Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@20:28:32 GMT

رشد ۱۲ درصدی تناژ بارگیری در راه آهن یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۴۱۲۷۳

رشد ۱۲ درصدی تناژ بارگیری در راه آهن یزد

تین نیوز |

مدیرکل راه آهن یزد از رشد ۱۲درصدی تناژبارگیری طی دو ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی درباره میزان حمل بار توسط راه آهن یزد گفت: این اداره کل طی۲ ماهه سال جاری ۲میلیون و۷۵۰هزار تن مواد معدنی وکنستانتره بوسیله ۳۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه واگن به مقاصد فولاد اصفهان واهواز و دیگر نقاط کشور و بخشی نیز جهت صادارت به بندرعباس حمل کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بار خالص حمل شده در این راه آهن طی دو ماه گذشته یک میلیارد و یک میلیون تن کیلومتر و همچنین در شاخص تن کیلومتر مبداء - مقصد نیز یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۰ و ۱۵ درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد، در دوماهه سال جاری ۹۵۰ هزار تن محموله در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است .

داودی با اشاره به عملکرد بارگیری روزانه سنگ آهن مرکزی ایران ( چغارت) افزود: روزانه به طور متوسط ۱۴ هزارو ۶۲۳ تن سنگ آهن بوسیله ۱۷۹ واگن بارگیری وبه کارخانجات ذوب آهن حمل می شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته

امین دوست محمدی اظهار کرد: منابع تملک دارایی های سرمایه ای استان از ۳۴۸ میلیارد تومان در سال ۹۹ به یک هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ معادل ۴۴۱ درصد رشد و پنج برابر افزایش در دولت سیزدهم رسید.

وی افزود: تخصیص اعتبار که یکی از مهمترین مباحث در حوزه اعتبارات است از ۱۵۹ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ قبل از استقرار دولت با ماهیت ۵۰ درصد اسناد خزانه، به یک هزار و ۱۸۰میلیارد تومان در سال گذشته رسید و ۷.۵ برابر افزایش یافت که بالغ بر ۹۶ درصد بصورت نقد توزیع شد و این اعتبارات ورای اعتبارات تخصیصی دور اول سفر رییس جمهور به استان ایلام است.

دوست محمدی به رویکرد کاهشی سن تکمیل پروژه ها به دلیل مدیریت صحیح منابع اشاره و اضافه کرد: زمان بندی تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال ۱۴۰۱ از هفت سال و هشت ماه به ۶ سال و هشت ماه با اولویت طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالا کاهش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۱۶۶ طرح نیمه تمام در استان وجود داشت که اکنون این طرح ها به یک هزار و ۶۵ طرح کاهش یافته است در حالی که همان سال استان ۶۳ درصد افزایش اعتبارات را تجربه کرد اما بجای افزایش تعداد پروژه ها، این هزینه ها در مسیر تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته مدیریت شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد: استان هم اکنون دارای یک هزار و ۶۵ طرح و پروژه نیمه تمام است که برای این طرح و پروژه ها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود اما به دلیل اطاله های صورت گرفته که گاه عمر برخی پروژه های نیمه تمام را به ۱۹ سال رساند، اکنون تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در خصوص تورم سالانه هم گفت: کنترل تورم به معنی کاهش قیمت ها نیست بلکه باهدف کاهش سرعت افزایش قیمت ها است و هر میزان رتبه به یک نزدیکتر باشد نرخ تورم بالاتر است هرچند آنچه در محاسبات بیش از رتبه استان اهمیت دو چندان دارد، رویکرد کاهشی در سرعت افزایش قیمت هاست.

دوست محمدی اضافه کرد: با اعلام مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی، استان ایلام با ۵۰.۹ درصد در سال ۱۴۰۱ رتبه پنجم تورم سالانه را داشت و در سال ۱۴۰۲ بر اساس مرکز آمار ۴۳.۱ درصد و رتبه ۱۲ را کسب کرد که در این میان نکته قابل تامل کاهش ۷.۸ درصدی سرعت تورمی نسبت به سال گذشته است که رابطه معناداری با رشداقتصادی ۳.۶ درصدی استان در سال ۱۴۰۱ که بالاتر از متوسط ملی است، دارد.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت های مغفول در اقتصاد استان می طلبد با برون سپاری طرح ها، پروژه ها و خدمات قابل واگذاری، نرخ مشارکت اقتصادی را در رشد اقتصادی استان که بر تقویت زایش اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید تاثیر قابل تاملی دارد، بهبود ببخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام
  • رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان
  • رشد ۲۸ درصدی جابجایی مسافر در خوزستان
  • صادرات به افغانستان با رشد ۱۳ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسید
  • رشد ۲۸ درصدی جابجایی مسافر از پایانه‌های مسافربری خوزستان