Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- کوليوند سرپرست اورژانس تهران گفت: با توجه به ترافيک شهر تهران لزوم ايجاد پد هاي بالگرد در راستاي استفاده از اين سيستم خدمات رساني در ميادين اصلي ، برج هاي بلند مرتبه و مسير هاي پر رفت و آمد در شهر تهران ضروري است.
به گزارش خبرگزاري آريا، سيصد و پنجاه و چهارمين جلسه شورا با حضور پير حسين کوليوند سرپرست اورژانس تهران همراه بود که به ارائه گزارش در ارتباط با کمبود هاي اين سازمان اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوليوند در ابتداي سخنان گفت: تهران ابر شهري با جمعيت فراوان است که اگر جمعيت اين شهر را 12 ميليون نفر برآورد کنيم و به ازاي هر 16 هزار نفر يک پايگاه اورژانس در نظر بگيريم متوجه خواهيم شد تعداد زيادي پايگاه اورژانس مورد نياز خواهد بود.
وي ادامه داد: در همين راستا ايجاد پايگاه هاي اورژانس در ايتسگاه هاي آتش نشاني يکي مواردي بود که مي توانست ما را در اين امر ياري رساند اما در حال حاضر تنها 11 پايگاه اورژانس در ايستگاه هاي آتش نشاني ايجاد شده است.
کوليوند در ادامه با اشاره به کمبود هاي اورژانس افزود: به رغم افزودن 100 دستگاه آمبولانس ما همچنان با کمبود آمبولانس مواجه هستيم. اورژانس از نظر نيروي انساني نيز با کمبود مواجه است به طوريکه در حال حاضر 1500 نفر نيروي انساني با اين حجم وسيع ماموريت در اختيار داريم .
وي اظهار داشت: مناسب نبودن مبلمان شهري نيز يکي ديگر از دغدغه هاي ما است چرا که انجام ماموريت هاي ما ارتباط بسياري با مبلمان شهري از ساختمان ها گرفته تا المان هاي شهري دارد.
کوليوند با اشاره به اينکه براي ارائه خدمات بهتر چه بايد کرد گفت : يکي از مشکلات اورژانس ترافيک در مسير است ،در حال حاضر مدت زماني که آمبولانس ارسال مي شود و تا وقتي که بيمار به بيمارستان تحويل داده مي شود و آمبولانس باز مي گردد معادل دو ساعت و نيم به طول مي انجامد که عامل اصلي اين زمان طولاني ترافيک است. در اين راستا استفاده از امداد هوايي مي تواند راهگشا باشد.
وي تصريح کرد: در حال حاضر در سطح کشور 32 بالگرد وجود دارد که از اين تعداد 2 بالگرد براي شهر تهران در نظر گرفته شده اما مشکل اصلي نبود پد هاي بالگرد است.
کوليوند اضافه کرد: بزرگراه هاي داخل و خارج شهر، مسير هاي گپر ترافيک ف ميادين اصلي ، برج هاي بلند مرتبه اي که حتي آسانسوري براي حمل مجروحان و مصدومان در ان تعبيه نشده و ورزشگاه ها بهترين جاهايي هستند که مي توان در آنها اقدام به ساخت و احداث پد هاي بالگرد کرد.
وي افزود: در سطح کشور 16 هزار نفر که دچار سانحهه يا عرضه شده اند توسط اين بالگرد ها نجات يافته اند که نشان از کارايي انداد هوايي در نجات مصدومين دارد .
سرپرست اورژانس تهران گفت: يکي ديگر از مواردي که مي تواند در پيک ترافيک در زمينه امداد رساني به ما کمک کند استفاده از موتور آمبولانس ها است ولي متاسفانه چنديدن دستگاه از اين موتور آمبولانس ها در گمرک مانده و ترخيص نمي شود و همچنين جايي براي اسکان اين موتور در پايگاه ها وجود ندارد. لذا درخواست ما از مديريت شهري کمک رساني در اين زمينه است .
وي افزود: استفاده از الکترو شوک هاي خارجي در مجتمع ها نيز مي تواند در امداد رساني به بيماران موثر باشد، اين امر به ويژه براي بيماراني که دچار فيبريلاسيون قلبي هستند بسيار به کار مي آيد. اين الکترو شوک ها هزينه چنداني ندارند و مي توانند توسط خود مجتمع ها تهيه شوند. ذکر اين نکته لازم است که در بسياري از موارد بيماران قلبي بر اثر همين فيبريلاسيون جان خود را از دست مي دهند.
کوليوند در ادامه خاطر نشان ساخت: تجهيز آمبولانس ها در راستاي ارسال نوار قلب بيمار براي درمان بيماراني که دچار سکته حاد قلبي مي شوند يکي از اقداماتي است که انجام داده ايم به اين صورت که نوار قلب از آمبولانس توسط سيم کارت هاي ارتباطي به بيمارستان ارسال مي شود و به محض مشاهده نشانه هاي سکته قلبي بيمار به بيمارستان هايي که نشانه گذاري شده اند براي اين موارد ارسال مي شوند. به اين ترتيب بيمار ديگر فوت نمي کند.
سرپرست اورژانس تهران افزود: يکي ديگر از کمبود هاي ما اتوبوس آمبولانس ها است ، در حال حاضر تنها 4 اتوبوس آمبولانس در اختيار داريم که اين تعداد براي شرايطي که تجمع هاي انبوه به وجود مي آيد ناکافي است.
وي افزود: اورژانس تهران در حادثه پلاسکو و حوادث تروريستي اخير عملکرد خوبي داشت اما بايد گفت واقعيت اين است که اگر اتفاقي همزمان مي افتاد نمي توانستيم امداد رساني کنيم.
کوليوند همچنين گفت: استفاده از خطوط ريلي در مواقع بحران مي تواند در امداد رساني اورژانس موثر باشد و از مديريت شهري مي خواهيم ساز و کاري براي اين امر بيانديشند.
وي خطوط ويژه اتوبوسراني را براي انتقال سريع بيماران به بيمارستان ها مطلوب توصيف کرد و نيز خواستار شد تا اداره مخابرات در راستاي نمايش لوکيشن بيماران به اورژانس همکاري بيشتري نمايد . ايجاد نرم افزارهاي آنلاين راهنماي اورژانس براي همراهان بيماران نيز يکي ديگر از پيشنهادات کولويند بود.
سرپرست اورژانس تهران همچنين خطاب به اعضاي شورا و معاونين شهردار گفت: ماده 68 قانون شهرداري بر تخصيص 10 درصد بودجه براي بهداري ها تاکيد دارد و درخواست ما از مجموعه مديرت شهري اين است که در اين راستا به ما کمک کنند.
وي افزود: به رغم اقدامات خوبي که در ساير شهرستان ها در امر بهداشت و درمان شده اما بايد گفت اورژانس تهران بد ترين پايگاه ها را دارد و در اين زمينه استعانت ويژه از مديريت شهري مي خواهيم.
کوليوند در پايان پيشنهاد داد: پيوست اورژانس براي صدور پروانه ساختمان لحاظ شود چرا که در بسياري موارد انتقال مجروحان از ساختمان ها به سبب عدم رعايت نکات امدادرساني در ساخت و ساز با مشکل مواجه است .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اعلام خبر وقوع آتش‌سوزی در انبار شرکت چاکلز در محدوده کمربندی شیراز واقع در بلوار مهارت، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به همراه دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودرو فرماندهی حادثه به محل فوریت اعزام شدند.

بنا به اعلام اورژانس فارس این حادثه خوشبختانه تاکنون هیچ مصدومی در پی نداشته و عوامل اورژانس کماکان در صحنه حادثه حاضر هستند تا به مصدومان احتمالی خدمات درمانی مورد نیاز را ارائه نمایند.

همچنین در پی این حادثه آتش‌نشانان ۱۰ ایستگاه به محل حادثه اعزام شده و مشغول اطفای حریق شدند.

در صورت بروز اطلاعات بیشتر خبر تکمیلی مجدد اعلام می‌گردد.

کد خبر 6080027

دیگر خبرها

  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد