه پیرو و خواهان دستورات ما باشد، آگاه باشید که از جمله پیروی امر ما و خواستن آن ورع است پس خود را به آن بیارایید خدا رحمتتان کند و دشمنان ما را با آن سرکوب کنید خداوند مقام بلندتان بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری گفت: از جمله مناسبت‌های مهم هفته پیش‌رو 15 رمضان روز میلاد سبط اکبر امام حسن مجتبی (ع) است و بدین مناسبت هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام نامگذاری شده است.

وی با تبریک این مناسبت افزود: رسولخدا (ص) در تبیین جایگاه امام مجتبی (ع) می‌فرماید او سالار جوانان اهل بهشت است و او حجت الهی بر امت است، فرمان او فرمان من، سخن او سخن من است هر کس از او پیروی کند از من است و آنکـه از فرمانش سرپیـچی کند از من نیسـت.

امام جمعه خوی گفت: کمک‌های امام حسن مجتبی (ع) به نیازمندان در دو بخش خلاصه می‌شود یکی کمک‌های مستمر که عده‌ای از نیازمندان و ایتام از امام مستمری دریافت می‌کردند و منابع این قبیل کمک‌ها موقوفات رسول خدا (ص)، امیرمؤمنان (ع)، فاطمه زهرا (س) و اموال شخصی امام و از طریق صدقات و بیت‌المال بود و دیگری کمک‌های مقطعی بعضی از اشخاص و نیازمندان به‌صورت مقطعی به آن بزرگوار مراجعه می‌کردند و امام نیازهای آنان را برطرف می‌فرمود و در پاسخ معترضان می‌فرمود من هم نیازمند و محتاجی هستم به درگاه خداوند که دوست ندارم او مرا دسـت خالی بـرگردانـد.

شکوری با اشاره به سالروز معراج پیامبر خدا (ص) اظهار کرد: در زمینه معراج موضوعات مهمی مطرح است که معراج پیامبر (ص) از دیدگاه قرآن، معراج از دیدگاه روایات، مباحث کلامی و اعتقادی معراج، معراج از دیدگاه دانشمندان اسلامی، هدف از معراج پیامبر (ص)، جسمانی بودن معراج پیامبر (ص) و امکان معراج از نظر علوم روز و اعجاز الهی بودن معراج از آن جمله است.

وی با اشاره به فلسفه معراج گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، خداوند هرگز مکانی ندارد و زمان بر او جریان نمی‌یابد و لکن می‌خواست ملائکه و ساکنان آسمانش را با قدم گذاشتن پیامبر در میان آنها احترام کند و نیز شگفتی‌های عظمتش را به پیامبرش نشان دهد تا پس از بازگشت برای مردم بازگو کند.

خطیب جمعه خوی با تسلیت 19 رمضان روز ضربت خوردن امیرمؤمنان (ع) اظهار کرد: از جمله مظلومیت‌های آن بزرگوار این بود که در دوران خلافت ظاهری و کوتاه ایشان سه گروه پیمان‌شکنان (جملی‌ها) و از دین خارج شدگان (خوارج) و ظالمان و طغیانگران (معاویه و پیروان او) در برابر آن حضرت قد علم کرده و سه جنگ ناجوانمردانه بر آن بزرگوار تحمیل کردند.

شکوری به جایگاه شب قدر از دیدگاه قرآن پرداخت و افزود: مباحث مربوط به شب قدر در قرآن در 2 سوره قدر و دخان به صورت جامع مطرح شده است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به فرمایشات و هشدارهای مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اظهار کرد: از منظر رهبر معظم انقلاب برخورداری از روحیه، ذهن و عمل انقلابی درس بزرگ امام است و راز موفقیت امام به صحنه آوردن و در صحنه نگه داشتن مردم بود و اسلام ناب محمدی از جمله اصول امام بود که نه اسیر تحجر است و نه اسیر التقاط.

هدف داعش ضربه زنی به تمام آزادی‌خواهان است

امام جمعه شاهین‌دژ نیز در خطبه‌های این هفته نماز با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: اگر به حوادث دورای امامت ایشان توجه کنیم به‌خوبی متوجه نقش و جایگاه نفوذی‌ها در تضعیف آن حضرت می‌شویم که در شرایط سخت ایشان را تنها گذاشتند.

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین نقی باقری با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بیان کرد: از 99 سناتور آمریکایی 92 نفر به طرح تحریم‌های ایران رای مثبت داده‌اند یعنی اینکه برجام هیچ تاثیری ندارد و باید برای حل مشکلات اقتصادی مانند بیکاری و تورم تدبیر کرد.

امام جمعه شاهین‌دژ با محکوم کردن حادثه تروریستی تهران تصریح کرد: عده‌ای از لفظ چهارشنبه سفید استفاده کردند که باید از ملت ایران عذر خواهی بکنند چرا که چهارشنبه خونین بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب افزود: رهبری از کلمه ترقه بازی: برای این حرکت دشمنان استفاده کردند چرا که هیچ‌گونه تاثیری بر اتحاد و انسجام ایران اسلامی ندارد.

باقری گفت: هدف داعش این بود که به تمام آزادی‌خواهان و به تمام افرادی که ایران را الگوی خود قرار می‌دهند بگوید که حرم و مرقد رهبر کشور که با حضور یک ششم جمعیت کشور تشییع شده بود و نیز پارلمان یعنی مرکز دموکراسی این کشور را به تصرف خود درآورده است که خوشبختانه با حضور رزمندگان بسیجی و پا در رکاب ناکام ماندند.

وی با یادآوری بیانات رهبر انقلاب در جمع افطاری دانشجویان در خصوص سند 2030 اظهار کرد: رهبری فرمودند که عده‌ای معتقدند که در مورد سند 2030 گزارش غلط داده‌اند اما مساله اساسی این است که چه گزارش غلط بدهند و چه گزارش صحیح، نباید در کشوری که متفکران و صاحب اندیشان زیادی دارد چند نفر در خارج از کشور برای آن تعیین و تکلیف بکنند.

وی افزود: رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کردند که در انتخابات تخلف صورت گرفته و باید با متخلفان برخورد شود چرا که نباید مردم مایوس شوند.

کسانی که توانایی مالی دارند از نیازمندان و ایتام حمایت کنند

امام‌جمعه سلماس نیز در خطبه‌های این هفته نماز با تبریک و تهنیت فرارسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: روز میلاد امام حسن (ع) به‌روز اکرام نیز نام‌گذاری شد چراکه این امام بزرگوار از همان دوران کودکی به امام ایثار و اسوه، جود و بخشش و الگوی کرامت و بزرگواری معروف و مشهور شد و دوستاران اهل‌بیت باید از این امام معصوم الگو بگیرند و کسانی که توانایی مالی دارند، در فکر ایتام و نیازمندان باشند.

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یادکرده و سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است و در تمام سال، شبی به‌خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های شب قدر بخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان است بنابراین باید تلاش کرد تا این فیض عظمای الهی شامل حال انسان شود.

امام‌جمعه سلماس با محکوم کردن حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) بیان کرد: کسانی که گفتند جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم بدانند که باوجود ارده ملت ایران و نیروهای مسلح قدرتمند، هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و به فرموده مقام معظم رهبری، این ترقه‌بازی‌ها هیچ تأثیری در اراده ملت ایران ندارد.

نسل جدیدباآرمان و اصول امام خمینی (ره) آشنایی شود

امام‌جمعه ماکو نیز در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در 14 و 15 خرداد در حرم امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضور حماسی و گرم مردم در 14 و 15 خرداد در حرم امام خمینی (ره) بعد از گذشت نزدیک 40 سال نشان داد که مردم همیشه پای انقلاب و نظام و ولی‌فقیه ایستاده‌اند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما باید از خط و آرمان‌های امام (ره) مراقبت کنیم تا اصول امام دچار تحریف نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری افزود: شایسته است تا نسل جدید را با آرمان‌ها و اصول انقلاب امام(ره) آشنا کنیم و موفقیت ملت ایران مرهون انقلابی گری است درحالی‌که برخی گمان می‌کنند انقلابی‌گری با عقلانیت در تضاد است غافل از اینکه عقلانیت واقعی همان انقلابی‌گری است و برخی‌ها گمان می‌کنند عقلانیت چنین است که با مقابله باقدرت ها، خودمان را به چالش نکشیم و سازش کنیم چراکه هزینه دارد، درصورتی‌که مقام معظم رهبری فرمودند برخی سازش‌ها هزینه دارد.

وی ضمن اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان توصیه کردند که دانشجویان نگاه نقادانه همراه با دلسوزی داشته باشند اما در مقابل دشمن این نگاه قاطعانه و خصمانه باشد، رکن اساسی دانشگاه دانش است و ملت ایران قدرتمندانه به حرکت خود ادامه می‌دهد.

امام‌جمعه ماکو با اشاره به فرارسیدم روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: کرم و سخاوت امام حسن مجتبی علیه‌السلام به حدی بود که در روایت آمده است که هیچ‌گاه سائلی را رد نکرد و در برابر درخواست او «نه» نگفت. به همین دلیل است که او را کریم آل طه می‌خوانند.

محکومیت حملات تروریستی تهران

امام جمعه بوکان نیز در خطبه‌های امروز نماز با محکوم کردن حادثه تروریستی تهران اظهار کرد: هدف از این حادثه ایجاد تفرقه و نفاق بین اقوام ایرانی و از بین بدن آرامش در کشور بود که خوشبختانه نیروهای هوشیار امنیتی و اطلاعاتی ما نگذاشتند که دشمن به هدف شوم خود برسند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده بیان کرد: کسانی که جملات تروریستی را انجام دادند منتخب و اجیر شده دست دشمنان اسلام و ایران عزیزمان بودند که با این کار می‌خواستند آرامش و اتحادی را که در کشور ما برقرار است و مردم هم به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتماد دارند و به آن رای داده‌اند و از آن با شرکت در انتخابات‌های مختلف محفاظت می‌کنند را از بین ببرند اما خیالی باطل بیش نبود چون ما با تمام وجود و جان بر کف از نظام جمهوری اسلامی محافظت می‌کنیم.

وی افزود: ما از هر قوم و نژادی که باشیم این حمله تروریستی را محکوم و به کمک نیروهای سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعات انتقام خون‌های بی‌گناه را که در این حملات جنایتکارنه به ناحق ریخته شد را میگیریم.

خلیفه زاده در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان گفت: رمضان فرصتی است که انسان به خود بیاید و با تزکیه نفس اعمال خود را بسنجد و اصول دین اسلام را در زندگی خود برقرار کند تا هم در زندگی شخصی و هم در اجتماع موفق باشد.

امام جمعه بوکان بیان کرد: دستگیری از نیازمندان و فقرا در این ماه مبارک نباید فراموش شود چون خداوند سبحان انسان‌های توانمند را نماینده خود در زمین قرار داده تا به یاری نیازمندان بشتابند و فقر و محرومیت را از بین ببرند و سبب آرامش و صلح و برابری در اجتماع باشند و از همه مهتر اتحاد خود را حفظ کنند.

ملت ایران از هر قوم و نژادی متحدانه مقابل تروریست ایستاده است

امام جمعه پیرانشهر هم در خطبه‌های امروز نماز جمعه با محوک کردن حوادث تروریستی تهران اظهار کرد: تروریست‌ها با حملات دیروز به دو نقطه و مکان مهم کشور عزیزمان نشان دادند که برای از بین بردن آرامش و امنیت کشور ما از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند و از هر طریقی می‌خواهند در کشور ما نفوذ کنند.

ماموستا مصطفی محمودی بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی اگر از طریق خاک نتوانستند در ما نفوذ کنند اکنون با حملات تروریستی و عملیات جنایتکارانه می‌خواهند سبب ناامنی در کشور و ایجاد تفرقه شوند اما باید بدانند که ما مانند همیشه و از هر قوم و نژادی جان بر کف از کشورمان و نظام جمهوری اسلامی که یادگار امام راحل(ره) است حفاظت می‌کنیم.

محموی افزود: ما به شدت این حملات تروریستی را محکوم و از مردم عزیزمان می‌خواهیم که بیش از پیش اتحاد خود را حفظ و فریب وسوسه و توطئه دشمن را نخورند همانطور که در دو روز اخیر بعد از حملات تروریستی ثابت شد که مردم کشور ما با هر رنگ و نژاد و قوم و قبیله‌ای باشند با حملات تروریستی مقابله و آن را محکوم می‌کنند.

امام جمعه پیرانشهر در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با بر شمردن فضیلت‌های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: خواندن قرآن در این ماه مبارک بیش از هر زمان دیگری ثواب دارد که انتظار می‌رود مسلمانان عزیز این امر را فراموش نکنند و آموزه‌های قرآنی را الگوی زندگی خود قرار بدهند و نیز با تزکیه نفس در این ماه که فرصتی برای خودسازی است در اعمال خود بازنگری داشته باشند و نیز کمک به نیازمندان را فراموش نکنند.

وی همچنین با تاکید براهمیت دادن به منابع طبیعی و حفظ آن بیان کرد: با آغاز این فصل که مردم بیشتر ایام تعطیل خود را در بیرون می‌گذرانند انتظار می‌رود که با آگاهی کامل از مناطق تفریحی به بیرون سفر کنند و نیز در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند و به آن آسیبی نرسانند چون طبیعت و منابع موجود در آن لازمه زندگی بشر و تداوم آن است.

انتهای پیام/

R41361/P1377/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۹۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی از فعالیت یک سامانه بارشی از روز جمعه (۳۱ فروردین) تا دوشنبه (۳ اردیبهشت) در بیشتر استان‌های کشور خبر داد و در پی آن هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد. این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

در روز جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در روز شنبه شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود.

برای روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) فعالیت سامانه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز سامانه بارشی یاد شده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس را در بر خواهد گرفت.

از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

کد خبر 6082068 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است