Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: امسال افزایش غیر قابل انتظاری در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو در کشور نداشته ایم.

به گزارش «قدس آنلاین»، دکتر محمد مهدی گویا با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو امسال در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بیشتر دیده شده است، افزود: امسال کمترین موارد مرگ و میر این بیماری را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با دام، ذبح دام و گزش کنه روی بدن دام به انسان منتقل می شود، گفت: همچنین این بیماری از طریق تماس با فرد مبتلا به این بیماری به خصوص افرادی که در بیمارستان بستری هستند و تماس با خون و ترشحات بدن فرد مبتلا به این بیماری انتقال می یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع سالانه این بیماری در فصل بهار و تابستان در برخی از مناطق کشور، افزود: آموزش و اطلاع رسانی در مورد پیشگیری از ابتلا به این بیماری یکی از اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با این بیماری است تا مردم بیشتر از خود مراقبت کنند و کمتر در تماس با دام باشند و یا در هنگام تماس با دام، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

گویا بر لزوم رعایت تمامی نکات بهداشتی هنگام ذبح دام تاکید کرد و افزود: ذبح دام باید به شیوه مدرن انجام شود و تحت نظر سازمان دامپزشکی و زیر مجموعه های آن صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام شبهای قدر در ماه مبارک رمضان و توزیع نذری در این ماه، تاکید کرد: باید افرادی که نذری دارند خود از ذبح دام جدا خودداری کنند و این اقدام را به سازمان دامپزشکی و زیر مجموعه های آن بسپارند و گوشت را از مراکز معتبر خریداری کنند چرا که در غیر اینصورت ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو امسال در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بیشتر دیده شده است، افزود: امسال کمترین موارد مرگ و میر این بیماری را شاهد بودیم و از ابتدای سال ۴۶ نفر مبتلا به این بیماری شدند و ۳ نفر هم به دلیل تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی فوت کردند.

گویا افزود: هر ساله بین ۵۰ تا ۱۰۰ مورد و به ندرت بیش از ۱۰۰ مورد این بیماری را شاهد بودیم و امسال افزایش غیر قابل انتظاری در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه اخبار و فیلم های منتشر شده در فضای مجازی باعث نگرانی مردم می شود، گفت: بهتر است مردم از این اقدام پرهیز کنند چرا که این بیماری نسبت به سایر بیماری ها متفاوت است.

گویا بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی کادر درمانی، آزمایشگاه و تمامی افرادی که با این بیماران و یا با خون و ترشحات آنها سر و کار دارند، تاکید کرد و گفت: این افراد باید از لباس و دستکش و عینک مخصوص به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت استفاده از لباس و دستکش و عینک مخصوص به هنگام مواجهه با این بیماران را غیر معمول نداشت و افزود: این اقدامات رعایت اصول اولیه بهداشتی است و اتفاق غیر معمولی نیست که برخی افراد بخواهند از آن فیلم تهیه کنند.

گویا افزود: در صورتی که فرد مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت کند، در شرایط ویژه با رعایت کامل ضوابط شرعی دفن می شود که البته دفن این افراد با روش های عادی متفاوت است و همه این اقدامات به منظور پیشگیری از تماس با اجساد و انتقال بیماری است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۵۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره وضعیت کلی بیمار، گفت: بیمار خانم ۲۳ ساله است که به دلیل ابتلاء به «سندرم لی» و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز این بیمار کار گذاشته شود.

به گفته زالی، در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره سندرم لی توضیحاتی داد و گفت: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلا است، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

زالی با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری ۱۸ ساله انجام شد.

کد خبر 6087433 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است