Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:59:13 GMT

شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۱۸۴۷۸

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که شایعه گرانی مسکن، کمکی به رونق این صنعت نمی‌کند بلکه موجب رکود می‌شود.

محمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در چند روز اخیر از گوشه و کنار خبر گران شدن ساختمان و به تبع آن کرایه خانه شنیده می شود، با توجه به زمان تغییر و جابجایی افراد مستاجر این موضوعات تنها موجب نگرانی در جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صنعت ساختمان و مسکن را می توان به عنوان موتور محرکه اقتصاد نامید زیرا بسیاری از مشاغل و صنایع وابستگی مستقیم به این صنعت دارند، عرضه و تقاضا در بازار مسکن به حد قابل قبول رسیده و شایعه گرانی کمکی به رونق این صنعت نمی کند بلکه موجب رکود نیز می شود.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس ادامه داد: میزان نقدینگی در دست مردم و قدرت خرید افراد نیازمند مسکن فاصله قابل قبول داشته و شایعه گرانی موجب رکود دوباره خواهد شد، لذا بر اساس احکام مندرج در قانون برنامه ششم توسعه ماده 59 دولت مکلف است در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به مقاوم سازی و احیاء بافت فرسوده و تکمیل مسکن مهر و ارائه تسهیلات و حمایت از مسکن روستایی اقدام کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: تنها تغییر در نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین نرخ سود سپرده های بانکی می تواند به گردش سرمایه توسط مردم از بانکها به حوزه مسکن کمک کند و باعث رونق و اشتغال در این صنعت شود، لذا شایعات موجود در جامعه که توسط بنگاه‌ها و املاک ایجاد می شود تنها موجب نگرانی مردم خواهد شد و کمک به خروج رکود از صنعت ساختمان را نخواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولین وزارت راه و شهرسازی این موارد را باید مورد بررسی قرار داده و از طریق مشاورین املاک که متولیان این بخش هستند موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۱۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک»، در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود و مردم نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و افزود: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان‌پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، بیان کرد: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود
  • ذاکری: پیام امام در حوزه مسکن فراموش شد! باید به همان مسیر برگردیم / «آرامش قبرستانی» مسکن افتخاری ندارد / رکود مسکن، درمان مشکلات اقتصادی کشور نیست / سیاستگذاران از لجبازی با متغیرهای اقتصادی دست بردارند
  • فروش دلاری، تخلفی محرض در صنعت ساختمان