Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@02:36:29 GMT

لزوم برخورد با مسافرکش‌های شخصی در قم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۰۶۵۸

لزوم برخورد با مسافرکش‌های شخصی در قم

تین نیوز |

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: علت نارضایتی رانندگان تاکسی در قم از کمبود مسافر، فعالیت تعداد بالای مسافرکش‌ شخصی است که باید با آن برخورد جدی شود.

مرتضی عزتی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار و 932 دستگاه انواع تاکسی در سطح شهر قم تردد می‌کند، گفت: این تعداد شامل تاکسی بی‌سیم با 900 دستگاه، نزدیک به 2400 دستگاه تاکسی خطوط، 230 دستگاه ون و حدود 2300 دستگاه تاکسی گردشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار وانت بار و هزار و 500 دستگاه سرویس مدرسه هم توسط تاکسیرانی قم ساماندهی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 21 هزار راننده با تاکسیرانی قم همکاری دارد که اگر هر کدام از این افراد سه نفر را تحت پوشش داشته باشند جمعیتی حدود 72 هزار نفر و به عبارتی یک پانزدهم جمعیت قم تحت پوشش ناوگان تاکسیرانی این شهر هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به اینکه میانگین عمر تاکسی‌های قم 9 سال و نیم بود، گفت: طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفت و بیش از یک‌هزار و 200 دستگاه نوسازی شد که در حال حاضر میانگین عمر تاکسی‌های قم به پنج سال و نیم رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد دستگاه‌های تاکسی هر شهر با توجه به تراکم جمعیت، وسعت و بافت شهری مشخص می‌شود، گفت: این تعداد برای استان قم به ازای هر 150 نفر یک دستگاه تاکسی است.

فعالیت 6 هزار تاکسی در قم

عزتی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دستگاه اعم از تاکسی گردشی و خطوط در قم فعالیت دارد، عنوان کرد: با توجه به جمعیت، این شهر نیازمند هشت هزار دستگاه تاکسی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به بافت شهری و تراکمی که در مرکز شهر قم وجود دارد و بیشتر مسیرهایی شهر هم به مرکز شهر منتهی می‌شود به همین دلیل طی چهار سال گذشته ناوگان تاکسیرانی گسترش نداشته و بیشتر تلاش‌ها در راستای نوسازی ناوگان است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در پاسخ به سؤالی درباره نارضایتی برخی از تاکسیران‌های شهر از نبود مسافر ابراز داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار خودرو شخصی در سطح شهر اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند و از طرفی دیگر برخی افراد بعد از ظهرها هم به عنوان شغل دوم جابه‌جایی مسافر را دارند که همین نکته باعث ایجاد برخی از نارضایتی‌ها در تاکسیران‌ها شده و پلیس راهور باید در این زمینه به شکل جدی‌تری اقدام کند و با مسافرکش‌های خودروهای شخصی برخورد کند.

نصب مانیتورهای تبلیغاتی

وی همچنین به طرح جدید نصب مانیتور تبلیغاتی در برخی از تاکسی‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: 50 دستگاه تاکسی مانیتورهای تبلیغاتی را در تاکسی‌های خود نصب کرده‌اند که بر اساس تصمیمات گرفته شده 60 درصد درآمد به راننده، 30 درصد به شرکت حمل و نقل و مابقی هم به شرکت تبلیغاتی تعلق دارد و چنانچه این طرح درآمدزا باشد در آینده در سایر تاکسی‌ها هم گسترش پیدا می‌کند.

عزتی در ادامه به طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: رانندگان تاکسی‌های پایین‌تر از مدل 85 می‌توانند به سایت تعیین شده برای آن‌ها مراجعه کرده و از تسهیلات نوسازی استفاده کنند و این سایت تا دو ماه دیگر همچنان باز است.

نوسازی وانت‌بارها با وام 8 درصد

وی به نوسازی وانت‌بارها هم اشاره کرد و اظهار داشت: دارندگان وانت‌بارهای قدیمی هم باید به سایت اعلام شده مراجعه کنند و تسهیلات نوسازی با وام 8 درصد دریافت و خودرو خود را نوسازی کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه نسبت به وضعیت کامیون‌ها هم هشدار داد و ابراز کرد: کامیون‌ها با سوخت دیزلی باید هر چه سریع‌تر برای دریافت پروانه حمل بار به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند در غیر این صورت سوخت خودروی آن‌ها از تیرماه قطع می‌شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه‌های قضایی سوادکوه و سوادکوه شمالی گفت: اجازه هیچ گونه سوء استفاده و تخلف در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کوه خواری در استان را نخواهیم داد و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفان، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

عباس پوریانی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی مرتبط باید به وظایف قانونی خود در خصوص حفظ محیط زیست، حراست از منابع طبیعی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل نموده و قبل از ارتکاب جرم از وقوع آن پیشگیری کنند.   رئیس کل دادگستری مازندران گفت: روسا و دادستان‌های سراسر استان در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مقابله با تجاوز به حریم رودخانه ها، در کنار مدیران استان خواهند بود، اما در صورت ترک فعل و تخطی از انجام وظایف محوله و فراهم نمودن زمینه تخلف، برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود.   پوریانی بر احقاق حقوق مردم و حفظ حقوق بیت المال نیز تاکید کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از استان اگر احساس شود، اقدامات افراد با حقوق عامه و حفظ بیت المال منافات داشته و تخریب زیست محیطی، آسیب به منابع طبیعی یا تغییر کاربری غیرمجاز را موجب شده است، قطعاً با مجرمین و متخلفین برخورد جدی، قاطع، سریع و قانونی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه