Web Analytics Made Easy - Statcounter

آب و فاضلاب شهری مازندران در واکنش به درج گزارش مردمی خبرگزاری تسنیم، معتقد است: کمبود آب شرب ساری با انتقال آب سد شهید رجایی به مرکز استان رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب شهری مازندران، با توجه به درج گزارشی مردمی با عنوان تداوم قطعی آب مشترکان مازندران در ماه صیام/ کانون بحران در مرکز شهر ساری، در خبرگزاری تسنیم 23 خرداد 96 به منظور تنویر افکار عمومی جوابیه ای ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جوابیه آمده است: آب شرب شهر ساری از طریق آب‌های زیرزمینی، چاه‌ها و آب سطحی تامین می‌شود. طی سالهای اخیر به دلیل کمبود آب در این شهر، استفاده از آب‌های جمع آوری شده در پشت سد شهید رجایی با همکاری آب منطقه ای مازندران در دستور کار قرار گرفت به طوری که با تحویل‌گیری بخشی از تامین آب شهر ساری به میزان 500 لیتر در ثانیه از آب تصفیه‌خانه سلیم بهرامی( سد شهید رجایی) این مشکل تا حدودی برطرف شد.

از سویی دیگر با توجه به افزایش گرمای هوا و افزایش میزان مصرف آب، مشترکان در برخی از مناطق با افت فشار آب مواجه می‌شوند که از طریق بالانس کردن شبکه و کاهش فشار آب در طول شب و افزایش میزان ذخیره‌سازی آب در مخازن این شهر، این مشکل برطرف شد.

در مواردی به دلیل اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در سطح شهر، با شکستگی و یا جابجایی خطوط انتقال آب مواجه می‌شویم که در برخی از این اتفاقات قطع و یا کاهش فشار آب اجتناب ناپذیر بوده که از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و شبکه‌های مجازی به شهروندان گرامی اطلاع رسانی و در صورتی که عملیات ترمیم و یا جابجایی خطوط زمان‌بر باشد در صورت نیاز از طریق تانکر سیار اقدام به آبرسانی می‌شود.

با توجه به گزارش درج شده و عنوان قطعی آب در بلوار خزر، خیابان مدرس تا خیابان ساعت، کارکنان امور آبفای شهری ساری بر اساس وظیفه محوله خود و به منظور بررسی و رفع کمبود آب به این مناطق اعزام شدند.

برای حصول اطمینان از دلیل این مشکل و رفع آن، ساکنان این خیابان‌ها ضمن تماس با شماره ارتباط مردمی (33214680) و یا امور آبفای شهری ساری به شماره 33366404 نشانی دقیق محل را به همکاران ما اطلاع تا کارشناسان برای رفع این مشکل در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

درباره کیفیت آب شرب شهر ساری باید اذعان کرد: آب آشامیدنی سالم به آبی می‌گویند که عاری از هرگونه مواد مضر اعم از عوامل میکروبی و شیمیایی که سلامت آحاد مردم جامه را تهدید می‌کند، باشد.

از سویی دیگر آب آشامیدنی شهروندان ساروی از منابع آب زیرزمینی مطمئن تامین می‌شود که جنبه‌های کیفی آن شامل کیفیت میکروبی، شیمیایی، فیزیکی، ریزآلاینده‌های آلی و معدنی، مطابق استانداردهای بین المللی و کشوری (WHO) و استاندارد 1053 ارزیابی می‌شود.

بر اساس دستورالعمل‌های کنترل کیفیت آب، تمامی آزمون‌های مرتبط با سلامت آب توسط آزمایشگاه مرجع این شرکت انجام و نتایج آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان متولی امر سلامت جامعه قرار می‌گیرد که هرگونه عدم انطباق مشخص شده در فرآیند ارائه آزمون‌های کیفی به صورت جدی و در کوتاه ترین زمان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

R41358/P1377/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۷۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: سال گذشته ۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات ملی برای اجرای سامانه نوین آبیاری در شهرستان ساری هزینه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: سامانه‌های نوین آبیاری کم فشار تجمیعی برای انتقال آب و سامانه آبیاری قطره‌ای در طرح‌های انفرادی از این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: ۲ پروژه سامانه نوین آبیاری کم فشار تجمیعی انتقال آب در روستا‌های عباسعلی کش و حمید آباد این شهرستان در سطوح ۲۷۷ و ۸۸ هکتار، سامانه آبیاری قطره‌ای طرح‌های انفرادی در سطح ۲۶ هکتار اجرا شد.

این مسئول افزود: اعتبار هزینه شده در روستای عباسعلی کش بالغ بر ۵۷ میلیار ریال، روستای حمیدآباد ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و ۱۴ میلیارد ریال در طرح‌های انفرادی سامانه آبیاری قطره‌ای است.

علوی با بیان اینکه ذخیره سازی آب در آببندان در فصول غیرزراعی و استفاده از سیلاب‌های فصلی، تامین آب مطمئن در اراضی شالیزاری، کاهش تلفات آب و افزایش راندمان انتقال آب در شبکه، افزایش بهره وری در واحد سطح، کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی از مزایای اجرای این طرح است، گفت: کشاورزان در سیستم آبیاری قطره‌ای با انتقال آب از محل تامین تا محل کشت گیاهان، از کاهش نفوذ آب در مسیر انتقال و افزایش راندمان آبیاری نسبت به روش‌های سنتی بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • ساری در زمینه های مختلف باید الگوی دیگر مراکز استان ها باشد
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر