Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@06:55:13 GMT

ضرورت راه اندازی 35 پایگاه اورژانس در استان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۸۴۹۵۲

ضرورت راه اندازی 35 پایگاه اورژانس در استان


رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان تاکید کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه دولت، ضروری است 35 پایگاه در سطح استان راه اندازی شود.
 
به گزارش ایسنا، منطقه ی آذربایجان شرقی، روزبه رجایی در مراسم تودیع خود، اظهار کرد: مرکز فوریت های پزشکی از سه حوزه پیش بیمارستانی، بیمارستانی و کارگروه حوادث تشکیل شده است که بسیاری از ماموریت ها در حوزه پیش بیمارستانی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این که حوزه پیش بیمارستانی اصلی ترین بخش فعالیت های مرکز را به خود اختصاص می دهد، افزود: در سال ۹۲،  استان دارای  ۱۰۲ مرکز پایگاه اورژانس بود که در طول سه سال گذشته، یازده پایگاه مرکز فوریت های پزشکی به این مراکز اضافه شده است.

رئیس سابق مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با بیان اینکه اورژانس نوین شامل اورژانس هواپیمایی و موتوری است، اعلام کرد: اورژانس هوایی و اورژانس موتوری از سال 93 راه اندازی شده اند که در طول این سال ها با اهتمام جدی توانسته ایم این طرح را به طور سازمان یافته به انجام برسانیم. 15 درصد ماموریت های اورژانسی به صورت اورژانس موتوری انجام می شود.که در این زمینه با کمبود موتور سیکلت و راننده مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 102 پایگاه اورژانس، 22 مرکز آن در تبریز و 80 مرکز در شهرستان ها مستقر است، تاکید کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، ضروری است 35 پایگاه اورژانس در سطح استان راه اندازی شود.

رجایی افزود :ماموریت های اورژانسی انجام شده در استان به تعداد 240 ماموریت بوده است که 55 درصد این ماموریت های اورژانسی در تبریز عملیاتی شده است.به طوری که روزانه 120 الی 130 ماموریت اورژانسی در تبریز ثبت می شود.

وی در خصوص اورژانس هوایی خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته، 188 پرواز برای ماموریت اورژانس هوایی انجام شده که دراین ماموریت ها بیماران مختلفی در استان به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

وی افزود: در سال گذشته پایگاه اورژانس مرند، سهند و مجید آباد افتتاح شد، همچنین تمامی محورهای تصادف خیز استان و مختصات روستاهای استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به افزایش پایگاه های اورژانس در جاده های استان، اعلام کرد:میانگین زمان رسیدن به بیمار در سال 92، حدود 12 دقیقه بود که این زمان در حال حاضر در تبریز به 10 تا 10:30 دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های مرکز فوریت های پزشکی کمبود آمبولانس است، اظهار کرد: برای حل مشکل کمبود آمبولانس در مرکز فوریت های پزشکی، تا 2 ماه دیگر آمبولانس های جدید به سیستم اضافه می شود.

رجایی با اشاره به اینکه در استان با کمبود نیرو مواجه هستیم افزود: در زمینه نیروی انسانی، به ازای هر پایگاه اورژانس باید تعداد نیروی انسانی به 7 نفر افزایش یابد.سال گذشته متوسط نیرو در استان 4.2 نفر بود، که امیدواریم این آمار در سال جاری افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بودجه تخصیص یافته برای مراکز فوریت های پزشکی در سال 95، 32 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: این اعتبار سال جاری به 57 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. امید است، امسال بسیاری از مشکلات از قبیل تجهیزات پزشکی و ارتباطات برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد:با اقدامات موثری که در حوزه کارگروه حوادث انجام شده است موفق به کسب رتبه مقام سوم در کشور شده ایم.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۸۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این خدمات شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی، آشامیدنی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه‌ها در مناطق روستایی، دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه‌ای است.
غلامعلی جاودان افزود: دراین مدت در زمینه نظارت بر سلامت آب و مواد آشامیدنی حدود پانزده هزار و ۴۵۵ کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی استان صورت گرفته است.
وی گفت: در زمینه نظارتی، تخلفات به مراجع قضایی معرفی شدند که حدود ۱۸۳ معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت سطح استان بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان‌های دانشگاهی استان را ۳۴ هزار و ۷۶۴ تن عنوان کرد و گفت: دوازده هزار و ۱۳۲ تن هم در بیمارستان‌ها استان بستری شده اند.
جاودان افزود: درحوزه فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی هم از ۲۴ اسفند تا کنون ۶۴۰ ماموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان صورت گرفت که از این شمار ۹۵۱ مصدوم ترافیکی، و ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی فرستاده شدند.

بیشتربخوانید: ورود بیش از چهار میلیون مسافر به هرمزگان
وی گفت: امسال در دو پایگاه اورژانس هوایی بصورت بالگرد خدمات اورژانسی صورت گرفته و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تا کنون دو ماموریت و اعزام بیمار صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶ پایگاه اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • اورژانس قم به سه هزار ۶۰۰ مسافر نوروزی امداد رسانی کرد
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • سانحه رانندگی در غرب سبزوار هشت مصدوم برجا گذاشت
  • مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی
  • آغاز عملیات نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان کیش
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم