Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديركل راه و شهرسازي، گفت: پروژه ساخت آزاد راه شيراز اصفهان هم‌اينك در هفت قطعه فعال و تاکنون 55 درصد پيشرفت داشته است.

به گزارش آريا از شيراز، فيروز تكاور در يك نشست خبري به جزئيات کامل پروژه ساخت آزادراه شيراز اصفهان اشاره کرد و گفت: كل مطالبات پيمانكاران از اين اداره كل حدود 350 ميليارد تومان است كه امسال دولت توجه ويژه‌اي به تامين و پرداخت اين مطالبات دارد و اميد است تا پايان سال بخش زيادي از آن پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکاور، افزود: علي‌رغم تمام محدوديت‌هاي مالي و گستردگي پروژه‌هاي راه و شهرسازي در فارس، در سال‌هاي 94 و 95 حدود 150 ميليارد تومان از كل بدهي پيمانكاران پرداخت شده و اين مطالبات كاهش پيدا كرده است.

او با بيان اينكه سه پروژه راه‌آهن در استان فارس در دست اجرا و يك پروژه در دست مطالعه است، اظهارداشت: حدود 100 كيلومتر از پروژه 349 كيلومتري راه‌آهن شيراز، گل‌گهر، سيرجان، حدود 100 كيلومتر از پروژه خط آهن شيراز، بوشهر، عسلويه و حدود 5 درصد از پروژه 585 كيلومتري راه‌‌آهن شيراز، جهرم، لار، بندرعباس، اجرايي شده است.

وي پيشرفت كند پروژه‌هاي خط‌آهن را به‌دليل مشكلات اعتباري دانست و ابراز اميدواري كرد كه امسال شاهد تسريع روند پروژه‌ها باشيم و گفت: طرح مطالعه پروژه راه‌آهن شيراز، اهواز نيز در دستور كار است كه با توجه به مشترك بودن بخشي از اين پروژه با خط آهن شيراز، بوشهر، عسلويه، بايد مطالعات تكميل شود.

مديركل راه و شهرسازي فارس در خصوص ايمن‌سازي تردد در مسير سيرجان به شيراز، كه طي دوسال گذشته شاهد حوادث متعددي در آن بوده‌ايم نيز گفت: بخش عمده‌اي از مسير شيراز به سيرجان، در محدوده شيراز تا ني‌ريز جز 4 كيلومتر از مسير، جاده بزرگراهي است؛ محدوده ني‌ريز به قطروئيه نيز كار چهار بانده كردن مسير آغاز شده و در 4 قطعه در حال انجام است.

او با بيان اينكه تنها 40 كيلومتر از مسير قطروئيه به سيرجان در محدوده راه‌هاي فارس، نيازمند تعريض است، گفت: تا پايان امسال حداقل 30 كيلومتر از اين مسير نيز به چهاربانده تبديل خواهد شد.

تكاور در خصوص با تاكيد براينكه از 15 سال قبل تاكنون، بحث ارتقاء راه‌هاي استان فارس در دستور كار قرار داشته است،‌گفت: فارس در مقايسه با ساير استان‌ها در حوزه راه از استان‌هاي برخوردار محسوب مي‌شود اگرچه هنوز فارس مسير آزادراهي ندارد اما هيچ يك از محورهاي اصلي استان وجود ندارد كه چهاربانده نشده يا در دست اقدام نباشد.

او با تصريح اينكه آنچه در حوزه راه‌ها اتفاق افتاده، مربوط به دوران حاكميت جمهوري اسلامي است كه در سال‌هاي متفاوت شدت و ضعف داشته، گفت: با همه تنگ‌ناهاي مالي موجود، براساس اعداد و ارقام موجود در اين 15 سال و خصوصا در 4 سال اخير رشد خوبي در حوزه راه‌ها را شاهد بوده‌ايم.

تكاور در خصوص فعاليت‌هاي 4 ساله دولت تدبير و اميد گفت: طي اين مدت 830 كيلومتر مسير بزرگراهي و 1400 كيلومتر مسير راه روستايي احداث شده است.

مديركل راه و شهرسازي فارس بزرگترين پروژه ملي راه‌سازي كشور را مسير آزادراهي شيراز اصفهان اعلام و اضافه كرد: طي سال‌هاي 93 تاكنون شاهد رشد 31 درصدي در اين پروژه بوده‌ايم و اين ناشي از نگاه و حمايت ويژه استاندار فارس و پيگيري‌هاي انجام شده است.

تكاور اعتبار پيش‌بيني شده براي بخش راه استان فارس در سال 95 را 3 هزار و 600 ميليارد ريال اعلام و اضافه كرد: هم‌اينك در استان فارس به واسطه اقدامات انجام شده در حوزه بزرگراهي و راه‌هاي اصلي با مشكلات بسيار محدودي مواجه هستيم و در بخش راه‌هاي فرعي و روستايي اقدامات عمراني در حال انجام است.

پروژه آزادراه شيراز اصفهان مهمترين پروژه آزادراهي كشور

مديركل راه و شهرسازي با يادآوري اينكه پروژه آزادراهي شيراز اصفهان، شامل مسير حد فاصل ايزدخواست تا شيراز به طول 222 كيلومتر را شامل مي‌شود، گفت: هم‌اينك كار در هفت قطعه اين پروژه با قوت ادامه دارد و پيشرفت كار به 55 درصد رسيده است.

تكاور با يادآوري اينكه پيشرفت پروژه در سال 93 حدود 24 درصد بوده است، گفت: ظرف مدت كمتر از 2 سال اين عدد به 55 درصد رسيده و از كل 2 هزار ميليارد تومان اعتبار مورد نياز تاكنون هزار ميليارد آن پرداخت شده است.

وي با بيان اينكه پروژه آزادراهي شيراز اصفهان با مشاركت وزارت دفاع اجرا مي‌شود، گفت: علي‌رغم اينكه سهم هر يك از شركاي پروژه 50 درصد تعين شده، دولت تاكنون 750 ميليارد تومان و وزارت دفاع 250 ميلياردتومان در اين پروژه سرمايه‌گذاري كرده‌اند.

تكاور با تصريح اينكه آزاد راه شيراز اصفهان هيچ بدهي ندارد، گفت: پيش‌بيني ما با توجه به در نظر گرفتن جميع جهات در اقدامات عمراني و اجرايي، اين است كه تا پايان سال 97 اين پروژه آزادراهي آماده بهره‌برداري باشد.

مديركل راه و شهرسازي استان فارس همچنين گفت: براي استان فارس 111 هزار و 16 واحد مسكن مهر پيش‌بيني شده بود كه تاكنون 98 هزار و 392 واحد آن تكميل و به بهره‌بردار واگذار شده است؛ 12 هزار و 624 واحد تحويل نشده هم 85 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تا نيمه سال 95 آماده بهره‌برداري مي‌شود.

تكاور با تصريح اينكه پرونده مسكن مهر استان فارس تا شهريور امسال بسته خواهد شد،‌ گفت: از كل واحدهاي تكميل شده در فارس 40 هزار و 804 واحد در دوران چهارساله دولت تدبير و به سرانجام رسيد؛ دولت تاكنون 2 هزار و 330 ميليارد تومان بابت احداث واحدهاي مسكن مهر تسهيلات پرداخت كرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تا ششم فروردین ۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۰۵ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس دیدن کردند.

شهرداری شیراز و میراث فرهنگی استان هم با ایجاد برنامه‌های شاد و مفرح در فضا‌های گردشگری از این مسافران پذیرایی می‌کنند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری