Web Analytics Made Easy - Statcounter

60 میلیون مترمکعب آب از سد شهید رجایی برای آبیاری 21 هزار هکتار شالیزار حومه تجن ساری جاری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر امور منابع آب ساری و میاندرود گفت: 60 میلیون مترمکعب آب از ابتدای فصل زراعی تاکنون 60 از سد شهید رجایی برای آبیاری 21 هزار هکتار از اراضی شالیزاری دشت تجن رها سازی شد .

طوسی درباره وضعیت آبی دشت تجن از جمله سد شهید رجایی گفت: بارش امسال در حوزه تجن در مقایسه با سال گذشته حدود 20 درصد وروان آب حدود 30 درصد کاهش یافت و میزان آبی که پشت سد شهید رجایی ذخیره شده است حدود 130 میلیون مترمکعب بوده که تاکنون با طرح نوبت‌بندی در دشت تجن حدود 50 درصد آب ذخیره شده مصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب ساری و میاندرود افزود: گرچه زمان زیادی تا پایان فصل زراعی باقی مانده ولی باید با تلاش مضاعف و صرفه جویی، با آب موجود دشت را مدیریت کنیم و برای این کار مجبوریم هر 24 ساعت یک‌بار دریچه‌های کشاورزی و سردهنه ها را مسدود و دو باره بازگشایی کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: امسال تعداد ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار، کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

وی با اعلام اینکه برداشت گندم در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شده است، خبر داد: برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در هندیجان انجام شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است و ۲۰ درصد بقیه مربوط به شهرهای شمالی حدود ۲ هفته آینده برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه هزار کمباین برداشت گندم خوزستان را برعهده دارند که از این میزان ۶۰۰ کمباین از استان و بقیه از استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، خراسان و اصفهان هستند.

کد خبر 6081286

دیگر خبرها

  • سال گذشته حدود ۱۲میلیون و ۶۸۵هزار مسافر در فرودگاه مهرآباد پذیرش شدند
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • خبر تازه وزیر کار درباره ادامه‌ طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی
  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • استقبال از طرح «کالابرگ الکترونیکی» حدود ۹۵ درصد است