Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@23:41:06 GMT

انجام دوعمل جراحی بی سابقه در لامرد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۰۳۵۹۵

انجام دوعمل جراحی بی سابقه در لامرد

عمل جراحی انحراف ۴۵ درجه‌ای ستون فقرات و تقلیل انحراف به کمتر از ۵ درجه و جراحی دیسک گردن در شهرستان لامرد استان فارس انجام شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دکتر امیر تارخ، جراح مغز و اعصاب بیمارستان ولیعصر (عج) لامرد گفت: برای نخستین بار دو عمل دیسک گردن و انحراف ۴۵ درجه‌ای ستون فقرات را در بیمارستان ولیعصر (عج) لامرد با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عمل انحراف ستون فقرات ۸ ساعت به طول انجامید و انحراف ۴۵ درجه‌ای کمر بیمار به کمتر از ۵ درجه تقلیل یافت.
تارخ همچنین گفت: از آذر سال ۹۵ تا کنون ۱۰۷ مورد عمل ستون فقرات انجام شده است، اما عمل ترمیم انحراف ۴۵ درجه‌ای ستون فقرات، یک عمل جراحی نادر محسوب می‌شود.
وی با اشاره به انجام عمل‌های دیسک گردن در بیمارستان ولیعصر (عج) لامرد، گفت: این عمل نیز برای اولین بار به صورت شکافت گلوی بیمار، خارج کردن دیسک گردن و جایگزین کردن آن با دیسک مصنوعی انجام شد.
تارخ درخصوص وضعیت عمومی بیماران نیز گفت: حال عمومی هر دو بیمار کاملا رضایت بخش بوده و در چند روز آینده از بیمارستان ترخیص خواهند شد.
این جراح مغز و اعصاب، کسب موفقیت در انجام یک عمل جراحی نادر را حاصل تلاش همه پرسنل بیمارستان و کادر مجرب و متخصص اتاق عمل برشمرد و گفت: امکانات و دستگاهای موجود اتاق عمل تاثیر بسزایی در انجام چنین اعمالی دارد.
وی با تاکید بر لزوم تجهیز بیمارستان به دستگاه MRI خاطر نشان کرد: بیمارستان لامرد از نیروی انسانی دلسوز و متخصص برخوردار است و در صورت تجهیز بیشتر و کامل‌تر اتاق عمل، قطعا مردم شاهد انجام عمل‌های جراحی پیشرفته‌ای در آینده نیز خواهیم بود.
تارخ تاکید کرد که انجام عمل‌های جراحی فوق تخصصی، زمینه کاهش احتیاج بیماران برای اعزام به مراکز درمانی شیراز را به‌دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۰۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار و هدایت ملوان با درد شدید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملوان در حالی مقابل سپاهان قرار گرفت که مهدی تارتار در طول بازی با شور و حرارت خاصی تیمش را هدایت می‌کرد و دائما کنار خط بود تا نکات مختلفش را به بازیکنانش گوشزد کند.

با این حال پس از دقایقی تارتار از تدارکات ملوان خواست تا کلمن این تیم را به کنار خط بیاورد تا او برای لحظاتی روی آن بنشیند و استراحت کند تا درد شدید دیسک کمرش تسکین یابد.

سرمربی ملوان در چند هفته گذشته از این ناحیه احساس درد کرده و دو هفته پیش نیز به دلیل شدت درد برای ساعاتی در بیمارستان بستری شد. او احتمالا بعد از پایان فصل مجبور به انجام یک عمل دوباره روی دیسک کمر خود خواهد بود.

عکس: علی رفعتی

دیگر خبرها

  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم
  • ۱۱ مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان
  • تارتار و هدایت ملوان با درد شدید (عکس)
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان